Cuvânt-înainte de Mihai
Măniuțiu
INTRODUCERE
Evoluția
comună a noilor tehnologii și a artei secolului XX
Scurtă
istorie a computerelor
Începuturile
non-liniarității
Interactivitatea
și specta(c)torul
Hypertextul
în arte
Spațiul
scenic și imersia
Performance
Art și
îmbinarea mediilor
Arta
instalațiilor: participare (activarea publicului) și imersie (spații immersive)
Scurtă istorie a artei instalațiilor
De la spectator la participant. Arta instalațiilor și teatrul
RAPORTUL CU SPECTATORUL
„Spectacolul
cultural” și teatralitatea
Teatrul
și relația cu publicul
Avangarda teatrală istorică
Nașterea performance
art-ului: de la teatralitate la performativitate
Paradoxul spectatorului (emancipat)
Raportul
spectator – noile tehnologii în alte cîmpuri artistice
Interactivitate și tehnologie în muzee: atinge, simte și descoperă!
Spațiul virtual și literatura: interactivitatea în romane hypertextuale
Imitarea realității: website-uri de socializare și tehnologiile pentru jocuri
video
Kinoautomat –
primul film interactiv din lume și modelul „imersivității totale” în
filmul eXistenZ
Participare
și imersie în noile forme spectaculare
RAPORTUL CU SPAȚIUL
Spațiu
al imaginii video
Spații
teatrale dinamice
Spațiu
hibrid al imaginii video: între imagine preînregistrată și imagine live
Spațiu
al unui alt spațiu: proiecții video live din
afara spațiului scenic
Spații
teatrale virtuale
De la
scenografie la mediu
Internetul
ca spațiu (imaterial)
Spațiu
al experienței
SPRE UN TEATRU IMERSIV
Definiții
ale teatrului imersiv și relația cu arta instalațiilor
Studii
de caz pe producții ale companiei Punchdrunk și spectacolul You Me Bum Bum Train
Despre
imersie în teatrul tradițional și în teatrul imersiv
Noile
forme de regie, text, actorie, spațiu și spectator în teatrul tehnologic și în
teatrul imersiv
Prezent
și prezență în teatrul imersiv
Experiența
corporală și senzorialitatea
CONCLUZII
BIBLIOGRAFIE
Postfață de Laura Pavel |