Curs de Miracole
PREFAȚĂ, TEXT, CULEGERE DE EXERCIȚII PENTRU STUDENȚI, MANUAL PENTRU PROFESORI, EXPLICAȚII TERMINOLOGICE |
Stocurile se epuizează rapid, rezervă acest produs și hai la
librăria Adevăr Divin din Brașov, Str. Zizinului, nr. 48, pentru a-l prelua personal.
(Unele produse pot avea discount suplimentar în librărie.)
Vei fi contactat(ă) telefonic de un reprezentant divin.ro pentru confirmarea disponibilității, în intervalul Luni-Vineri orele 9:00 - 17:00, deci te rugăm să introduci un număr de telefon corect și actual.
Detalii:
Introducere Cursul de miracole este un sistem complet de gândire spirituală, destinat studiului individual. Împărțit în trei volume, Text, Culegere de exerciții pentru studenți și Manual pentru profesori, Cursul afirmă că, pentru a ajunge la iubire și pace universală - sau la capacitatea reamintirii lui Dumnezeu - trebuie să ne „desfacem”, mai întâi, vinovăția iertându-i pe ceilalți. Cursul se concentrează, așadar, pe vindecarea relațiilor și pe transformarea lor în relații sfinte. Cursul de miracole subliniază totodată că nu e decât o versiune a programului universal, una dintre miile de versiuni ale acestuia. Prin urmare, deși limbajul Cursului aparține creștinismului tradițional, el exprimă o spiritualitate nesectară și neconfesională. Cursul de miracole este, așadar, o învățătură spirituală universală, și nu o religie. „Textul” prezintă teoria Cursului, studiul acestei teorii având sădită în el dezvoltarea experienței iertării - o trăire care constituie obiectivul Cursului pentru fiecare student. În această privință, Cursul de miracole afirmă că „obiectivul pe care îl urmărește e fericirea și pacea ta” (Text, p. 217) (T-13.II.7:1). Textul explică, totodată, baza fricii și a vinovăției și felul în care pot fi depășite prin miracole, definite ca „expresii de iubire”. Miracolul e definit ca un salt perceptual de la frică la iubire. „Culegerea de exerciții pentru studenți” este alcătuită din 365 de lecții, un exercițiu pentru fiecare zi a anului. Acest antrenament de un an marchează începutul procesului de schimbare a minții și percepției studentului, deși nu e menit să încheie procesul de învățare al acestuia. După cum se afirmă în Prefața Cursului, „În final, cititorul e lăsat în mâinile propriului Profesor Lăuntric, Care va dirija toată învățătura ulterioară după cum crede El că e mai bine” (Prefață: xv). „Manualul pentru profesori", scris sub formă de întrebare-și-răspuns, furnizează răspunsuri la câteva dintre cele mai probabile întrebări pe care le-ar putea pune un student de-al Cursului. Cartea include și explicații pentru un număr de termeni folosiți în Curs, definiți - în cadrul teoretic pe care îl furnizează Textul - în vederea aplicării lor practice pe parcursul Culegerii de exerciții. Cursul de miracole a fost „scris” de Dr. Helen Schucman printr-un proces de dictare interioară pe care l-a identificat ca venind de la Iisus. Doctor psiholog, cercetător în domeniul psihologiei și profesor universitar de Psihologie Medicală, Dr. Helen Schucman s-a bucurat de ajutorul șefului ei de departament, Dr. William Thetford, la rândul lui profesor universitar de Psihologie Medicală la universitatea la care lucrau amândoi. Cursul de miracole a văzut lumina tiparului pentru prima oară în 1975, an în care Dr. Schucman a cedat drepturile de autor ale Cursului Fundației pentru Pace Lăuntrică (Foundation for Inner Peace - FIP). În 1996, FIP a cedat drepturile de autor și marca înregistrată Fundației Cursului de Miracole (Foundation for A Course in Miracles - FACIM). În prezent există în circulație, în întreaga lume, peste un milion și jumătate de exemplare ale Cursului. Au apărut tranduceri în limbile africană, bulgară, chineză, croată, daneză, ebraică, finlandeză, franceză, germană, italiană, olandeză, poloneză, portugheză, rusă, slovenă, spaniolă și suedeză, cu multe alte traduceri în curs de pregătire. Traducerea română a fost asigurată de Simona FÃGÃRÃȘANU, care a urmat Cursul pe parcursul anilor. Ediția română a fost realizată de Editura CENTRUM din Polonia. Multumim pe această cale editorului Zbigniew Ploszczyca pentru că a făcut posibil ca românii să citească învățăturile Cursului. Mulțumim! Ce este, așadar, Cursul de miracole? Introducerea sumară ce apare la debutul Textului este foarte scurtă și succintă: „Acesta e un curs de miracole. E un curs impus. Doar timpul când îl faci e la liberă alegere. Liberul arbitru nu înseamnă că îi poți stabili, programa. Înseamnă doar că poți alege ce vrei să înveți la un moment dat. Cursul nu își propune să predea semnificația iubirii, aceasta fiind mai presus de ce poate fi predat. El își propune însă să înlăture blocajele care te împiedică să conștientizezi prezența iubirii - moștenirea ta firească. Opusul iubirii este frica, dar ce e atotcuprinzător nu poate avea opus. Prin urmare, cursul acesta poate fi rezumat foarte simplu în felul următor: Realul nu poate fi amenințat. Irealul nu există. În asta constă pacea lui Dumnezeu.” Cum a apărut Cursul de miracole, Ce este, Ce spune el? Această prefață a apărut în 1977, ca răspuns la numeroasele cereri de a furniza o prezentare succintă a Cursului de miracole. Primele două părți - Cum a apărut și Ce este - au fost scrise chiar de Helen Schucman, iar ultima parte - Ce spune - a fost scrisă prin procesul de dictare interioară descris în cele ce urmează. Cum a apărut? Cursul de miracole a apărut prin decizia spontană a doi oameni să se unească în vederea unui scop comun. Cei doi se numeau Helen Schucman și William („Bill”) Thetford și erau profesori de psihologie medicală la Colegiul Medicilor și Chirurgilor din cadrul Universității Columbia din New York. Cine erau nu are importanță; important e că povestea lor ne arată că toate sunt posibile, cu Dumnezeu. Erau oricum, numai religioși nu erau. Relația dintre ei era dificilă și adesea încordată, fiecare fiind interesat de dobândirea propriului renume și de menținerea propriului statut personal și profesional. În general, investiseră mult în valorile lumii. Viețile lor nu concordau deloc cu ce susține Cursul. Iată cum se descrie Helen, cea care a receptat întregul material: Psihologă, pedagogă, conservatoare ca teorie și atee ca și crez, lucram într-un mediu universitar prestigios și pretențios. Și apoi s-a întâmplat ceva ce-a declanșat un lanț de întâmplări la care nu m-aș fi așteptat niciodată. Șeful de catedră m-a anunțat pe neașteptate că se săturase de sentimentele de mânie și agresivitate pe care le reflecta conduita noastră, conchizând că „trebuie să existe o altă cale”. Ca la un semn, m-am oferit să îl ajut să o găsească. După câte se pare, Cursul e această altă cale. Deși intențiile lor erau serioase, au întâmpinat mari dificultăți la începutul inițiativei lor comune. Dar îi oferiseră Spiritului Sfânt acel „strop de „disponibilitate” care, după cum urma să afirme Cursul însuși în repetate rânduri, e de ajuns să Îi permită Lui să folosească orice situație în Propriile Lui scopuri și să o înzestreze pe fiecare în parte cu puterea Lui. Relatările lui Helen continuă în felul următor: Scrisul propriu-zis a fost precedat de trei luni uluitoare, timp în care Bill mi-a sugerat să notez visele extrem de simbolice și descrierile imaginilor ciudate care îmi veneau. Deși începusem de la o vreme să mă mai obișnuiesc cu neprevăzutul, tot am rămas foarte surprinsă când am scris: „Acesta e un curs de miracole”. Așa mi s-a prezentat Vocea. Deși nu scotea niciun sunet, părea să îmi dea un fel de dictare lăuntrică, rapidă, pe care mi-am consemnat-o într-un caiet de stenografie. Scrisul nu a fost niciodată automat. Putea fi întrerupt oricând și reluat mai târziu. Mă făcea să mă simt foarte incomod, dar niciodată nu mi-a dat serios prin gând să mă opresc. Părea să fie o misiune specială pe care, undeva, cumva, mă angajasem să o împlinesc. Reprezenta o inițiativă de reală colaborare între mine și Bill și o bună parte din semnificația ei, sunt sigură, stă tocmai în acest lucru. Scriam ce „spunea” Vocea și îi citeam a doua zi lui Bill, iar el bătea la mașină ce îi dictam. Presupun că avea și el misiunea lui specială. Fără încurajarea și sprijinul lui, nu aș fi putut să îmi împlinesc misiunea. Întregul proces a durat în jur de șapte ani. Mai întâi a venit Textul, apoi Culegerea de exerciții pentru studenți și, în final, Manualul pentru profesori. Nu s-au făcut decât câteva modificări minore. S-au dat titluri capitolelor și subcapitolelor din Text și s-au omis câteva dintre referirile mai personale de la început. Altfel, materialul a rămas substanțial neschimbat Numele celor ce au colaborat la consemnarea Cursului nu apar pe copertă deoarece Cursul poate și trebuie să fie de sine stătător. Nu urmărește să devină temelia unui nou cult. Singurul lui rost e să le ofere unora o cale de a-și găsi propriul Profesor Lăuntric. Ce este? După cum sugerează și titlul, Cursul e structurat de la cap la coadă ca instrument didactic. E alcătuit din trei cărți: un Text de 605 pagini, o Culegere de exerciții pentru studenți de 472 de pagini și un Manual pentru profesori de 87 de pagini. Ordinea în care sunt folosite cărțile și modul în care sunt studiate depind de nevoile și preferințele fiecărui student în parte. Programa pe care o propune Cursul e concepută cu multă grijă și explicată, pas cu pas, atât la nivel teoretic, cât și practic. Accentul e pus mai degrabă pe practică și nu pe teorie; pe trăire și nu pe teologie. Cursul afirmă răspicat că „o teologie universală e imposibilă, dar o trăire universală nu e numai posibilă, ci și necesară” (Manual, p. 72). Deși creștin ca limbaj, Cursul tratează teme spirituale universale, subliniind că nu e decât o versiune a cursului universal. Există multe altele, iar acesta diferă de celelalte numai ca formă. Toate duc la Dumnezeu în final. Textul e în mare parte teoretic, prezentând conceptele ce stau la baza sistemului de gândire al Cursului. Ideile lui servesc drept temelie pentru lecțiile Culegerii de exerciții. Fără aplicarea practică pe care o furnizează Culegerea de exerciții, Textul ar rămâne în esență o înșiruire de abstracțiuni nicidecum suficiente să prilejuiască inversarea gândirii pe care o urmărește Cursul. Culegerea de exerciții cuprinde 365 de lecții, una pentru fiecare zi a anului. Studenții însă nu trebuie să facă lecțiile în acest ritm și pot sta mai mult de o zi la o lecție care îi atrage în mod deosebit. Instrucțiunile recomandă doar să nu încerce mai mult de o lecție pe zi. Caracterul practic al Culegerii de exerciții e subliniat în introducerea ei, care pune accentul mai degrabă pe trăirea dobândită prin practică decât pe angajamentul prealabil față de un țel spiritual: Unele dintre ideile prezentate în culegerea aceasta ți se vor părea greu de crezut, iar altele pot să îți pară chiar înfiorătoare. Nu contează. Ți se cere pur și simplu să aplici ideile după cum ești îndrumat. Nu ți se cere să le judeci. Ci numai să le folosești. Tocmai folosirea lor le va da sens pentru tine și îți va arăta că sunt adevărate. Reține doar atât: nu e nevoie să crezi ideile respective, nu e nevoie să le accepți și nici măcar să le primești. Pe unele dintre ele s-ar putea să le respingi energic. Niciuna dintre aceste reacții nu va conta și nu le va reduce eficacitatea. Dar să nu îți îngădui să faci excepții în aplicarea ideilor din culegere și, indiferent ce reacții ți-ar stârni, folosește-le. Nu ți se cere mai mult de atât (Culegere de exerciții, p. 2). Ultima carte, Manualul pentru profesori, scris sub formă de întrebare-și-răspuns, furnizează răspunsuri la câteva dintre cele mai probabile întrebări pe care le-ar putea pune un student de-al Cursului. Cartea cuprinde și explicații pentru un număr de termeni folosiți în Curs, definiți în cadrul teoretic pe care îl furnizează Textul. Cursul nu se pretinde a fi definitiv și nici lecțiile din Culegere nu sunt menite să încheie procesul de învățare al studentului. În final, cititorul e lăsat în mâinile propriului Profesor Lăuntric, Care va dirija toată învățătura ulterioară după cum crede El că e mai bine. Deși Cursul acoperă o sferă vastă, adevărul nu poate fi limitat la nicio formă finită, după cum se vede clar din afirmațiile finale ale Culegerii de exerciții: Cursul acesta e un început, nu un sfârșit [...]. Nu ți se mai trasează lecții concrete, pentru că nu mai e nevoie de ele. De aici înainte, să nu asculți decât Vocea pentru Dumnezeu [...]. El îți va dirija eforturile, spunându-ți exact ce să faci, cum să îți dirijezi mintea și când să vii în liniște la El, cerându-I îndrumarea sigură și Cuvântul cert (Culegere de exerciții, p. 471). Ce spune? Realul nu poate fi amenințat. Irealul nu există. În asta constă pacea lui Dumnezeu. Așa începe Cursul de miracole. Cursul face o distincție fundamentală între real și ireal; între cunoaștere și percepție. Cunoașterea e adevăr, sub o singură lege - legea iubirii, sau Dumnezeu. Adevărul e inalterabil, veșnic și neambiguu. Poate fi nerecunoscut, dar nu poate fi schimbat. Se aplică la tot ce a creat Dumnezeu și numai ce a creat El este real. E dincolo de învățare, pentru că e dincolo de timp și evoluție. Nu are opus; nici început și nici sfârșit. Ci pur și simplu este. Lumea percepției, pe de altă parte, e lumea timpului, a schimbării, a începuturilor și sfârșiturilor. E bazată pe interpretare, nu pe fapt. E lumea nașterii și a morții, fondată pe credința în carență, pierdere, separare și moarte. E învățată și nu dată, selectivă în percepțiile ei, instabilă în funcționarea ei și inexactă în interpretările ei. Din cunoaștere și, respectiv, percepție apar două sisteme de gândire distincte, opuse în toate privințele. În domeniul cunoașterii, niciun gând nu există separat de Dumnezeu, pentru că Dumnezeu și Creația Sa împărtășesc o singură Voință. Lumea percepției e făcută însă din credința în voințe opuse și separate, într-un conflict perpetuu una cu alta și cu Dumnezeu. Ce vede și aude percepția pare real pentru că permite numai conștientizarea lucrurilor ce corespund dorințelor celui ce percepe. Se ajunge astfel la o lume a iluziilor, o lume care are nevoie de continuă apărare tocmai pentru că nu este reală. Odată ce ai fost prins în lumea percepției, ești prins într-un vis. Nu poți scăpa din el fără ajutor, pentru că tot ce îți arată simțurile stă mărturie pentru realitatea acestui vis. Dumnezeu a oferit Răspunsul, singura Cale de ieșire, adevăratul Ajutor. E funcția Vocii Sale, a Spiritului Său Sfânt, să mijlocească între două lumi. Și o poate face pentru că, în timp ce pe de-o parte cunoaște adevărul, pe de alta ne recunoaște iluziile, dar nu crede în ele. E țelul Spiritului Sfânt să ne ajute să scăpăm din lumea viselor învățându-ne cum să ne inversăm gândirea și să ne dezvățăm greșelile. Iertarea e marele instrument la îndemâna Spiritului Sfânt pentru a ne învăța cum să realizăm această inversare a gândirii. Cu toate acestea, Cursul are modul lui de a defini iertarea, după cum și lumea o definește în felul ei. Lumea pe care o vedem nu face decât să reflecte propriul nostru cadru de referință interior - ideile, dorințele și sentimentele dominante din mințile noastre. „Proiecția face percepția” (Text, p. 401). Ne uităm mai întâi înăuntru, hotărâm ce fel de lume vrem să vedem și apoi proiectăm lumea respectivă în afară, făcând din ea adevărul așa cum îl vedem. O facem adevărată prin felul în care interpretăm ce anume vedem. Dacă folosim percepția pentru a ne justifica propriile greșeli - mânia, impulsurile de a ataca, lipsa de iubire, sub orice formă ar apărea - vom vedea o lume a răului, a distrugerii, a maliției, a invidiei și disperării. Toate acestea trebuie să învățăm să le iertăm, nu pentru că suntem „buni” și „milostivi”, ci pentru că ceea ce vedem nu e adevărat. Noi am distorsionat lumea cu sucitele noastre mecanisme de apărare și, de aceea, vedem ce nu este. Pe măsură ce învățăm să ne recunoaștem erorile perceptuale, învățăm totodată să le trecem cu vederea sau să le „iertăm”. În același timp, ne iertăm pe noi înșine, privind dincolo de sucitele noastre concepte de sine, spre Sinele pe Care L-a creat Dumnezeu să fie în noi; Păcatul e definit ca „lipsă de iubire” (Text, p. 10). De vreme ce iubirea e tot ce există, păcatul, în ochii Spiritului Sfânt, e o eroare ce trebuie corectată și nu un rău ce trebuie pedepsit. Sentimentul nostru de inadecvare, de slăbiciune și incompletudine provine din puternica investiție în „principiul carenței” ce guvernează întreaga lume a iluziilor. Din acest punct de vedere, căutăm în alții ce simțim că lipsește în noi înșine. „Iubim” pe cineva pentru a căpăta ceva noi înșine. Iată ce trece drept iubire în lumea viselor. Nu poate să existe o eroare mai mare decât asta, căci iubirea e incapabilă să ceară ceva. Numai mințile se pot uni cu adevărat, iar ce a unit Dumnezeu, niciun om nu poate să despartă (Text, p. 321). Cu toate acestea, adevărata unire e posibilă numai la nivelul Minții lui Cristos și nu s-a pierdut de fapt niciodată. „Micul eu” caută să se mărească prin aprobare exterioară, bunuri exterioare și „iubire” exterioară. Sinele creat de Dumnezeu nu are nevoie de nimic. E de-a pururi complet, ocrotit, iubit și iubitor, căutând să împărtășească, nu să capete; să extindă, nu să proiecteze. Nu are nevoi și vrea să se unească cu alții, din conștientizarea reciprocă a propriei lor abundențe. Relațiile speciale ale lumii sunt distructive, egoiste și pueril de egocentrice. Date însă Spiritului Sfânt, relațiile acestea pot deveni cele mai sfinte lucruri de pe pământ - miracolele care arată calea de întoarcere la Cer. Lumea își folosește relațiile speciale ca armă definitivă de excludere; ca demonstrație a separării. Spiritul Sfânt le transformă în desăvârșite lecții de iertare și deșteptare din vis. Fiecare relație e un prilej de a lăsa percepțiile să fie vindecate și greșelile corectate. Fiecare în parte e o nouă șansă de a te ierta pe tine însuți iertându-l pe celălalt. Și fiecare în parte devine o nouă invitație făcută Spiritului Sfânt și reamintirii lui Dumnezeu. Percepția e o funcție a trupului și reprezintă, de aceea, o limitare a conștienței. Percepția vede prin ochii trupului și aude prin urechile trupului. Ea evocă răspunsurile limitate pe care le dă trupul. În mare măsură, trupul pare de sine stătător și de sine motivat, dar răspunde de fapt numai la ce intenționează mintea. Dacă mintea vrea să îl folosească pentru atac, sub orice formă, el devine prada bolii, a îmbătrânirii și a pieirii. Dacă, în schimb, mintea acceptă rostul pe care îl dă acestuia Spiritul Sfânt, el devine un mod util de a comunica cu alții, invulnerabil cât e nevoie de el, urmând a fi lăsat deoparte cu blândețe când i s-a încheiat folosul. De la sine, e neutru, cum e totul în lumea percepției. Dacă e folosit pentru țelurile eului sau ale Spiritului Sfânt depinde întru totul de ce vrea mintea. Opusul vederii prin ochii trupului e viziunea lui Cristos, care reflectă putere, nu slăbiciune; unitate, nu separare; iubire, nu frică. Opusul auzului prin urechile trupului este comunicarea prin Vocea pentru Dumnezeu - Spiritul Sfânt - care își are locul în fiecare dintre noi. Vocea Lui pare îndepărtată și greu de auzit din cauză că eul, care vorbește pentru sinele mărunt și separat, pare să vorbească mult mai tare. De fapt, e tocmai invers. Spiritul Sfânt vorbește cu o claritate indubitabilă și cu o atracție irezistibilă. Cine nu alege să se identifice cu trupul nu poate să rămână surd la mesajele Lui de eliberare și speranță, și nici să nu accepte bucuros viziunea lui Cristos în schimbul jalnicei lui imagini de sine. Viziunea lui Cristos e darul Spiritului Sfânt, alternativa lui Dumnezeu la iluzia separării și la credința în realitatea păcatului, a vinovăției și a morții. E singura corecție la toate greșelile de percepție; reconcilierea tuturor opușilor aparenți pe care se bazează lumea aceasta. Lumina ei binevoitoare arată lucrurile toate dintr-un alt punct de vedere, reflectând sistemul de gândire ivit din cunoaștere și făcând reîntoarcerea la Dumnezeu nu numai posibilă, ci și inevitabilă. Ce se considera odinioară o nedreptate făcută cuiva de altcineva devine acum un strigăt de ajutor și o chemare la unire. Păcatul, boala și atacul sunt văzute ca percepții eronate ce așteaptă să fie remediate prin blândețe și iubire. Mecanismele de apărare sunt abandonate pentru că, acolo unde nu există atac, nu e nevoie de ele. Nevoile fraților noștri devin propriile noastre nevoi, căci călătoresc și ei cu noi în timp ce ne îndreptăm spre Dumnezeu. Fără noi, și-ar rătăci calea. Fără ei, nu am putea nici noi să o găsim pe a noastră. Iertarea e necunoscută în Cer, unde nevoia de iertare ar fi de neconceput. Și totuși, în această lume iertarea este o corecție necesară la toate greșelile pe care le-am făcut. A oferi iertare e singurul mod de a o avea, căci reflectă legea Cerului că a da și a primi este același lucru. Cerul e starea firească a tuturor Fiilor lui Dumnezeu așa cum i-a creat El. Asta e realitatea lor în vecii vecilor. Și nu s-a schimbat doar pentru că a fost uitată. Iertarea e mijlocul prin care ne vom aminti. Prin iertare, gândirea lumii este inversată. Lumea iertată devine poarta Cerului, căci prin îndurarea ei putem în sfârșit să ne iertăm pe noi înșine. Nemaiținând pe nimeni prizonier al vinovăției, devenim noi înșiși liberi. Adeverind Cristosul în toți frații noștri, Îi recunoaștem prezența în noi înșine. Dând uitării toate percepțiile noastre eronate și nepăstrând nimic din trecut care să ne mai rețină, putem să ni-L amintim pe Dumnezeu. Dincolo de asta, învățătura nu poate trece. Când suntem gata, Dumnezeu Însuși va face ultimul pas al reîntoarcerii noastre la El. (Material preluat de pe site-ul organizației Foundation for Inner Peace) |
Cuprins:
CUPRINS 1 Introducere 1 Capitolul 1 SEMNIFICAȚIA MIRACOLELOR I. Principiile miracolelor 3 II. Revelație, timp și miracole . 6 III. Ispășire și miracole . 8 IV. Ieșirea din întuneric 10 V. Întregime și spirit 11 VI. Iluzia nevoilor ., 12 VII. Distorsiunile impulsurilor miraculoase. 14 Capitolul 2 SEPARAREA ȘI ISPÃȘIREA I. Originile separării . 16 II. Ispășirea ca mecanism de apărare 17 III. Altarul lui Dumnezeu 19 IV. Vindecarea ca eliberare de toată frica 21 V. Funcția făcătorului de miracole 23 A. Principiile speciale ale făcătorilor de miracole . 25 VI. Frică și conflict . 26 VII. Cauză și efect . 29 VIII. Semnificația Judecății de apoi . 31 Capitolul 3 PERCEPȚIA INOCENTÃ I. Ispășire fără sacrificiu . 33 II. Miracolele ca percepție adevărată 35 III. Percepție versus cunoaștere . 36 IV. Greșeala și eul 38 V. Dincolo de percepție . 40 VI. Judecata și complexul autorității 42 VII. Crearea versus imaginea de sine 45 Capitolul 4 ILUZIILE EULUI Introducere . 47 I. Predare corectă și învățare corectă . 47 II. Eul și falsa autonomie 51 III. Iubire fără conflict . 54 IV. Nu trebuie să fie așa . 56 V. Iluzia eu-trup . 59 III VI. Recompensele lui Dumnezeu . 60 VII. Creație și comunicare 62 Capitolul 5 VINDECARE ȘI ÎNTREGIME Introducere . 65 I. Invitația făcută Spiritului Sfânt . 65 II. Vocea pentru Dumnezeu . 68 III. Călăuza spre mântuire . 70 IV. Predare și vindecare . 73 V. Cum folosește eul vinovăția 75 VI. Timp și veșnicie . 78 VII. Decizia de a-L alege pe Dumnezeu 80 Capitolul 6 LECȚIILE IUBIRII Introducere. 82 I. Mesajul răstignirii . 82 II. Alternativa la proiecție . 86 III. Renunțarea la atac . 89 IV. Singurul Răspuns 90 V. Lecțiile Spiritului Sfânt . 93 A. Să ai, dă totul tuturor . 94 B. Să ai pace, predă pace ca să o înveți 96 C. Veghează numai pentru Dumnezeu și Împărăția Sa 98 Capitolul 7 DARURILE ÎMPÃRÃȚIEI I. Ultimul pas 101 II. Legea Împărăției 102 III. Realitatea Împărăției . 104 IV. Vindecarea ca recunoaștere a adevărului 106 V. Vindecarea și caracterul neschimbător al minții 108 VI. De la vigilență la pace . 111 VII. Totalitatea Împărăției 114 VIII. Credința de necrezut 116 IX. Extinderea Împărăției . 118 X. Confuzia dintre durere și bucurie 120 XI. Starea de grație 122 Capitolul 8 CÃLÃTORIA ÎNAPOI I. Direcția programei 124 II. Diferența dintre întemnițare și libertate 125 III. Sfânta întâlnire 127 IV. Darul libertății . 129 V. Voia neîmpărțită a Fiimii . 131 IV
VI. Comoara lui Dumnezeu . 133 VII. Trupul ca mijloc de comunicare 135 VIII. Trupul ca mijloc sau ca scop 139 IX. Vindecarea ca percepție corectată . 141 Capitolul 9 ACCEPTAREA ISPÃȘIRII I. Acceptarea realității 144 II. Răspunsul la rugăciune 147 III. Corectarea greșelii . 149 IV. Planul de iertare al Spiritului Sfânt 151 V. Vindecătorul nevindecat 153 VI. Acceptarea fratelui tău . 156 VII. Cele două evaluări 157 VIII. Grandoare versus grandiozitate . 159 Capitolul 10 IDOLII BOLII Introducere . 163 I. Acasă în Dumnezeu 163 II. Decizia de a uita 164 III. Dumnezeul bolii 165 IV. Sfârșitul bolii 168 V. Negarea lui Dumnezeu 170 Capitolul 11 DUMNEZEU SAU EUL Introducere 174 I. Darurile Paternității 175 II. Invitația la vindecare 177 III. Din întuneric la lumină 179 IV. Moștenirea Fiului lui Dumnezeu 181 V. „Dinamica“ eului 182 VI. Trezirea la izbăvire 186 VII. Condiția realității 189 VIII. Problema și răspunsul 190 Capitolul 12 PROGRAMA SPIRITULUI SFÂNT I. Judecata Spiritului Sfânt 194 II. Modul de a-ți aduce aminte de Dumnezeu . 196 III. Investiția în realitate . 199 IV. A căuta și a găsi . 201 V. Programa sănătoasă 203 VI. Viziunea lui Cristos 205 VII. Privirea lăuntrică . 207 VIII. Atracția iubirii pentru iubire . 210 V Capitolul 13 LUMEA LIPSITÃ DE VINOVÃȚIE Introducere . 213 I. Nevinovăție și invulnerabilitate . 214 II. Fiul nevinovat al lui Dumnezeu . 216 III. Frica de izbăvire 218 IV. Funcția timpului 221 V. Cele două sentimente . 223 VI. Găsirea prezentului 226 VII. Atingerea lumii reale 229 VIII. De la percepție la cunoaștere . 232 IX. Norul vinovăției 234 X. Eliberarea de vinovăție . 236 XI. Pacea Cerului . 240 Capitolul 14 A PREDA PENTRU ADEVÃR Introducere . 243 I. Condițiile învățării 243 II. Studentul fericit . 244 III. Decizia în favoarea nevinovăției . 246 IV. Funcția pe care o ai în cadrul Ispășirii . 251 V. Cercul Ispășirii . 253 VI. Lumina comunicării . 256 VII. Împărtășirea percepției cu Spiritul Sfânt . 258 VIII. Sfântul loc de întâlnire . 260 IX. Reflecția sfințeniei 261 X. Egalitatea miracolelor 262 XI. Testul adevărului 266 Capitolul 15 CLIPA SFÂNTÃ I. Cele două moduri de folosire a timpului 271 II. Sfârșitul îndoielii . 274 III. Micime versus magnitudine 276 IV. Exersarea clipei sfinte . 278 V. Clipa sfântă și relațiile speciale . 280 VI. Clipa sfântă și legile lui Dumnezeu . 283 VII. Sacrificiul de care nu este nevoie 285 VIII. Singura relație reală 288 IX. Clipa sfântă și atracția lui Dumnezeu 289 X. Timpul renașterii . 291 XI. Crăciunul ca încetare a sacrificiului . 294 Capitolul 16 IERTAREA ILUZIILOR I. Adevărata empatie 297 VI II. Puterea sfințeniei . 299 III. Recompensa predării 301 IV. Iluzia și realitatea iubirii 303 V. Alegerea complinirii . 306 VI. Puntea ce duce la lumea reală . 310 VII. Încetarea iluziilor 313 Capitolul 17 IERTAREA ȘI RELAȚIA SFÂNTÃ I. Aducerea fanteziei la adevăr . 316 II. Lumea iertată . 317 III. Umbre ale trecutului . 319 IV. Cele două tablouri . 322 V. Relația vindecată . 326 VI. Stabilirea obiectivului . 329 VII. Se cere credință 331 VIII. Condițiile păcii 333 Capitolul 18 TRECEREA VISULUI I. Realitatea substitut . 335 II. Baza visului . .338 III. Lumină în vis . 340 IV. Mica disponibilitate 342 V. Visul fericit . 344 VI. Dincolo de trup . 346 VII. Nu trebuie să fac nimic 349 VIII. Micuța grădină 351 IX. Cele două lumi 354 Capitolul 19 DOBÂNDIREA PÃCII I. Vindecare și credință 358 II. Păcat versus greșeală . 361 III. Irealitatea păcatului 363 IV. Obstacolele în calea păcii . 365 A. Primul obstacol: Dorința de a scăpa de ea . 366 a) Atracția vinovăției 369 B. Al doilea obstacol: Credința că trupul este valoros pentru ce oferă 371 a) Atracția durerii . 372 C. Al treilea obstacol: Atracția morții . 374 a) Trupul nestricăcios . 375 D. Al patrulea obstacol: Frica de Dumnezeu 377 a) Ridicarea vălului 379 VII Capitolul 20 VIZIUNEA SFINȚENIEI I. Săptămâna Sfântă 383 II. Darul de crini . 384 III. Păcatul ca ajustare . 386 IV. Intrarea în arcă . 389 V. Vestitorii veșniciei . 391 VI. Templul Spiritului Sfânt . 393 VII. Consecvența dintre mijloace și scop . 396 VIII. Viziunea nepăcătoșeniei . 398 Capitolul 21 RAȚIUNE ȘI PERCEPȚIE Introducere 401 I. Cântecul uitat . 401 II. Răspunderea pentru vedere 403 III. Credință, convingere și viziune 406 IV. Frica de a te uita înăuntru 409 V. Funcția rațiunii 411 VI. Rațiune versus nebunie . 413 VII. Ultima întrebare fără răspuns . 416 VIII. Transformarea interioară . 419 Capitolul 22 MÂNTUIREA ȘI RELAȚIA SFÂNTÃ Introducere . 421 I. Mesajul relației sfinte 422 II. Nepăcătoșenia fratelui tău . 424 III. Rațiunea și formele greșelii . 427 IV. Bifurcarea drumului . 430 V. Slăbiciune și defensivitate 431 VI. Lumina relației sfinte 433 Capitolul 23 RÃZBOIUL CU TINE ÎNSUȚI Introducere . 437 I. Convingerile ireconciliabile . 438 II. Legile haosului 441 III. Mântuire fără compromis 446 IV. Deasupra câmpului de luptă . 447 Capitolul 24 OBIECTIVUL SPECIALITÃȚII Introducere . 450 I. Specialitatea ca substitut al iubirii 450 II. Trădarea de care dă dovadă specialitatea 452 III. Iertarea specialității . 456 IV. Specialitate versus nepăcătoșenie . 458 VIII V. Cristosul din tine . 459 VI. Mântuirea de toată frica . 461 VII. Punctul de întâlnire 464 Capitolul 25 DREPTATEA LUI DUMNEZEU Introducere . 468 I. Legătura cu adevărul 468 II. Mântuitorul de întunecime 470 III. Percepție și alegere 473 IV. Lumina pe care o aduci 475 V. Starea de nepăcătoșenie . 476 VI. Funcția specială . 478 VII. Piatra mântuirii . 480 VIII. Dreptatea restituită iubirii . 483 IX. Dreptatea Cerului . 487 Capitolul 26 TRANZIȚIA I. „Sacrificiul“ unității 490 II. Multe forme, o singură corecție 492 III. Zona de frontieră . 494 IV. Unde nu mai e păcatul . 495 V. Micul impediment 497 VI. Prietenul desemnat . 500 VII. Legile vindecării 501 VIII. Imediatețea mântuirii . 505 IX. Căci au sosit . 507 X. Isprăvirea nedreptății . 509 Capitolul 27 VINDECAREA VISULUI I. Tabloul răstignirii 511 II. Frica de vindecare . 514 III. Dincolo de toate simbolurile . 518 IV. Răspunsul liniștit 520 V. Exemplul vindecării 521 VI. Martorii păcatului . 524 VII. Visătorul visului 526 VIII. „Eroul“ visului 529 Capitolul 28 DESFACEREA FRICII I. Memoria prezentă . 533 II. Inversarea efectului și cauzei 536 III. Acordul de a te uni . 539 IV. Unirea cea mare 541 IX V. Alternativa la visele de frică 543 VI. Legămintele secrete 545 VII. Arca siguranței 546 Capitolul 29 TREZIREA I. Umplerea golului 549 II. Sosirea Oaspetelui . 551 III. Martorii lui Dumnezeu 553 IV. Rolurile din vise 554 V. Locașul imuabil . 556 VI. Iertarea și sfârșitul timpului 558 VII. Nu căuta în afara ta . 559 VIII. Anticristul 561 IX. Visul de iertare 563 Capitolul 30 NOUL ÎNCEPUT Introducere . 566 I. Reguli pentru luarea deciziilor . 566 II. Libertatea voinței 569 III. Dincolo de toți idolii . 571 IV. Adevărul din spatele iluziilor . 573 V. Singurul scop . 575 VI. Justificarea iertării . 578 VII. Noua interpretare 580 VIII. Realitatea neschimbătoare . 582 Capitolul 31 VIZIUNEA FINALÃ I. Simplitatea mântuirii 584 II. A merge cu Cristos 587 III. Autoacuzații . 589 IV. Adevărata alternativă . 591 V. Conceptul de sine versus Sinele 593 VI. Recunoașterea spiritului 597 VII. Viziunea mântuitorului 599 VIII. Mai alege o dată 603 X
CUPRINS 2 Introducere . 1 PARTEA I Lecția 1. Tot ce văd… nu înseamnă nimic . 3 2. Eu am dat tuturor lucrurilor pe care le văd… tot înțelesul pe care îl au pentru mine 4 3. Nu înțeleg nimic din ce văd 5 4. Aceste gânduri nu înseamnă nimic 6 5. Nu mă supăr niciodată din ce cauză cred eu 8 6. Mă supăr pentru că văd ceva ce nu există . 10 7. Văd numai trecutul . 11 8. Mintea mea e preocupată de gânduri trecute . 12 9. Nu văd nimic cum e acum . 14 10. Gândurile mele nu înseamnă nimic . 15 11. Gândurile mele fără înțeles îmi arată o lume fără înțeles . 17 12. Mă supăr pentru că văd o lume fără înțeles 18 13. O lume fără înțeles stârnește frică 20 14. Dumnezeu nu a creat o lume fără înțeles 22 15. Gândurile mele sunt imagini plăsmuite de mine . 24 16. Nu am gânduri neutre 25 17. Nu văd lucruri neutre . 27 18. Nu resimt de unul singur efectele felului meu de a vedea . 28 19. Nu resimt de unul singur efectele gândurilor mele . 29 20. Sunt hotărât să văd . 30 21. Sunt hotărât să văd lucrurile altfel . 31 22. Ce văd e o formă de răzbunare . 32 23. Pot scăpa din lumea pe care o văd renunțând la gândurile de atac 33 24. Nu percep ce e în interesul meu . 35 25. Nu știu la ce servește niciun lucru 37 26. Gândurile mele de atac îmi atacă invulnerabilitatea . 39 27. Mai presus de toate, vreau să văd 41 28. Mai presus de toate, vreau să văd lucrurile altfel 42 29. Dumnezeu este în tot ce văd . 44 30. Dumnezeu este în tot ce văd pentru că Dumnezeu este în mintea mea . 46 31. Nu sunt victima lumii pe care o văd 47 III CULEGERE DE EXERCIȚII PENTRU STUDENȚI 32. Eu am inventat lumea pe care o văd 48 33. Există un alt mod de-a privi lumea 49 34. Aș putea să văd pace în schimb 50 35. Mintea mea face parte din Mintea lui Dumnezeu. Sunt foarte sfânt 51 36. Sfințenia mea învăluie tot ce văd 53 37. Sfințenia mea binecuvântează lumea . 54 38. Nu există ceva ce sfințenia mea să nu poată face . 56 39. Sfințenia mea e mântuirea mea . 58 40. Sunt binecuvântat ca Fiu al lui Dumnezeu . 60 41. Dumnezeu merge cu mine oriunde merg . 61 42. Dumnezeu este puterea mea. Viziunea e darul Lui . 63 43. Dumnezeu este Sursa mea. Nu pot să văd separat de El 65 44. Dumnezeu este lumina în care văd 67 45. Dumnezeu este Mintea cu care gândesc 69 46. Dumnezeu este Iubirea în care iert . 71 47. Dumnezeu este puterea în care mă încred 73 48. Nu e nimic de temut . 75 49. Vocea lui Dumnezeu îmi vorbește pe tot parcursul zilei 76 50. Mă susține Iubirea lui Dumnezeu 77 Recapitularea I Introducere . 78 51. (1-5) . 79 52. (6-10) . 81 53. (11-15) . 83 54. (16-20) . 85 55. (21-25) . 87 56. (26-30) . 89 57. (31-35) . 91 58. (36-40) . 93 59. (41-45) . 95 60. (46-50) . 60 61. Eu sunt lumina lumii . 99 62. Iertarea e funcția mea ca lumină a lumii . 101 63. Lumina lumii aduce pace fiecărei minți prin iertarea mea . 102 64. Să nu îmi uit funcția 103 65. Singura mea funcție e cea pe care mi-a dat-o Dumnezeu . 105 66. Fericirea mea și funcția mea sunt una 107 67. Iubirea m-a creat asemănător sieși . 109 68. Iubirea nu are resentimente . 111 69. Resentimentele mele ascund lumina lumii din mine 113 70. Mântuirea mea vine din mine . 115 IV
71. Numai planul dumnezeiesc de mântuire va funcționa . 117 72. Resentimentele sunt un atac la adresa planului dumnezeiesc de mântuire . 119 73. Voiesc să fie lumină 122 74. Nu există altă voie decât a lui Dumnezeu . 124 75. A venit lumina , 126 76. Nu sunt supus altor legi decât celor dumnezeiești 128 77. Am dreptul la miracole 130 78. Fie ca miracolele să înlocuiască toate resentimentele 132 79. Să recunosc problema ca să se poată rezolva 134 80. Să recunosc că mi s-au rezolvat problemele . 136 Recapitularea a II-a Introducere . 138 81. (61-62) . 139 82. (63-64) . 140 83. (65-66) . 141 84. (67-68) . 142 85. (69-70) . 143 86. (71-72) . 144 87. (73-74) . 145 88. (75-76) . 146 89. (77-78) . 147 90. (79-80) . 148 91. Miracolele se văd în lumină 149 92. Miracolele se văd în lumină, iar lumina și puterea sunt una . 152 93. Lumina și bucuria și pacea își au locul în mine 154 94. Sunt așa cum m-a creat Dumnezeu 157 95. Sunt un singur Sine, unit cu Creatorul meu . 159 96. Mântuirea vine din singurul meu Sine 162 97. Sunt spirit . 165 98. Vreau să îmi accept rolul în planul dumnezeiesc de mântuire 167 99. Mântuirea e singura funcție pe care o am aici 169 100. Rolul meu este esențial planului dumnezeiesc de mântuire 172 101. Voia lui Dumnezeu pentru mine e deplina fericire . 174 102. Împărtășesc Voia lui Dumnezeu de fericire pentru mine . 176 103. Dumnezeu, Iubire fiind, este și fericire 177 104. Caut doar ce îmi aparține într-adevăr 178 105. Pacea și bucuria lui Dumnezeu sunt ale mele 180 106. Să tac și să ascult adevărul . 182 107. Adevărul va corecta toate greșelile din mintea mea 184 108. A da și a primi este același lucru în realitate . 186 V CULEGERE DE EXERCIȚII PENTRU STUDENȚI 109. Odihnesc în Dumnezeu 188 110. Sunt așa cum m-a creat Dumnezeu 190 Recapitularea a III-a Introducere . 192 111. (91-92) . 195 112. (93-94) . 196 113. (95-96) . 197 114. (97-98) . 198 115. (99-100) . 199 116. (101-102) . 200 117. (103-104) . 201 118. (105-106) . 202 119. (107-108) . 203 120. (109-110) . 204 121. Iertarea este cheia fericirii 205 122. Iertarea oferă tot ce vreau 208 123. Îi mulțumesc Tatălui meu pentru darurile pe care mi le-a dat . 211 124. Să îmi aduc aminte că sunt una cu Dumnezeu . 213 125. În liniște, primesc Cuvântul lui Dumnezeu astăzi . 215 126. Tot ce dau îmi dau mie însumi 217 127. Nu există altă iubire decât a lui Dumnezeu 219 128. În lumea pe care o văd, nu există niciun lucru pe care să îl vreau 221 129. Dincolo de lumea aceasta, există o lume pe care o vreau . 223 130. E imposibil să vezi două lumi . 225 131. Cine caută să ajungă la adevăr nu poate să nu reușească . 227 132. Dezleg lumea de tot ce am gândit că este 230 133. Nu voi socoti valoros ce nu are valoare . 233 134. Să percep iertarea așa cum e 236 135. Dacă mă apăr, sunt atacat 239 136. Boala e o apărare împotriva adevărului 244 137. Când sunt vindecat, nu sunt vindecat singur . 248 138. Cerul e decizia pe care trebuie să o iau 251 139. Voi accepta Ispășirea pentru mine însumi 254 140. Numai mântuirea se poate spune că lecuiește 257 Recapitularea a IV-a Introducere . 260 141. (121-122) . 262 142. (123-124) . 262 143. (125-126) . 262 VI 144. (127-128) . 262 145. (129-130) . 263 146. (131-132) . 263 147. (133-134) . 263 148. (135-136) . 263 149. (137-138) . 264 150. (139-140) . 264 151. Toate lucrurile sunt ecouri ale Vocii pentru Dumnezeu . 265 152. Puterea de decizie îmi aparține . 268 153. În neapărarea mea stă siguranța mea 271 154. Mă număr printre slujitorii lui Dumnezeu . 275 155. Mă voi da la o parte și Îi voi ceda Lui conducerea . 278 156. Merg cu Dumnezeu într-o sfințenie desăvârșită 281 157. Vreau să intru acum în Prezența Lui 283 158. Astăzi învăț să dau cum primesc 285 159. Dau miracolele pe care le-am primit 287 160. Sunt acasă. Frica e străinul aici . 289 161. Dă-mi binecuvântarea ta, sfinte Fiu al lui Dumnezeu . 291 162. Sunt așa cum m-a creat Dumnezeu 294 163. Nu există moarte. Fiul lui Dumnezeu e liber 296 164. Acum suntem una cu Cel Care e Sursa noastră . 298 165. Mintea mea să nu nege Gândul lui Dumnezeu 300 166. Mi s-au încredințat darurile lui Dumnezeu 302 167. Există o singură viață, și pe aceasta o împărtășesc cu Dumnezeu . 305 168. Harul Tău îmi este dat. Îl revendic acum 308 169. Prin har trăiesc. Prin har sunt eliberat . 310 170. Nu există cruzime în Dumnezeu și nici în mine 313 Recapitularea a V-a Introducere . 316 171. (151-152) . 319 172. (153-154) . 319 173. (155-156) . 319 174. (157-158) . 320 175. (159-160) . 320 176. (161-162) . 320 177. (163-164) . 321 178. (165-166) . 321 179. (167-168) . 321 180. (169-170) . 322 Introducere la lecțiile 181-200 323 VII CULEGERE DE EXERCIȚII PENTRU STUDENȚI 181. Am încredere în frații mei, care sunt una cu mine . 324 182. Voi sta liniștit o clipă și voi merge acasă . 326 183. Invoc Numele lui Dumnezeu și al meu . 329 184. Numele lui Dumnezeu e moștenirea mea . 331 185. Vreau pacea lui Dumnezeu . 334 186. Mântuirea lumii depinde de mine 337 187. Binecuvântez lumea pentru că mă binecuvântez pe mine însumi 340 188. Pacea lui Dumnezeu strălucește acum în mine 342 189. Simt în mine acum Iubirea lui Dumnezeu 344 190. Aleg bucuria lui Dumnezeu în loc de durere . 346 191. Sunt sfântul Fiu al lui Dumnezeu Însuși . 348 192. Am o funcție pe care Dumnezeu ar vrea să o ocup . 350 193. Toate lucrurile sunt lecții pe care Dumnezeu ar vrea să le învăț . 352 194. Pun viitorul în Mâinile lui Dumnezeu . 355 195. Iubirea e calea pe care o urmez cu recunoștință . 357 196. De răstignit, mă pot răstigni numai pe mine însumi . 359 197. De câștigat, pot câștiga numai recunoștința mea . 361 198. Numai condamnarea mea mă lezează . 363 199. Nu sunt un trup. Sunt liber . 366 200. Nu există altă pace decât pacea lui Dumnezeu 368 Recapitularea a VI-a Introducere . 370 201. (181) . 372 202. (182) . 372 203. (183) . 373 204. (184) . 373 205. (185) . 374 206. (186) . 374 207. (187) . 375 208. (188) . 375 209. (189) . 376 210. (190) . 376 211. (191) . 377 212. (192) . 377 213. (193) . 378 214. (194) . 378 215. (195) . 379 216. (196) . 379 217. (197) . 380 218. (198) . 380 219. (199) . 381 220. (200) . 381 VIII PARTEA a II-a Introducere . 382 1. Ce este iertarea? 385 221. Pace minții mele. Să mi se potolească toate gândurile 386 222. Pace minții mele. Să mi se potolească toate gândurile 386 223. Dumnezeu e viața mea. Nu am altă viață decât a Lui . 387 224. Dumnezeu e Tatăl meu, și El Își iubește Fiul 387 225. Dumnezeu e Tatăl meu, și Fiul Lui Îl iubește . 388 226. Mă așteaptă casa mea. Mă voi grăbi să ajung la ea 388 227. Aceasta este clipa sfântă a eliberării mele . 389 228. Dumnezeu nu m-a condamnat. Nici eu nu o mai fac 389 229. Iubirea, care m-a creat, este ce sunt 390 230. Acum voi căuta și voi găsi pacea lui Dumnezeu 390 2. Ce este mântuirea? . 391 231. Tată, vreau doar să îmi aduc aminte de Tine 392 232. Fii în mintea mea, Tatăl meu, toată ziua 392 233. Îmi dau viața lui Dumnezeu să o călăuzească astăzi . 393 234. Tată, astăzi sunt din nou Fiul Tău . 393 235. Dumnezeu, în mila Lui, voiește să fiu mântuit . 394 236. Îmi conduc mintea, pe care numai eu trebuie să o conduc . 394 237. Acum vreau să fiu așa cum m-a creat Dumnezeu . 395 238. De decizia mea depinde toată mântuirea 395 239. Slava Tatălui meu este a mea . 396 240. Frica nu se justifică sub nicio formă . 396 3. Ce este lumea? . 397 241. În această clipă sfântă sosește mântuirea 398 242. Ziua de azi e a lui Dumnezeu. E darul pe care I-l fac eu 398 243. Astăzi nu voi judeca nimic din ce se întâmplă . 399 244. Nu sunt în pericol nicăieri în lume . 399 245. Pacea Ta e cu mine, Tată. Sunt în siguranță . 400 246. A-mi iubi Tatăl înseamnă a-I iubi Fiul . 400 247. Fără iertare voi fi tot orb 401 248. Ce suferă nu face parte din mine 401 249. Iertarea pune capăt întregii suferințe și pierderi 402 250. Să nu mă văd limitat . 402 4. Ce este păcatul? . 403 251. Nu am nevoie decât de adevăr. . 404 IX CULEGERE DE EXERCIȚII PENTRU STUDENȚI 252. Fiul lui Dumnezeu e Identitatea mea . 404 253. Sinele meu e stăpânul universului . 405 254. Să tacă toate vocile din mine, în afara Vocii lui Dumnezeu 405 255. Aleg să îmi petrec ziua de azi în pace deplină . 406 256. Dumnezeu e singurul obiectiv pe care îl am astăzi . 406 257. Să îmi aduc aminte care e scopul meu . 407 258. Să îmi aduc aminte că obiectivul meu e Dumnezeu 407 259. Să îmi aduc aminte că nu există păcat . 408 260. Să îmi aduc aminte că m-a creat Dumnezeu . 408 5. Ce este trupul? . 409 261. Dumnezeu e adăpostul și siguranța mea 410 262. Să nu percep diferențe astăzi . 410 263. Sfânta mea viziune vede lucrurile toate pure . 411 264. Sunt înconjurat de Iubirea lui Dumnezeu . 411 265. Blândețea creației e tot ce văd . 412 266. Sfântul meu Sine Își are locul în tine, Fiu al lui Dumnezeu 412 267. Inima mea bate în pacea lui Dumnezeu 413 268. Toate lucrurile să fie exact așa cum și sunt 413 269. Vederea mea pornește în căutarea feței lui Cristos 414 270. Nu voi folosi ochii trupului astăzi 414 6. Ce este Cristosul? . 415 271. Astăzi mă voi folosi doar de viziunea lui Cristos 416 272. Cum pot iluziile să îl satisfacă pe Fiul lui Dumnezeu? . 416 273. Tihna păcii lui Dumnezeu este a mea 417 274. Ziua de azi aparține iubirii. Să nu mă tem 417 275. Vocea tămăduitoare a lui Dumnezeu ocrotește toate lucrurile astăzi . 418 276. Cuvântul lui Dumnezeu mi-e dat ca să îl spun 418 277. Să nu Îți leg Fiul cu legi făcute de mine . 419 278. Dacă eu sunt legat, nici Tatăl meu nu e liber 419 279. Libertatea creației o făgăduiește pe a mea 420 280. Ce limite pot să îi pun Fiului lui Dumnezeu? . 420 7. Ce este Spiritul Sfânt? . 421 281. Nu mă pot răni decât gândurile mele 422 282. Nu mă voi teme de iubire astăzi . 422 283. Adevărata mea Identitate își are locul în Tine 423 284. Pot alege să schimb toate gândurile care rănesc . 423 285. Sfințenia mea strălucește astăzi limpede și clar 424 286. Liniștea Cerului îmi cuprinde astăzi inima . 424 287. Tu ești obiectivul meu, Tată. Numai Tu . 425 288. Să uit astăzi trecutul fratelui meu . 425 X 289. Trecutul nu mai e. Nu mă poate atinge . 426 290. Tot ce văd e fericirea mea prezentă 426 8. Ce este lumea reală? . 427 291. Astăzi e o zi de liniște și pace 428 292. Un deznodământ fericit pentru toate e un lucru cert 428 293. Toată frica a trecut și a rămas numai iubire 429 294. Trupul meu e un lucru complet neutru . 429 295. Spiritul Sfânt privește azi prin mine 430 296. Spiritul Sfânt vorbește azi prin mine 430 297. Iertarea e singurul dar pe care îl dau . 431 298. Te iubesc, Tată, și Îți iubesc și Fiul 431 299. Sfințenia veșnică își are locul în mine 432 300. Lumea aceasta nu durează decât o clipă . 432 9. Ce este a Doua Venire? 433 301. Și Dumnezeu Însuși va șterge toate lacrimile . 434 302. Unde a fost întuneric văd lumină . 434 303. Cristos Cel sfânt Se naște în mine astăzi 435 304. Lumea mea să nu împiedice viziunea lui Cristos 435 305. Există o pace pe care ne-o acordă Cristos 436 306. Darul lui Cristos e tot ce caut astăzi . 436 307. Dorințele conflictuale nu pot să fie voia mea 437 308. Clipa aceasta e singurul timp care există 437 309. Nu mă voi teme să privesc lăuntric astăzi . 438 310. Îmi petrec ziua de azi în neînfricare și iubire 438 10. Ce este Judecata de apoi? 439 311. Judec toate lucrurile așa cum vreau să fie . 440 312. Văd toate lucrurile așa cum vreau să fie 440 313. Să îmi vină acum o nouă percepție . 441 314. Caut un viitor diferit de trecut 441 315. Toate darurile pe care le dau frații mei îmi aparțin . 442 316. Toate darurile pe care le dau fraților mei sunt ale mele 442 317. Urmez calea care mi-a fost desemnată 443 318. În mine, mijlocul și scopul mântuirii una sunt . 443 319. Am venit pentru mântuirea lumii 444 320. Tatăl meu îmi dă toată puterea mie 444 11. Ce este creația? 445 321. Tată, libertatea mea e numai în Tine 446 322. Pot renunța numai la ce nu a fost real niciodată 446 323. Fac bucuros „sacrificiul“ fricii . 447 XI CULEGERE DE EXERCIȚII PENTRU STUDENȚI 324. Eu doar urmez, căci nu vreau să conduc . 447 325. Toate lucrurile pe care cred că le văd reflectă idei . 448 326. Sunt de-a pururi un Efect al lui Dumnezeu 448 327. Nu trebuie decât să Te chem și îmi vei răspunde . 449 328. Aleg locul al doilea ca să îl câștig pe cel dintâi . 449 329. Eu am ales deja ce voiești Tu . 450 330. Astăzi nu îmi voi face iarăși rău . 450 12. Ce este eul? 451 331. Nu există conflict, căci voia mea este a Ta . 452 332. Frica încătușează lumea. Iertarea o descătușează 452 333. Iertarea pune capăt visului de conflict aici 453 334. Astăzi revendic darurile pe care le dă iertarea . 453 335. Aleg să văd nepăcătoșenia fratelui meu 454 336. Iertarea îmi dă posibilitatea să cunosc că mințile sunt îngemănate 454 337. Nepăcătoșenia mea mă ferește de tot răul 455 338. Mă afectează numai gândurile mele 455 339. Voi primi ceea ce cer . 456 340. Astăzi pot scăpa de suferință 456 13. Ce este un miracol? 457 341. Îmi pot ataca doar propria mea nepăcătoșenie, Și numai ea mă ocrotește 458 342. Las iertarea să se aștearnă asupra tuturor lucrurilor, Căci așa mi se da va iertare 458 343. Nu mi se cere să fac un sacrificiu Ca să găsesc îndurarea și pacea lui Dumnezeu 459 344. Astăzi învăț legea iubirii: Ce îi dau în dar fratelui meu e darul pe care mi-l fac mie . 459 345. Astăzi ofer numai miracole, Căci vreau să îmi fie înapoiate 460 346. Astăzi mă învăluie pacea lui Dumnezeu Și uit de toate, în afară de Iubirea Lui 460 347. Mânia vine precis din judecată. Judecata este Arma pe care vreau să o folosesc împotriva mea, Să țin miracolul departe de mine 461 348. Nu am niciun motiv de mânie sau de teamă, Căci Tu ești peste tot în jurul meu. Și, pentru fiecare nevoie Pe care o percep, harul Tău îmi este de ajuns . 461 349. Astăzi las viziunea lui Cristos să vadă Toate lucrurile pentru mine și să nu le judece, ci să dea În schimb fiecăruia în parte câte un miracol de iubire 462 350. Miracolele reflectă veșnica Iubire a lui Dumnezeu XII Să le oferi înseamnă să îți aduci aminte de El Și, prin amintirea Lui, să mântuiești lumea 462 14. Ce sunt eu? . 463 351. Fratele meu nepăcătos e călăuza mea spre pace Fratele meu păcătos e călăuza mea spre durere Și îl voi vedea pe cel pe care aleg să îl văd 464 352. Judecata și iubirea sunt opuși. Dintr-una Vin toate necazurile lumii. Dar din Cealaltă vine pacea lui Dumnezeu Însuși 464 353. Ochii mei, limba mea, mâinile mele, picioarele mele Au azi un singur scop: să I se dea spre folosință lui Cristos, Să binecuvânteze lumea cu miracole 465 354. Stăm împreună, Cristos și eu, în pace Și certitudinea finalității. Și în El E Creatorul Lui, așa cum El este în mine . 465 355. Toată pacea și bucuria și toate miracolele pe care le voi da Nu vor avea sfârșit când voi accepta Cuvântul lui Dumnezeu. De ce nu aș face-o astăzi? 466 356. Boala nu e decât un alt nume pentru păcat Vindecarea nu e decât un alt nume pentru Dumnezeu Miracolul este, așadar, o chemare adresată Lui 466 357. Adevărul răspunde la fiecare chemare pe care I-o adresăm lui Dumnezeu, Răspunzând mai întâi cu miracole și apoi Revenind la noi pentru a fi el însuși . 467 358. Nicio chemare adresată lui Dumnezeu nu poate rămâne neauzită Sau fără răspuns. Și de un lucru pot fi sigur: Răspunsul Lui e cel pe care îl vreau cu adevărat . 467 359. Răspunsul lui Dumnezeu e o formă de pace. Toată durerea E vindecată, toată nefericirea e înlocuită cu bucurie Toate ușile închisorii se deschid. Și se înțelege că tot păcatul Nu e decât o greșeală 468 360. Pace mie, sfânt Fiu al lui Dumnezeu Pace fratelui meu, care e una cu mine Prin noi, să fie binecuvântată cu pace lumea întreagă. 468 Lecții finale Introducere . 469 361. - Această clipă sfântă vreau să Ți-o dau Ție 470 365. Preia Tu conducerea. Căci vreau să Te urmez, Sigur că îndrumarea Ta îmi aduce pace . 470 Epilog 471 XIII
CUPRINS 3 MANUAL PENTRU PROFESORI Introducere . 1 Cine sunt profesorii lui Dumnezeu? 3 1. Cine sunt elevii lor? 4 2. Care sunt nivelurile de predare? 6 3. Care sunt caracteristicile profesorilor lui Dumnezeu? 8 4. Încredere 8 I. A. Sporirea încrederii . 9 Onestitate . 10 II. Toleranță 11 III. Blândețe 11 IV. Bucurie . 12 V. Neapărare 12 VI. Generozitate 13 VII. Răbdare 14 VIII. Credință 14 IX. Deschidere mentală 15 X. Cum se realizează vindecarea? 16 5. Scopul perceput al bolii . 16 I. Saltul perceptual . 16 II. Funcția profesorului lui Dumnezeu . 18 III. Vindecarea este certă? 19 6. Vindecarea trebuie repetată? 21 7. Cum se poate evita perceperea unei ordini a dificultăților? . 23 8. Se impun schimbări în viața profesorilor lui Dumnezeu? 25 9. Cum se renunță la judecată? 26 10. Cum e posibilă pacea în lumea aceasta? 28 11. De câți profesori de-ai lui Dumnezeu este nevoie pentru mântuirea lumii? 30 12. Care e adevăratul înțeles al sacrificiului? 32 13. Cum se va sfârși lumea? . 34 14. În cele din urmă, va fi judecat fiecare? . 36 15. Cum ar trebui să își petreacă ziua profesorul lui Dumnezeu? . 37 16. Cum abordează profesorii lui Dumnezeu gândurile magice? . 41 17. Cum se face corecția? 44 18. Ce e dreptatea? 46 19. III Ce e pacea lui Dumnezeu? . 48 20. Care e rolul cuvintelor în vindecare? . 50 21. Care e corelația dintre vindecare și ispășire? 52 22. Isus are un loc special în vindecare? 54 23. Există reîncarnare? 56 24. Sunt de dorit puterile „parapsihice“? 58 25. Se poate ajunge la Dumnezeu direct? 60 26. Ce este moartea? 62 27. Ce este învierea? 64 28. Cât despre restul. 66 29. EXPLICAȚII TERMINOLOGICE Introducere . 71 Minte – Spirit . 72 1. Eul – miracolul 74 2. Iertarea – fața lui Cristos 76 3. Percepție adevărată – cunoaștere 78 4. Isus – Cristos 80 5. Spiritul Sfânt 82 6. Epilog 84 IV |