Această carte aducătoare de speranță ne sugerează faptul că, cu ajutorul crizelor, putem avea parte de noi începuturi: „Sămânța trebuie să moară, pentru ca planta să crească”.
Omul sămânță sau noua spiritualitate
32.0028.80RON
(Stoc 0)
×
Anunță-mă când „Omul sămânță sau noua spiritualitate” e disponibil(ă)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Astăzi, noi vorbim despre „contra-cultura” noastră; dar o mișcare contra-culturală s-a manifestat în cadrul numeroaselor societăți secrete care au existat sau s-au contopit una cu alta, încă din epoca primelor Concilii, care au edificat o ortodoxie, pecând de la rămășițele conflictuale provenind din vechile culte și concepții mitologice.
Cuprins:
Introducere 5
Partea întâi: Perspectivă planetară asupra ocultismului și a surselor sale 7
Capitolul 1: Contra-cultura 9
Trecut și prezent. 9
Capitolul 2: Tradiția planetară unică și multiplele tradiții ale Umanității 19
Capitolul 3: H. B. Blavatsky, Fraternitatea ocultă Trans- Himalaicmă și secolul al XIX-lea 34
Capitolu1 4: Un caadru de referință planetar 53
Partea a doua: Despre timp și cicluri 75
Capitolul 5: Timpul și structura ciclică a proceselor cosmice 77
Capitolul 6: Ciclurile umane de înflorire 89
Schema celor șapte ani 91
Șaptezeci de ani 95
Ciclul uranian al transformarilor individualizante 107
Capitolul 7: Ciclurile planetare și sociale 117
Partea a treia: Despre viața transpersonaIă 145
Capitolul 8: Două polarități ale vieții spirituale 147
Către Spirit -. de la Spirit.. 147
Capitolul 9: O mai mare credință 167
Capitolul 10: Iubirea și calea transpersonaIă 184
Capitolul 11: Repotențializarea și starea virginaIă 193
Capitolul 12: Prin crize, spre noi începuturi 313
Partea a patra: Transformarea iminentă 225
Capitolul 13: Avataruri și oameni-sămânță 227
Pentru o noua civilizație 227
Capitolul 14: În preajma cunoașterii de tip ocult 257
Fragment:
Capitolul 9
O MAI MARE CREDINȚÃ
Oricât de adânc am sonda în trecut istoria gândirii sau a societății umane, nu se poate să nu găsim menționat conceptul de lege. Cel puțin, regăsim cuvinte pe care noi astăzi le traducem prin acest termen și putem remarca practici sociale care seamănă cu ceea ce considerăm astăzi a fi legislație și aplicarea ei. Cuvintele și relațiile de comportament pot fi însă adeseori inșelătoare. Oamenii care au trăit cu mii de ani înaintea noastră, se poate să fi acționat într-un mod pe care noi il bănuim a fi asemănător cu al nostru; actele lor par a fi asemănătoare, dar calitatea sentimentelor care susțin aceste acte cât și sensul lor esențial în funcție de valorile interioare se poate să fi fost diferite de cele pe care le întâlnim în mod obișnuit în epoca și societatea de astăzi.
Această posibilitate prezintă un interes nu numai pentru istoric. De altfel, astăzi filozofiile și religiile trecutului sunt pe cale a fi revigorate iar mințile noastre absorb o mare parte din conceptele și idealurile trecutului, care au fost prost înțelese.
Atâta timp cât nu realizăm traduceri ale vechilor scrieri hierog1ifice cât și ale scrierilor orientale sau ale manuscriselor alchimice, nu putem fi siguri că actualele noastre cuvinte au același sens pe care-l foloseau popoarele din antichitate pentru termeni aparent similari. Cuvintele pe care le folosim astăzi au oare același sens sau vehiculează aceeași „tonalitate-sentiment” pentru toate popoarele care le citesc astăzi? Cu siguranță că nu.
Toate sistemele filozofice, teologice, metafizice și chiar „științele abstracte sunt în mod esențial tentative pentru a defini, în diferite moduri, cuvinte precum: realitate, Dumnezeu, materie, spirit, forță, spațiu, timp, ego, suflet, abandonul de sine etc. Dacă este adevărat că umanitatea intră într-un nou ciclu de civilizație, un nou „New Age”, atunci este inevitabilă o schimbare a valorilor.