Argumente istorice Poate cel mai solid argument istoric ni-l dă placa nr. 21 din cartea lui Dan Romalo, „Cronică apocrifă pe plăci de plumb''. Aici descoperim o reprezentare a Sarmizegetusei Regia care la sfârşitul secolului al XlX-lea nu putea fi cunoscută de presupuşii falsificatori pentru simplul motiv că în acea vreme nici măcar nu se ştia unde este Sarmizegetusa, iar pe locul capitalei spirituale a dacilor atunci nu erau decât nişte pietre în dezordine. Practic, descoperirea templelor s-a făcut în urma săpăturilor arheologice din secolul al XX-lea, până şi zidurile reale ale acesteia fiind identificate abia în ultimele decenii. Faptul că placa nr. 21 oferă planul unor temple, ca şi locul porţii principale de acces, lucruri care nu au fost descoperite decât în secolul trecut, este o probă limpede a autenticităţii. Iată ce a mai constatat cercetătoarea Aurora Perţan în acest sens: „În afară de plăcile de plumb, mai există o serie de piese de altă provenienţă, din colecţii particulare, din muzee, descoperite de arheologi în săpături, care conţin semne şi imagini asemănătoare celor de pe plăci, necunoscute în perioada lui Haşdeu, toate descoperite ulterior. De pildă, un medalion care se află în posesia domnului Dan Romalo şi care provine de la familia Murnu, are pe avers portretul lui Burebista care se regăseşte de mai multe ori pe plăcile de plumb, probabil făcut cu aceeaşi ştantă, pentru că are aceleaşi dimensiuni. Pe revers are imprimată emblema cap de bovideu şi şarpe, care reprezintă probabil emblema statului unitar al lui Burebista, şi un text în aceeaşi limbă cu aceea de pe plăcuţe. Medalionul a fost analizat de către Bogdan Constantinescu, doctor în fizică, de la Institutul de Fizică Nucleară, care garantează că este autentic pentru că are o combinaţie de metale ce se regăseşte numai undeva în zona din sudul Uralilor, un aliaj tipic metalurgiei scitice. Domnia Sa susţine că este imposibil ca cineva să fi falsificat acest medalion''. Aşadar, lucrurile devin limpezi pentru cei care chiar doresc să vadă: avem probe istorice, argumente lingvistice, tehnice şi logice care demonstrează că Tăbliţele de la Sinaia sunt copii în plumb după artefacte autentice. Peste toate, lucrarea autorului rus Alexei Umnov-Denisov, „Cartea de aur a tracilor”, prezintă alte tăbliţe, necunoscute în România, din aur, care se găsesc pe teritoriul Rusiei, o altă confirmare a autenticităţii celor din România. Pentru că, nu-i aşa, chiar nu-i putem suspecta tocmai pe ruşi că au falsificat şi ei 50 de tăbliţe, doar aşa, ca să dea credibilitate celor din ţara noastră! |