Din tainele vietii si ale universului (Prestige)
„M-am hotărât să dau la iveală acest tratat pentru ca omul să-și potolească întrucâtva setea de a cunoaște marile mistere ce-l înconjoară.Știu de pe acum că, după ce va parcurge câteva pagini, cititorul se va opri din lectură, punându-și întrebarea: Dar de unde știe autorul cărții de aceste mistere ale universului?” |
95.00 76.00 RON (Stoc 0)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Detalii:
„M-am hotărât să dau la iveală acest tratat pentru ca
omul să-și potolească întrucâtva setea de a cunoaște marile mistere ce-l
înconjoară.
Așadar această lucrare este un mănunchi de cunoștințe adunate de la diferiți
autori, din relatările marilor lucizi spirituali pe care i-a avut pământul până
acum, dar mai ales din comunicările primite de la marile Lumini cerești. |
Cuprins:
Închinare
5 Cartea întâia 13 Cartea a doua 201 |
Fragment:
Din această cauză corpul eteric, corpul vital, poate fi
considerat motorul trupului, animatorul său, de unde și numele de corp vital,
corp întreținător de viață. Probele reîntrupării Am arătat în paginile trecute argumentele logice care pledează pentru înțelegerea și admiterea principiului reîntrupării. Deși ele singure ar putea constitui o dovadă a revenirii la viața terestră, totuși s-a ridicat un argument, care în aparență pare foarte puternic. S-a afirmat: „Dacă noi am mai trăit pe pământ, de ce nu ne amintim de acele vieți trecute? Faptul că nu ne amintim dovedește că nu am mai trăit și deci ideea reîntrupării este o simplă fantezie sau o ipoteză lipsită de fundament. Pentru ce să suferim acum, din cauza unor fapte pretinse că le-am fi săvârșit în alte vieți, dacă nu păstrăm nici o amintire de aceste acțiuni greșite ale noastre? Cum putem să stabilim o legătură între cauză și efect, între faptele, sentimentele și vorbele noastre din trecut și suferințele din prezent, când nu știm ce am făptuit, cugetat sau vorbit în altă viață? Ce învățătură putem trage, dacă nu ne amintim de ele, ca să înțelegem că suferințele, starea noastră fizică sau morală de azi sunt urmările acelei vieți? Da. Această doctrină ar deveni clară și orice minte cugetătoare o va accepta, dacă ne-am putea aminti câte ceva din viețile trecute.” În aparență argumentul pare puternic, dar în realitate e foarte slab, pentru că nu se cunosc tainele divine. Mai întâi să ne lămurim asupra memoriei noastre actuale. Până la dovedirea existenței noastre din alte timpuri, să vedem cât de bine memorăm faptele, ideile și vorbele noastre, chiar în viața prezentă. Căutând în trecutul nostru, încercând să ne amintim de anii copilăriei constatăm că nu mai știm ce-am făcut, ce idei am avut, ce sentimente am încercat. Răsar unele fapte, întrezărim unele împrejurări ca prin ceață, ne amintim unele vorbe sau idei. Dar atât! Constatăm că nu suntem În stare să reînviem întru totul anii dulci ai copilăriei. Amănuntele au dispărut, nu ne-au rămas decât crâmpeie din faptele și evenimentele înregistrate mai puternic în ființa noastră. Acum nu mai avem decât un rezumat al anilor trecuți. Dar nu ne amintim nici faptele, vorbele și ideile noastre din anul trecut. Aș îndrăzni să afirm că nu ne putem reface mental nici sentimentele și faptele petrecute ieri, alaltăieri. Rog pe cititor să încerce să-și amintească gândurile, vorbele și tot ce a făcut ieri, și se va convinge de cele afirmate mai sus. În aceste condiții, cum avem pretenția să ne amintim acțiunile noastre, starea socială, suferințele și nedreptățile îndurate sau produse în alte vieți? Azi știm să citim, să învățăm dintr-o carte, dar oare mai știm noi cum am pășit de la literă la literă, cum am înnodat literele și cuvintele ca să exprimăm o cugetare? Constatăm doar că urmărim ideile exprimate într-o carte, înțelegem esența cuprinsă în ea, rezultat al primilor ani de școală. Detaliile prin care am trecut pentru a ne însuși cititul și scrisul s-au uitat, amănuntele faptelor noastre din copilărie s-au șters din mintea noastră. Neau rămas însă anumite capacități, un învățământ general, restul scufundându-se în întuneric. Când eram mici, ne-am băgat degetele în apa fiartă și ne-am opărit. Anul, luna, ziua, nu ni le mai amintim, dar avem în memorie rezumatul, învățătura: nu e bine să bagi mâna în apă fiartă că te opărești și doare. De aici esența acelei lecții: să fii prudent. Toată conduita noastră actuală, întreaga noastră înțelepciune este suma concluziilor, rezumatul învățămintelor din existențele noastre trecute. Când eram mici, de frică sau de rușine, spuneam minciuni. După dovedirea minciunii, ne rușinam și eram pedepsiți pentru fapta noastră. Mai târziu, către maturitate, am uitat amănuntele acestor cazuri, dar am rămas cu însușirea de a spune adevărul. Acest caracter splendid l-am dobândit ca rezultat al mai multor greșeli din copilărie, urmate de pedepse. Astfel am ajuns la starea morală de a fi loiali în spusele noastre. La fel am creat și celelalte calități ale noastre. Cum, prin ce greutăți și suferințe am trecut, care este prețul lor – nu mai știm. Ceea ce știm e că avem o concepție de viață, anumite tendințe și facultăți. Creatorul le-a aranjat astfel ca, din toate învățămintele, observațiile și durerile noastre, să extragem numai esența lor. Bietul nostru creier nici n-ar fi în stare să rețină din copilărie până la moartea sa toate amănuntele existenței noastre. Oare cum am mai putea scrie o scrisoare dacă în momentul când ne-am apuca de scris, ar năvăli în mintea noastră toate fazele prin care am trecut pentru învățarea scrisului? În spiritul nostru s-a imprimat, ca rezumat, ca extract, ca germen, tot ce am văzut, auzit și simțit în diferitele noastre vieți. Dar totuși, într-un colț al sufletului nostru se găsesc înscrise – infinit de minuscule – toate informațiile și faptele vieților trecute. Dacă printr-un mijloc oarecare – regresie hipnotică – le trezim în conștiința noastră, toate evenimentele vieților noastre trăi te pe pământ se vor derula, asemenea imaginilor unui film panoramic, până în cele mai mici detalii. Uneori aceste imagini, ascunse în profunzimea ființei noastre, revin la suprafață spontan și produc, prin expunerea lor, mirare celor din jurul nostru. Dar acest fenomen se întâmplă foarte rar și mai ales la copiii sub vârsta de șapte ani. Un biet pui, abia ieșit din găoacea oului, aleargă iute să se ascundă la apariția unei păsări de pradă. Dar de unde știe că acea pasăre îl poate răpi și mânca? „Din instinct” – vor răspunde oamenii de știință, ceea ce nu este suficient pentru a explica un fapt. Noi vedem în această acțiune o reamintire, care rezumă în sine multe morți sau dureri ale acelui pui, cauzate de păsări răpitoare, iar acum la amintirea morții sau a durerii de atâtea ori repetată, puiul de găină fuge înspăimântat să se ascundă. Nu există familie în care copii crescuți în aceleași condiții să nu prezinte calități sufletești și tendințe diferite. Constatăm că unul din acești copii are talent artistic, în jocurile sale desenând diferite figuri, reușite pentru vârsta lui. Altul prezintă dexteritate de a învăța un meșteșug oarecare, are tendințe care indică însușiri pentru a deveni un manufacturier, un meseriaș priceput ori un fabricant renumit. Un altul neglijând școala, deodată o părăsește și se avântă în afaceri, devenind un om CM o reputație răsunătoare în lumea afacerilor. Alți tineri, cuminți, liniștiți, se retrag pentru a-și citi cărțile, departe de agitația tinerilor de seama lor. Toate aceste tendințe nu sunt înclinări capricioase, ci chemări imperioase ale spiritului, din cauza cunoștințelor posedate, ca rezumat al ocupațiilor din viețile precedente. Orice ar face părinții, rar, foarte rar pot înfrânge aceste porniri sufletești ale copiilor lor. Prezența acestor calități înnăscute poate fi explicată prin faptul că omul, în viețile anterioare, a fost de exemplu un muzician, și venind în viața actuală, simte o înclinare spre muzică. Asirnilând vertiginos cunoștințele și cu un talent ce se impune atenției încă din primii ani ai copilăriei, profesorul său constată o aptitudine ce uimește. Un asemenea spirit va căuta să se reîntrupeze într-o familie cunoscătoare de muzică, în stare să-i ofere un corp fizic delicat, un sistem nervos vibrant la undele sonore. În acest mediu prielnic, el va avea ocazia să-și continue studiile anterioare și să-și desăvârșească talentul muzical. Este evident că acela care nu a mai dobândit cunoștințe muzicale în alte vieți, sau care a asimilat prea puțin, va fi greoi la învățătură, având nevoie de multă vreme până va ajunge să cânte la un instrument și până să se desăvârșească în practica sa. Să nu pierdem niciodată din vedere că ceea ce învățăm într-o viață sunt cunoștințe păstrate pentru veșnicie. Când dintr-o ceată de copii, aproximativ de aceeași vârstă vedem pe unul mai îndrăzneț și autoritar, comandând și luptând în fruntea celorlalți, evident întrezărim în acest copil pe fostul militar de grad superior, din altă viață. Când unul dintre elevii unei clase este mai vorbăreț, ținând cuvântări școlare, pledând în numele colegilor săi, în diferite ocazii, putem fi aproape siguri că acest spirit a fost într-o altă viață un orator, un conducător sau un om politic. Câte acțiuni de-ale omului nu ne cheamă judecata pentru a admite adevărul reîntrupării spiritului? Priviți micuța copilă, în jocurile ei nevinovate, cum gătește, leagănă păpușa, căutând să o adoarmă, certând-o pentru neascultare etc. Oamenii de știință vor zice: „Da, desigur, omul având o mare putere de observație, copila reproduce ceea ce a văzut la mama ei”. Explicația nu are temei, deoarece se pune întrebarea: De ce oare numai fetițele au acest fel de joacă, nu și băieții, căci și unii și alții sunt în jurul mamei lor? Adevărata explicație este că această drăgălașă copilă reproduce în mic, ceea ce a mai făcut în viața precedentă, când era mamă. Există tineri care se îmbată de frumusețile naturii. Un răsărit sau apus de soare face să vibreze de plăcere ființa lor, freamătul frunzelor din pădure, susurul izvoarelor de munte, mugetul valurilor mării îi proiectează într-o lume de visări mai mult ca pe oricare semen al lor. Acest om desigur a fost un poet ori un artist, în viețile trecute, natura sa atât de sensibilă formându-se prin exercitarea, gustarea și aprecierea frumosului. Exemple în acest sens sunt cât se poate de multe și variate, toate explicându-se logic, prin existența noastră în alte vieți pe pământ. Mulți oameni trec nepăsători pe lângă o biserică, iar unii intră în ea fără să simtă ceva în sufletul lor. Prin obicei, prin convenționalism, adoptă o atitudine cucernică la ascultarea unei rugăciuni, dar nu vibrează în ei absolut nimic. Dar pe când gânduri le lor zboară aiurea și nu sunt atenți la rugăciune, altul este pătruns până în adâncul sufletului de ceremonia religioasă, sorbind cuvintele slujitorului altarului. Desigur, această evlavie nu provine din cunoștințele, starea socială și concepțiile actuale de viață, ci este reflexul unui sentiment împărtășit într-o altă viață, când era un credincios desăvârșit sau un preot cucernic, cutremurat de credință În Divinitate. Principiul reîntrupării se prezintă mereu judecății noastre, așteptând ziua când vom înțelege că este un principiu universal, care se aplică de la corpurile inerte până la om, de la microb până la corpurile cerești. Voi prezenta un alt caz, din cele numeroase, ce ne amintesc de principiul reîntrupării. Expui un adevăr la două persoane care au aceeași lumină intelectuală și au primit aceeași educație. Te vor asculta în același timp amândouă și vei constata că una din ele a înțeles și adoptă adevărul respectiv, pe când cealaltă nu-l înțelege, sau dacă a înțeles nu-l adoptă. Acceptarea din partea unei persoane și refuzul din partea celeilalte este o dovadă a reîntrupării. Într-adevăr, persoana de aceeași părere cu tine a mai întâlnit acest adevăr, l-a citit, studiat și cunoscut într-o altă viață, pe când cealaltă persoană întâlnește pentru prima oară această problemă, nefiind pregătită trebuie să mai reflecteze în cursul vieții actuale sau viitoare, pentru a o găsi justă. Iată înțelesul divergențelor de păreri dintre oameni asupra unei probleme oarecare, unul având o amintire vagă despre adevărul respectiv, iar altul abia acum ia contact cu el, urmând să mediteze în viața sa prezentă. Astfel se explică faptul că la citirea unei cărți ezoterice unii cad pe gânduri și caută să se adâncească în cunoașterea acestei profunde științe, pe când cei mulți refuză sau îi lasă rece acest domeniu. Desigur, aceștia din urmă nu vor mai fi atât de neștiutori în viața lor viitoare ca în cea actuală. Legea reîntrupării iese în evidență și în momentul când analizăm evoluția omului din copilărie și până la bătrânețe. În general, copilul mic este egoist; vrea să posede orice lucru, i se pare că sora sau fratele său au lucruri mai frumoase și le leapădă pe ale sale, cerându-le pe ale lor. În această epocă a existenței sale, copilul reproduce imaginea omului primitiv, a stării sale pe când – cu multe alte vieți în urmă – era un sălbatic de prin junglele pământului. Peste câțiva ani a mai crescut, și acum se joacă de-a soldații – jocuri sfârșite adeseori cu mici accidente, zgârieturi, cucuie etc. De cele mai multe ori băiețelul călărește un băț, închipuindu-l un cal nărăvaș, greu de stăpânit. Acum iubește un alt băiețel, acum îl gonește sau îl lovește. Se supără repede și fără vreun motiv serios și curând, printr-o minciună ori făgăduială, se împacă. În această perioadă a vieții sale, copilul reproduce epoca de barbarie a omenirii, când omul iubea, creștea calul și îl călărea, când era mândru, războinic și în veșnică pornire la atac și cucerire, răzbunător, iute la mânie, și uneori iertător. Mai târziu, tânărul este stăpânit de cercetarea lucrurilor, și totuși este încă nestabil, nefixat în părerile sale. La această vreme contractează prietenii ce vor dura până la moarte; acum iubește o fată cu toată ardoarea tinereții sale; acum este generos și se aruncă orbește în vârtejul pasiunilor, a înfăptuirilor nobile, patriotice sau umanitare. EI reproduce la această vârstă imaginea redusă a evului mediu, a vremurilor cavalerești. Unii oameni arată o judecată profundă, ce cumpănește just faptele și lumea, fiind deplin stăpâni pe bucurii și amărăciuni. Este tipul sau icoana omului evoluat. Uneori, acest stadiu este foarte concentrat, arătându-se chiar de timpuriu. Există băieți prea maturi mental, pentru vârsta lor, iar unii tineri în toate actele și reflecții le lor, se arată tot atât de maturi în judecată ca și un om în vârstă. Știința explică aceste schimbări ca fiind urmarea dezvoltării fizicului, care crește și se organizează mai repede și mai bine la unii decât la alții. Spiritualiștii însă văd în aceste etape ale dezvoltării mentalității și sentimentului omenesc o probă a revenirii noastre pe pământ, dovada că omul își retrăiește sumar, de la naștere până la bătrânețe, toate etapele evoluției spirituale, de-a lungul a mii de reîntrupări. Prin urmare, avem de-a face cu stări de conștiință ale spiritului, și nu cu creșterea corpului său fizic, cu înmulțirea și prefacerea celulelor ce alcătuiesc corpul pământesc. Dintre argumentele și exemplele enumerate, nici unul nu este atât de clar și de convingător ca și cel al copiilor precoce. Într-adevăr, în mijlocul unei familii modeste – atât prin inteligență, cât prin situația ei materială – se naște un copil, care din fragedă copilărie indică o mare inteligență, o uimitoare atracție și pricepere spre un anumit câmp de activitate – matematica, pictura, muzica, limbile străine etc. În curând acești copii atrag atenția asupra lor și mai târziu se revelează ca mari genii ale omenirii. Cercetând ascendența acestei familii se constată că nici unul din membrii ei nu a dat dovadă de o asemenea genialitate; dar ceea ce este mai uimitor e că descendența acestui geniu este de o valoare mentală și morală inferioară, uneori submediocră. Atunci se pune întrebarea: De unde această mare inteligență, de unde acest mare talent? Când și unde a putut să învețe atât de profund unele discipline, limbi sau științe? Oamenii spațiali, spiritele, ne spun prin comunicările lor că aceste genii au dobândit, în nenumăratele lor vieți trupești, experiențe numeroase în domeniul genialității lor, o profundă înțelegere și înalte facultăți. Acum, revenind la viața fizică, le pun în evidență de timpuriu, din fragedă copilărie și la un nivel pentru care alți oameni trebuie să sacrifice ani de muncă încordată. Copilul a venit în această familie pentru că are legături cu ea, din alte reîntrupări, are anumite datorii de achitat. Dar curios – copiii săi nu se mai ridică la înălțimea geniului său, pentru că el, la rându-i, nu le-a procurat decât un corp fizic în care a coborât la reîntrupare un spirit obișnuit Copiii vin în familia acestui mare om, ca urmare a unei legături din alte vieți, pentru ca prin lumina mentalului său și prin natura sa delicată să primească o instruire și o educație deosebită. O ciudățenie des întâlnită în viața noastră este și aceea de a vedea o femeie care dă impresia de ceva bărbătesc în ea. Prin gândurile, caracterul și comportamentul ei, prin energia și îmbrăcămintea ei masculină și chiar prin glasul coborât, liniile feței și prezența unei urme de mustăți, te pune pe gânduri și te determină să zici: Iată o femeie-bărbat. Pe de altă parte există bărbați care prin aspectul lor fizic, delicat, adesea cu mustață și barbă redusă, prin glasul lor înalt, prin emoționabilitatea lor, prin puterea intuitivă și întreaga lor natură feminină, te îndeamnă să exclami: Iată un bărbat cu apucături și sensibilitate de femeie. Acest contrast în aspectul fizic și în manifestarea sufletului se poate explica prin reîntrupare. Am arătat că spiritul revine în lumea terestră – când femeie, când bărbat – pentru a-și termina educația spirituală. După o serie de vieți petrecute în trupuri masculine, câștigând destule cunoștințe în această formă, spiritul schimbă sexul, întrupându-se de această dată ca femeie, pentru a învăța lecțiile vieții terestre ca soție și mamă. Cum însă spiritul a trăit într-o lungă serie de forme masculine, el s-a obișnuit cu anumite gesturi, cuvinte și atitudini masculine. Schimbând sexul, sufletul imprimă, vrând-nevrând, noului trup creat reminiscențe din formele precedente de bărbat, și în același timp reproduce ceva din preferințele, sentimentele și apucăturile sexului precedent. Același fenomen se petrece când se trece de la forma feminină la cea masculină. Iată adevărul acestei enigme, multă vreme necunoscut sau fals explicat. În existența sa terestră, omul se manifestă adesea în așa fel încât pune în evidență revenirea sa la viața fizică. Un astfel de fenomen – subiect de cercetare și discuție în lumea celor care se ocupă cu probleme psihice – este și acela al fricii „nejustificate”, manifestată de unele persoane față de anumite conjuncturi sau elemente ale naturii. Unele persoane au o frică nestăpânită de a pleca cu o luntre pe un lac sau cu vaporul pe mare, altele au o frică groaznică de foc, de tunete și fulgere, de mulțime, de înălțime, de încăperi închise sau pentru nimic în lume nu ar rămâne singure într-o pivniță sau nu ar ieși noaptea singure prin întuneric etc. Psihologii explică această frică a omului prin faptul că în primii ani ai existenței sale, copil fiind, a fost impresionat puternic de aceste fenomene sau situații, și ca un reflex îndepărtat, dar puternic, este stăpânit și la maturitate de această teamă. Alții, tot materialiști, atribuie frica senzațiilor resimțite de mamă pe când purta în sânul ei acest copil, și deci că el ar fi primit comoția mamei, care acum la maturitate s-ar reflecta în... |