În timp ce te rogi, concentreaza-ti ochii asupra obiectului venerat. Concentreaza-te în interior asupra rugatorului. Acolo el ti se va dezvalui, acolo se ascunde el...
Doctrina supremă. Sinele incognoscibil – Interpretări moderne ale Kenoupanishadei
32.9031.26RON
(Stoc 0)
×
Anunță-mă când „Doctrina supremă” e disponibil(ă)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Tu nu stii de ce te-ai nascut, nu stii cine te forteaza în viata. Nimeni nu te-a întrebat, nimeni nu te-a pus sa alegi. Pur si simplu îti dai seama într-o zi ca te afli în viata. Atunci cine continua sa respire în tine? Nu stii.
Si-apoi deodata într-o zi nu mai existi. Nimeni nu te-a întrebat. Nu tine de decizia ta sa te nasti si sa mori. Dar ceva se întâmpla si continua sa se întâmple. Ceva se întâmpla si te nasti, iar ceva se întâmpla... si nu mai existi, dispari din nou. Cum poti sa spui "Eu"? Nici o decizie a ta n-a fost folosita - nici o decizie! Eu-l poate apartine numai divinului...
Orice am venera este vorba doar de un joc. Este bine: daca te simti bine venerând, atunci este un lucru bun. Este un joc bun si niciodata nu am vrut sa distrug jocul nimanui. Daca venerezi, daca te simti bine mergând la biserica, este un lucru pozitiv: continua sa îl faci. Însa tine minte ca de fapt îti scapa un lucru esential: esenta suprema se gaseste în interiorul celui care venereaza. Deci în timp ce te rogi, concentreaza-ti ochii asupra obiectului venerat. Concentreaza-te în interior asupra rugatorului. Acolo el ti se va dezvalui, acolo se ascunde el...
Dumnezeu înseamna existenta - nu putem spune ca Dumnezeu exista; Dumnezeu este pur si simplu sinonimic cu existenta. De fapt, când spunem ca Dumnezeu este, avem de-a face cu o repetitie. Dumnezeu înseamna "este". Ar fi gresit din punct de vedere lingvistic sa spunem ca Dumnezeu este, pentru ca "este" este Dumnezeu. Dumnezeu înseamna - "este". A spune ca Dumnezeu exista este gresit. Dumnezeu este existenta. Sau Dumnezeu este doar un alt termen pentru existenta. Existenta nu moare niciodata, nu dispare niciodata din existenta. Formele vin si pleaca, formele se schimba. Nimic nu este permanent în lumea formelor. Deci Upanishadele spun nama sau rupa - nume si forma - ele sunt lumea, si acela care este dincolo de nume si de forma este Dumnezeu, însa ce este dincolo de nume si de forma? Existenta în sine este dincolo de nume si de forma.
OSHO
Caracteristici:
Numarul de pagini
Numarul de pagini
412
Formatul în cm. (l x L)
Formatul în cm. (l x L)
13 x 20
I.S.B.N.
I.S.B.N.
978-973-88157-1-1
Traducerea din limba engleză
Traducerea din limba engleză
Florin Slapac
Titlul original
Titlul original
The Supreme Doctrine: The Unknowable Self Modern Interpretation of the Kenopanishad