Terapia axată pe comportamentele verbale
Cum să educăm copiii autiști sau cu alte afecțiuni de dezvoltare
Cartea le va da părinților și specialiștilor care nu cunosc principiile ABA și VB, posibilitatea de a începe imediat să folosească metoda comportamentului verbal, în educarea copiilor cu autism și cu tulburări conexe. |
25.00 18.75 RON (Stoc 0)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Detalii:
„Un ghid ușor de urmat și care funcționează. Metoda comportamentului verbal se bazează pe motivație, creând dorința de a învăța.”
• Kathleen Ricca, M. Ed., părinte al unui copil autist, în vârstă de 3 ani
„Una dintre cele mai prețioase cărți pentru părinții copiilor autiști, de la Lasă-mă să-;ți aud vocea, de Catherine Maurice, încoace.” • Mark Sundberg, Ph. D., BCBA „Barbera nu numai că este foarte exactă, dar și ușor de înțeles... experiența ei personală în acest domeniu face ca explicațiile să fie ușor de citit și ușor de aplicat.” • Dr. Jack Michael, redactor la The Analysis of Verbal Behavior Metoda comportamentului verbal (VB) este o formă de analiză comportamentală aplicată (ABA), care se bazează pe analiza comportamentului verbal, așa cum o face B. F. Skinner și care funcționează foarte bine în cazul copiilor care au abilități minime sau inexistente de limbaj. În această carte, Mary Lynch Barbera se bazează pe propria ei experiență, ca analist comportamental certificat și părinte al unui copil cu autism, pentru a explica metoda comportamentului verbal și modul ei de folosire. Acest ghid oferă instrucțiuni pas cu pas și informații din abundență, despre cum să ajutăm copiii să dezvolte aptitudini de limbaj și de vorbire mai bune, în același timp explicând cum să predăm folosirea limbajului mimico-;gestual, în cazul copiilor neverbali. Un capitol întreg se concentrează pe modalități de a reduce comportamentele problemă, iar volumul conține și informații utile cu privire la predarea deprinderilor de mers la toaletă și a altor aptitudini de independență, care sunt utile unui copil. |
Cuprins:
Mulțumiri ... 6 |
Fragment:
Aș vrea să vă spun că mulți copii cu autism, sau cu alte
tipuri de întârzieri de dezvoltare, au aptitudini care se întind pe mai multe
domenii diferite. Când am început primul nostru program de intervenție ABA de
tip Lovaas, Lucas deja știa să ceară (mand) câteva lucruri și, după cum am
exemplificat mai sus, avea și o serie de aptitudini intraverbale, dar nu putea
să numească (taci) și nici să imite verbal ceva la comandă. Cum la vremea aceea
nu știam de abordarea axată pe comportamentele verbale, nu îi foloseam punctele
forte în domeniul limbajului expresiv - așa cum fac acum cu alți copii. Nu
uitați să evaluați atât punctele forte, cât și punctele slabe ale unui copil.
începeți prin a documenta domeniile în care copilul reușește și nu vă
îngrijorați prea mult de acuratețea cu care vorbește, căci intenția contează.
Dacă țineți în mână o bucată de prăjitură, iar copilul spune "pă
itua" sau "pu tura", asta înseamnă tot că cere prăjitura.
întăriți acest comportament dându-i prăjitura, dar asi-gurați-vă că îi oferiți
modelul (exemplul) corect pentru a rosti cuvântul și notați modul în care
copilul pronunță cuvântul "prăjitură". Tehnic, antecedentul pentru o tactare "pură" nu va
conține întrebarea instructorului: "Ce e asta?". Ea ar trebui să vină
prin observarea de către copil a ceva în mediul său, ceva asupra căruia
comentează. "Uite, o vacă!" sau "Miroase a șuncă". De
obicei, această tactare simplă, spontană, este o solicitare (mand) a atenției,
iar acesta este un domeniu în care copiii cu autism sunt extrem de deficitari.
Mand-ul de atenție va fi inclus mult mai târziu, în program de intervenție.
Astfel că nu este realist să începeți să predați tactarea, fără a pune
întrebarea: "Ce e asta?". |