Radiestezia mentală în sprijinul terapiilor complementare
RADIESTEZIA MENTALÃ este o tehnică de cercetare care
utilizează aptitudinile paranormale ale unui individ. Instrumentul folosit este
pendulul. Aceasta este o metodă de psiho-cunoaștere și totodată o cheie care
poate deschide toate ușile. Radiestezia mentală nu are nimic de-a face cu o
așa-zisă radiestezie "fizică", referitoare la radiații sau lungimi de
undă.
Acest tip de radiestezie nu este nici radiestezia obișnuită, căci nu implică o
sensibilitate la un tip sau altul de radiații. Cu ajutorul ei, se recurge la
fenomene parapsihologice ce se produc în creierul nostru. Nu este vorba de-a
iniția un dialog cu un pendul, obiect lipsit de relevanță pentru fenomenul în
sine. Dovadă că la seminariile noastre, 80% dintre elevii pot face exerciții
fără pendul.
Pendulul nu este decât o masă oarecare,
suspendată de un fir. Nu contează nici compoziția materialului din care el este
confecționat și nici lungimea firului. Fiecare individ adaptează acest
accesoriu temperamentului său, iar rezultatele nu depind neapărat de el. Rolul
pendulului este să amplifice reacțiile musculo-nervoase comandate de creier. Creierul
este centrul emițător-receptor al gândurilor. Ca și la un post de radio,
sensibilitatea și selectivitatea sa condiționează calitatea rezultatelor.
RADIESTEZIA MENTALÃ este un mijloc de cunoaștere cu imense posibilități. A o
practica înseamnă să pătrunzi în tine însuți pentru a găsi răspunsul la o
întrebare pe care ți-o adresezi; toate răspunsurile se află în noi, iar acest
lucru este cert.
Psihismul nostru, împreună cu al altora, plutește în lumi invizibile, unde
totul își are copia sa: oamenii, animalele, plantele, toate creațiile materiale
sau imateriale. Niciun gând emis nu este distrus, el trăind activ în astral:
clarviziunea, telepatia, premoniția, psihometria precum și alte asemenea metode
de investigare o confirmă. Noi suntem un microcosmos, o replică a
macrocosmosului care cuprinde totul. "Ceea ce este jos se aseamănă cu ceea
ce este sus, și ceea ce este sus se aseamănă cu ceea ce este jos" a
afirmat Hermes Trismegistos. Totul se află în tot, deci totul este în noi. Iată
de ce anumite persoane au răspuns la toate întrebările!
în lumea invizibilă, nu există pereți
despărțitori, nimic nu este al nostru, compartimentarea nu există decât în
lumea materială. Psihismul nostru plutește într-o lume fără limitări, de aceea
el poate să rețină totul; creierul nostru funcționează într-un domeniu
accesibil tuturor. Poți să-ți păstrezi banii pentru tine, nu și gândurile.
întreaga fiziologie a corpului nostru
își are replica exactă în invizibil, dublul său astral. Unele persoane văd
corpul eteric, aura oamenilor și pe cea a obiectelor. Toate acestea sunt cât se
poate de reale și nu reprezintă o fantezie a spiritului.
Ceea ce văd ochii noștri nu este decât replica materială a ceea ce există,
realmente, în invizibil; este manifestarea vizibilă a realității, care, de
fapt, nu aparține acestei lumi. învățătura ezoterică, fie ea orientală sau
occidentală, o dovedește. Este suficient să intri într-o stare puțin mai
specială pentru a stabili o legătură cu această lume a imaterialului care
cuprinde totul, deci și orice răspuns la întrebările pe care ni le-am putea
pune.
INTRODUCERE 13
Partea întâi
EXERCIȚII PENTRU
DEZVOLTAREA ȘI ANTRENAMENTUL COMPLEXULUI PSIHO-MUSCULO-NERVOS
PRIMA SERIE DE EXERCIȚII 23
A DOUA SERIE DE EXERCIȚII 37
A TREIA SERIE DE EXERCIȚII 47
Partea a doua
FOLOSIREA PRACTICÃ A CUNOȘTINȚELOR DOBÂNDITE 59
LUCRU PRIN COMPARAREA REACȚIILOR 63
ANALIZAREA STÃRII GENERALE DE SÃNÃTATE 63
EVALUAREA REZISTENȚEI VITALE 65
EVALUAREA UNEI DEFICIENȚE FUNCȚIONALE 67
ANALIZAREA UNEI DEFICIENȚE ORGANICE 70
(de exemplu, la nivelul inimii)
ANALIZA CALITÃȚII PRODUSELOR ALIMENTARE 71
ACUPUNCTURA 75
OSTEOPATIA 84
EXEMPLE DE CERCETÃRI ÎN ALTE DOMENII
• Electronică - Televizor defect 89
• Fir tăiat într-o instalație electrică 90
• Pana unui motor cu benzină 91
• Ambianțele nocive într-un anumit
spațiu 92
SINTONIZAEEA CA METODÃ DE LUCRU 97
STÃRI PATOLOGICE 99
TERAPEUTICELE 103
• Fitoterapia 103
• Esențele vegetale naturale 114
• Hidroterapia 115
• Curele termale 118
• Vacanțele 119
• Alegerea unei instituții de învățământ
pentru un copil 122
• Obiecte și culori care avantajează sau
care dezavantajează 124
• Unde să ne instalăm când lucrăm? 128
• Cum se apreciază calitatea unei
afaceri 130
• Ce ne poate periclita afacerea? 132
• Dietetica 134
• Homeopatia 140
• Organoterapia 151
• Agricultura 152
• Animalele 154
• Caii de curse 157
• Sporturile 159
• Orientarea profesională 163
• Ambianța familială 169
• Ambianța profesională 172
• Asocieri, căsătorii 175
• Stabilirea întrebărilor pentru un
examen 177
• Psihologia animalelor 179
Partea a treia
MÃSURÃTORILE 181
FOLOSIREA CADRANULUI Nr. 2 183
Evaluarea în cifre a unei stări generale
184
Evaluarea în cifre a rezistenței vitale 185
Evaluarea în cifre a unei stări psihice 185
Evaluarea în cifre a unei stări toxemice
185
Evaluarea în cifre a valorii funcționale
a unui sistem 186
Evaluarea în cifre a valorii funcționale
a unui organ 186
Evaluarea în cifre a unei stări organice
186
Evaluarea în cifre a unei afecțiuni
stabilite 187
Evaluarea în cifre a unei evoluții
colibacilare 187
Evaluarea în cifre a eficacității unui
remediu 187
Evaluarea în cifre a amestecurilor 189
Evaluarea în cifre a unei impregnări
tabacice 189
Evaluarea în cifre a cauzelor unei
proaste circulații sanguine 190
Evaluarea în cifre beneficității unei
băi 192
Evaluarea în cifre beneficității unei
cure 193
Evaluarea în cifre a gradului de beneficitate
a unui obiect 193
FOLOSIREA UNEI RIGLE GRADATE - a unei singure extremități 196
Evaluarea în cifre a unei stări generale
196
Evaluarea în cifre a unui sistem nervos 197
Evaluarea în cifre a unei stări psihice 198
Evaluarea în cifre a unei stări cardiace
199
Evaluarea în cifre a evoluției unei
afecțiuni pulmonare 200
Evaluarea în cifre a acțiunii
terapeutice a unui remediu 202
Evaluarea în cifre a stării coloanei
vertebrale 203
Stabilirea echivalenței unei
radiografii: grafic 205
Câteva sugestii de investigare în
dietetică 208
Studiu de caracter 209
Trăsăturile generale ale unui individ 213
FOLOSIREA UNEI RIGLE GRADATE - a ambelor extremități 215
Evaluarea sportivilor 215
Decizii în alegerea unor obiecte 216
Sensibilitatea la o afecțiune microbiană
217
Evaluarea carențelor 218
Compararea sentimentelor unui cuplu 219
Compararea sentimentelor familiale 220
Cunoașterea celorlalți 220
CUM SÃ NE ANTRENAM PENTRU A
RENUNȚA LA PENDUL 223
FILOZOFIA RADIESTEZIEI NOASTRE MENTALE 225
CUNOAȘTEREA DE SINE 225
CONCLUZIE 229
CE VA FACE PENDULUL MEU DEASUPRA DOSULUI PALMEI?
Aștept ca un SPECTATOR RELAXAT ca să văd ce se va întâmpla. Oscilațiile pendulare își micșorează ampli-tudinea și apar câteva mișcări ovale care se lărgesc din ce în ce mai mult și devin rotații pozitive, adică spre dreapta. Pendulul se rotește în mod clar.
Observație:
Dacă pendulul se rotește spre stânga,
acest lucru echi-valează cu „rotații negative", dar nu înseamnă că este
vorba de un răspuns negativ. Vom vedea, ceva mai încolo, că totul depinde de
modul în care a fost formulată întrebarea. Unele persoane nu pot să aibă decât
rotații negative, dar acest aspect nu contează, cu condiția ca reacțiile lor să
fie întotdeauna identice în exercițiile propuse.
NOTÃ: Toate gândurile pe care le voi emite
trebuie să fie exact cele care sunt notate și nu trebuie să le modific, fiindcă
există riscul să falsific rezultatele. De reținut că stângacii pot să țină
pendulul în mâna stângă.
2. Cu polii unei pile electrice
Observație:
Așez o pilă cilindrică pe o masă în fața
mea, polul pozitiv (+) fiind extremitatea „creionului" care depășește
corpul pilei, iar polul negativ (-), capătul cilindrului. Pentru o pilă plată,
polul pozitiv (+) este lamela cea mai scurtă.
a) După ce pila cilindrică este așezată
orizontal pe masă, aduc pendulul deasupra sau în fața polului
pozitiv și gândesc:
CE VA FACE PENDULUL MEU ÎN PREZENȚA POLULUI POZITIV?
Respir profund pentru a-i facilita demarajul.
îl observ, gândindu-mă doar la întrebarea mea (pe care mi-am adresat-o mie și
pe care nu am adresat-o, în mintea mea, pendulului). Pendulul se mișcă...
oscilează foarte regulat, după ce și-a găsit o anumită orientare în care se
menține.
b) Deplasez pendulul care oscilează spre
cealaltă extremitate a pilei, polul negativ, și gândesc:
CE VA FACE PENDULUL MEU IN PREZENȚA POLULUI NEGATIV?
Tot relaxat, aștept ca să văd ce se întâmplă. Oscilațiile își diminuează amplitudinea, mișcările se rotunjesc spre dreapta, iar pendulul meu se rotește desenând cercuri numite „pozitive".