Jesus m-a felicitat bătându-mă pe umăr şi mi-a înapoiat lucrurile în timp ce eu m-am ridicat în picioare şi m-am dezmorţit, întinzându-mă. - Am văzut foarte clar ce bine te-ai descurcat până când m-ai văzut, spuse el. Înainte de a mă vedea, trăiai esenţa. Când m-ai văzut, eul şi personalitatea ta au preluat iar controlul. La început, nu este uşor să menţii atenţia necesară pentru a trăi în esenţă. Dar, cu cât exersezi mai mult, cu atât va deveni mai firesc să faci asta. Acum eşti invitat să încerci în toate împrejurările. Când suntem împreună, voi încerca să te ajut - mai ales în acele momente când este foarte important să fii acolo. Ai început foarte bine. Aşa cum speram, mintea ta a amuţit şi te-ai conectat cu esenţa ta pentru mai bine de două ore. Cu cât o vei face mai mult, cu atât timpul sau durata vor conta mai puţin. Dar a fost bine, ca o primă experienţă de acest tip. Dârzenia şi hotărârea ta, împreună cu influenţa benefică a locului, au conlucrat pentru a produce un rezultat evident. Coborând defileul spre Teakata, l-am întrebat pe Jesiis care era scopul practic a ceea ce tocmai făcusem. El a început să dea din cap, chicotind. - Ceea ce ai făcut adineaori a fost să-ţi concentrezi atenţia asupra celor trei puncte, iar asta te-a făcut să trăieşti o scurtă perioadă de timp condus de esenţă, în locul eului sau al personalităţii. Aşa cum îţi spuneam, ţi-ai simţit esenţa şi ţi-ai distribuit atenţia de multe ori înainte, poate într-o mai mare măsură decât majoritatea oamenilor. Dar în cele mai multe dintre aceste cazuri, te aflai într-o situaţie stresantă, periculoasă sau extrem de specială. De această dată nu a fost nimic special, în afara faptului că, la început, când ne apropiam de Teakata, ai simţit iyari al strămoşilor. Cel mai important a fost că ai folosit această tehnică nouă şi neobişnuită, care te-a costat foarte mult efort, dar pe care ai făcut-o liniştit şi fără prea mare bătaie de cap, ajungând la esenţa ta. Ai făcut-o intenţionat. Experienţa pe care tocmai ai avut-o îşi va dovedi utilitatea practică doar dacă vei putea să o aplici altor situaţii de viaţă. De exemplu, când vorbeşti cu oamenii, când lucrezi, scrii etc. Dacă te poţi concentra asupra celor trei puncte ale atenţiei în viaţa ta cotidiană, vei constata nişte rezultate extraordinare cu privire la calitatea vieţii tale. Este aproape imposibil să trăieşti în esenţa ta adevărată şi să nutreşti în continuare stări nocive precum furia, depresia, aroganţa, gelozia sau egoismul. Esenţa ta doreşte să descoperi şi să trăieşti cu talentele tale adevărate si în stări de fericire, blândeţe, conlucrare, unitate şi uimire. De asemenea, imediat ce te perfecţionezi, învăţând să trăieşti cu atenţia concentrată asupra celor trei puncte, vei putea să ajungi la un nivel superior, concentrându-te asupra a cinci puncte, care constituie cea mai minunată şi mai matură stare de trăire conştientă. Oamenilor care trăiesc numai în eul şi în personalitatea lor le este cu neputinţă să înţeleagă această stare. Vizita noastră la Teakata nu mi-a rămas prea clar întipărită în memorie. Nu ştiu dacă s-a datorat redutabilei energii a strămoşilor, modificării radicale de conştiinţă pe care tocmai o resimţisem sau efectelor reziduale pe care le avea încă fragmentele de peyotl consumate cu câteva zile înainte, dar îmi pot aminti numai frânturi din acea vizită. Probabil că aşa au vrut strămoşii, căci, chiar şi după ce am fost de două ori în zona centrului Teakata, nu cred că mi-aş putea găsi un loc al meu sau, dacă aş putea, asta ar presupune un mare efort şi, probabil, foarte mult timp. În orice caz, nu m-aş gândi niciodată să vizitez Teakata fără a fi invitat.
|