Cartea a fost concepută ca o continuare a volumului de succes Practica clinică a terapiei cognitive pentru copii și adolescenți (Clinical Practiceof Cognitive Therapy with Children and Adolescents), care abordează aspectele de bază ale tratamentului. Tehnici de terapie cognitivă pentru copii și adolescenți include strategii creative suplimentare pentru angajarea pacienților dificili, pentru abordarea unor cazuri complexe și strategii focalizate asupra dezvoltării unor abilități cognitive și comportamentale specifice. Fundamentată pe cercetări empirice și impregnată de o vastă experiență clinică, această carte este o sursă de inspirație indispensabilă pentru toți terapeuții care lucrează cu copii și adolescenți, fie ei psihologi, psihiatri sau specialiști în asistență socială și consiliere. Pentru tinerii clinicieni, această carte se va dovedi o lectură suplimentară pragmatică și foarte utilă.
„Spre deosebire de manualele bune pentru orice, cartea aceasta folosește o abordare modulară care ilustrează tehnici creative, flexibile și fundamentate empiric. Această carte va schimba perspectiva dumneavoastră asupra terapiei cognitive pentru copii, adăugând niște ingrediente care lipsesc mult prea des în literatura de specialitate: atractivitate, emoție și spirit ludic. Clinicienii tineri și vârstnici deopotrivă vor găsi aici tehnici descrise cu claritate și abordări noi, originale și stimulatoare, care răspund pe deplin cerințelor terapiei pentru copii.” • Ellen Flannery-Schroeder, PhD, ABPP, Director, Clinical Psychology Program, Department of Psychology, University of Rhode Island „Tehnicile clare și bine construite sunt ilustrate cu activități și cu viniete care le ajută să prindă viață. Aceasta este una dintre puținele cărți dedicate procesului terapeutic cognitiv-comportamental pentru copii care cuprinde și indicații referitoare la implementarea tehnicilor terapeutice în contextul relației copil-terapeut. Recomand cu căldură folosirea acestei cărți în cadrul cursurilor de specializare în psihoterapia copiilor și, de asemenea, o recomand tuturor practicienilor care doresc să-și însușească tehnici terapeutice creative și instrumente utile de evaluare pe care să le implementeze în munca lor cu copiii.”
• Elizabeth A. Gosch, PhD, ABPP, Director, MS Program in Counseling and Clinical Health Psychology, Philadelphia College of Osteopathic Medicine |