Maestrul din aceste povestioare nu se refera la o persoana anume. El poate fi în egala masura un guru hindus, un roshi zen, un întelept taoist, un rabin evreu, un calugar crestin sau un mistic sufit. El poate fi deopotriva Lao Tse, Socrate, Buddha, lisus, Zarathustra sau Mohamed. Învataturile sale sunt la fel de valabile în secolul XX cum erau în secolul VII î.Ch. Ele nu apartin mai mult Occidentului decât Orientului, sau invers. Conteaza oare cu adevarat toate aceste antecedente istorice? La urma urmei, istoria nu reprezinta altceva decât o înregistrare a aparentelor, în niciun caz Realitatea. Ea este o însiruire a doctrinelor, nicidecum Tacerea.
Orice anecdota veti alege dintre cele care urmeaza, citirea ei nu va dura mai mult de un minut. Limbajul Maestrului vi se va parea de multe ori ironic, exasperant, chiar absurd, câteodata. Aceasta, vai!, nu este o carte usoara. Ea nu a fost scrisa pentru a instrui, ci pentru a Trezi. în paginile ei (dar nu în cuvintele tiparite, nici macar în povestioarele ca atare, ci în spiritul ei, în atmosfera pe care o creeaza) este ascunsa o întelepciune care nu poate fi tradusa în cuvinte omenesti. Pe masura ce veti citi paginile tiparite si va veti lupta cu limbajul criptic al Maestrului, este posibil sa experimentati fara sa va dati seama învatatura Secreta care se ascunde în spatele acelui limbaj, fiind astfel Treziti, transformati. Acesta este întelesul întelepciunii: acela de a fi transformat fara nici cel mai mic efort din partea dumneavoastra; de a fi transformat - credeti sau nu - prin simpla trezire la realitatea de dincolo de cuvinte, care nu poate fi nici macar atinsa de cuvinte.
Daca veti trai fericirea de a fi astfel Trezit, veti întelege pe loc de ce adevaratul limbaj al Realitatii este cel care nu poate fi rostit, la fel cum adevarata actiune este cea care nu este facuta, iar adevarata transformare este cea care nu presupune eforturi. |