Invataturile toltece volumul V
Umbrele focului lupului
Dacă „ei" se schimbă, totul va fi ok, iar dacă „ei" nu vor să se schimbe, noi nu vom precupeți niciun efort să îi facem să se schimbe, sau să ne dorim ca circumstanțele noastre să fi fie diferite. Generată de credințele și convingerile false, apatia născută din această mentalitate este distrugătoare a vieții, în loc să fie susținătoare a vieții... |
Stocurile se epuizează rapid, rezervă acest produs și hai la
librăria Adevăr Divin din Brașov, Str. Zizinului, nr. 48, pentru a-l prelua personal.
(Unele produse pot avea discount suplimentar în librărie.)
Vei fi contactat(ă) telefonic de un reprezentant divin.ro pentru confirmarea disponibilității, în intervalul Luni-Vineri orele 9:00 - 17:00, deci te rugăm să introduci un număr de telefon corect și actual.
Detalii:
Cu toții căutăm schimbarea,
chiar dacă de obicei într-un mod părtinitor și egocentric. În general, asta se
manifestă prin faptul că vrem ca ceilalți să se schimbe, indiferent dacă
„ceilalți" sunt oamenii din viața noastră sau circumstanțele pe care noi
înșine le-am precipitat prin acțiunile noastre, trecute și prezente. Dacă „ei"
se schimbă, totul va fi ok, iar dacă „ei" nu vor să se schimbe, noi nu vom
precupeți niciun efort să îi facem să se schimbe, sau să ne dorim ca
circumstanțele noastre să fi fie diferite. Generată de credințele și
convingerile false, apatia născută din această mentalitate este distrugătoare a
vieții, în loc să fie susținătoare a vieții, și în toate modurile posibile
împiedică evoluția. Acest lucru este adevărat pentru oricare colectiv, ca și
pentru oricare individ. Ceea ce în mod vădit lipsește în lumea de astăzi este
bunăvoința de a accepta responsabilitatea-răspunderea pentru inevitabilitatea
schimbării, și prin urmare, de a coopera inteligent cu aceasta. De aici și
râvna de a insista pe schimbarea în afara noastră, totodată rezervându-ne
privilegiul de a adera dogmatic la credințele și prejudecățile noastre
personale, ca și cum ar fi sacrosante și inviolabile. • Russell Braithwaite „Dacă simți că a merge pe Calea cu o inimă este pentru tine,
și dacă, în inima inimilor tale, știi că în călătoria ta vei căuta adevăratul
sens al libertății, atunci să știi că învățăturile toltece îți vor dezvălui
scopul vieții, dar va depinde de tine, așa cum depinde de fiecare dintre noi,
să găsești sensul în acest scop. Găsirea scopului este călătoria pe care
niciunul dintre noi nu o poate evita, dar găsirea sensului este propria noastră
călătorie unică în acea mare călătorie pe care o numim Unica Viață. Pentru a
găsi acest sens, trebuie să practicăm învățăturile părții drepte, astfel încât
să putem dobândi puterea necesară pentru a trăi învățăturile părții stângi.
Doar atunci dobândim acea deschidere completă
a inimii care ne permite să reținem Nici-Un-Lucru, lăsându-ne spiritele să se
avânte clare, puternice și libere. Doar atunci, indiferent din care grup de
visători facem parte, începem să pricepem spiritul Lupului care privește viața
ca pe o căutare a adevăratului sens al libertății. Ș;i doar atunci capătă sens
să privim viața ca fiind o simțire – un sentiment, și de aici, pornirea sinceră
din inimă de a privi și de a simți, de a asculta și de a simți, savurând astfel
fiecare moment al fiecărui pas, știind foarte bine că totul se va termina mult
prea repede.” • Mares Théun |
Cuprins:
Pagina de titlu ... i
Pagina referitoare la drepturile de autor ... ii
Despre autor ... iii Capitolul 1: Calea luptătorului definită ... 7 Nararea regulii nagalului cu patru corni Capitolul 2: Regula nagalului cu patru corni ... 29 Explicația regulii nagalului cu patru corni Capitolul 3: Prima lămurire interioară ... 39 Capitolul 4: A doua lămurire interioară ... 61 Capitolul 5: A treia lămurire interioară ... 85 Capitolul 6: A patra lămurire interioară ... 107 Nararea regulii nagalului cu trei corni Capitolul 7: Regula nagalului cu trei corni ... 123 Explicația regulii nagalului cu trei corni Capitolul 8: Comentarii preliminare ... 129 Capitolul 9: Prima lămurire interioară ... 139 Capitolul 10: A doua lămurire interioară ... 163 Capitolul 11: A treia lămurire interioară ... 189 Explicația vrăjitorului Capitolul 12: Observații preliminare ... 211 Nararea explicației vrăjitorului Capitolul 13: Focurile forjei ... 219 Capitolul 14: Vânarea puterii ... 227 Capitolul 15: încercarea pentru a căpăta putere ... 239 Capitolul 16: Poarta de ieșire către lumea nagalului ... 253 Index ... 258 |
Fragment:
Din cele de mai sus, ar trebui să fie clar că,
singurul motiv pentru care oamenii sunt neputincioși este pentru că nu le place
cu adevărat percepția lor a lor înșiși și/sau a lumii din jurul lor.
Neplăcându-le această percepție, ei nu vor să își asume cine și ce sunt, iar în
acest proces încearcă din răsputeri să pretindă și să se prefacă că sunt ceva
ce ei gândesc că le place lor mai mult. însă, astfel de pretenții și
prefăcătorii sunt doar diferite forme de escapism dintr-o realitate pe care ei
nu doresc să o vadă sau să și-o asume. Iar dacă evadăm din realitate, ne
aruncăm cu capul înainte în lumea iluzorie a ficțiunii, a fanteziei și a
minciunii. Ce putere poate fi găsit într-o astfel de lume? Singurul lucru pe
care îl putem găsi într-o lume fictivă este, inevitabil, o putere falsă, care
nu are substanță, iar această credință țicnită într-o lume fictivă a
pseudo-puterii este ceea ce toltecii numesc sminteala visului. CEI CARE SUSȚIN SEPARAȚIA DUC O EXISTENȚÃ BAZATÃ PE IGNORANȚÃ, O IGNORANȚÃ CARE ÎI EXCLUDE DE LA A PUTEA SÃ ÎȘI REVENDICE ȘI SÃ ÎȘI (RE)CAPETE PUTEREA. Din unghiul din care privim acum, pare că într-adevăr
vânarea puterii este esența jocului. Și totuși, după cum am subliniat mereu,
asta este doar valoarea care se vede la prima vedere, o valoare care are cu
Toate-Lucrurile de-a face cu partea formă a vieții, și care ascunde adevăratul
scop și sens al vieții înseși. Acest concept este înfățișat foarte emoționant
în vechiul festival toltec, cunoscut sub numele de Festivalul Vânătorii Lunii,
în cadrul căruia, la început, participanților care celebrează viața li se arată
că vânarea.puterii înseamnă să învețe să vâneze puterea prin intermediul
schimbării percepției noastre despre noi înșine și despre lumea din jurul
nostru. Apoi, li se arată că pentru a face asta, trebuie mai întâi să ajungem
să ne acceptăm pentru cine și ce suntem cu adevărat, și că singura cale de a
face asta este să ajungem să fim pe deplin incluzivi, prin a ne face stalking
întru deschiderea inimii. Prins în această viziune, văzătorul știe că trăiește scopul nagalului și că i s-a arătat inteligența potențială făcută manifestă ca rezultat al exercitării presiunii intenției asupra minții. Trăind acel scop inefabil, văzătorul știe că este martor al Trinității Superlative, o expresie pură a nagalului, și totuși nu poate pricepe acel scop, el fiind doar capabil să registreze un sentiment imens de iubire fără margini, despre care știe că pentru el este personificat de Trandafirul galben. în acel moment, văzătorul pricepe că dacă vrea să pătrundă și să priceapă acel scop, atunci trebuie să ajungă să fie un măiestru al conștientei prin recapitularea întregii sale existențe, deoarece el însuși este o expresie a scopului divin, încă prins în divina încântare, văzătorul simte dintr-o dată înlăuntrul celui mai profund miez al ființării sale un al doilea mare val de presiune crescândă, venind de dincolo de el, dar cumva și dinlăuntrul său. Acum, știind că trebuie să îmbrățișeze pe deplin acea presiune, văzătorul își expandează imediat ființarea pentru a cuprinde atât presiunea, cât și angoasa copleșitoare provocată de aceasta. Apoi, în momentul îmbrățișării depline, văzătorul este iute cufundat într-un simțământ fără de sfârșit de întuneric pătrunzător, care îl face imediat să caute să se racordeze interior la acea stare de ființare pe care o trăia înainte de venirea celui de-al doilea val de presiune. însă, în acea căutare interioară, el este copleșit de un simțământ devastator de separare, o separare între el și marele întuneric pe care acum îl recunoaște instantaneu ca fiind parte a propriei sale ființări. îngrozit de această separare, văzătorul caută să se racordeze la întuneric și se întinde cu disperare către el, însă cu cât efortul său este mai mare, cu atât separarea devine mai mare. Prins în această nouă viziune catastrofală, văzătorul pricepe dintr-o dată că poate trăi din nou totalitatea sinelui, doar prin a-și plasa intenția pe evoluția conștientei suficient încât să-și recapete întunericul necunoscut puțin câte puțin. în acel moment de lămurire interioară, văzătorul știe că este visătorul dinlăuntrul spațiului, o expresie pură a intenției, și fiul tatălui său, Trinitatea Superlativă, în care el și tatăl său sunt unul în scop. Un imens simțământ de profundă melancolie agonizantă îl copleșește pe văzător, și el cade într-un vis vibrant, în care pentru el nu există altceva decât o năzuință inexorabilă de uniune cu nagalul, prin legătura prieteniei necondiționate, o năzuință despre care știe că este și expresia năzuinței sale la fel de mare de a fi reunit cu partea sa omoloagă necunoscută. în acea stare de dublă năzuință, de dublu dor, văzătorul pricepe că, drept o expresie a scopului tatălui său, el este atât cunoscutul, cât și necunoscutul, și în această cunoaștere el arde cu o pasiune interioară de a îmbrățișa atât cunoscuta unire-contopire cu tatăl său, cât și necunoscuta parte omoloagă a sa. Plin de acea pasiune mistuitoare pentru uniune, văzătorul pricepe că, pentru ca această uniune să fie materializată, el trebuie să inițieze arta de a face stalking, astfel încât să șteargă dinlăuntrul său ceea ce cauzează simțământul de a fi devenit separat. Apoi, adânc în cel mai profund miez al său, văzătorul începe să simtă o stârnire care aduce în el realizarea conștientă că nu va mai putea trăi niciodată uniunea cu tatăl său și cu partea sa omoloagă necunoscută, decât dacă ajunge să fie întruparea scopului tatălui său. Plin de această realizare, văzătorul își exercită întreaga intenție și, în acel moment, materializează înlăuntrul ființării sale o expresie clară a ființării sale, care reflectă la început partea sa omoloagă necunoscută, și apoi, imediat, și ceea ce înlăuntrul lui este șinele său cunoscut. Cu această viziune paradoxală a unității, care este și o separare a uneia de cealaltă, văzătorul știe acum că el este atât mascul, cât și femelă și, exercitând din nou întreaga sa intenție, el ajunge pentru moment la o adevărată unitate, însă doar în contextul timpului. în acest context, văzătorul știe că el a devenit cel visat de visător, un stalker al timpului. Știind că experiența sa de revenire la starea sa originală de totalitate este încă cumva limitată, văzătorul pricepe că el este încă doar cu fața spre est, locul soarelui răsare, și că dacă dorește să-și ducă trăirea până la capăt, trebuie să se întoarcă cu fața și spre vest, locul soarelui apune. Plin cu dorul profund de includere, văzătorul se întoarce cu fața spre vest și îmbrățișează acel proces care în cele din urmă îl conduce la unitate în timp și spațiu: moartea. Dar în timp ce îmbrățișează moartea, văzătorul își dă seama că se află în pragul unei noi vieți, o viață care este plină cu un număr infinit de posibilități de a visa în(tru) existență materializarea scopului tatălui său. Plasându-și intenția pe visare, văzătorul visează în(tru) existență o cantitate foarte mare de energie care îi umple întreaga ființare. Până la urmă, energia atinge o amploare critică, încât văzătorul trebuie să-și contracte brusc întreaga ființare pentru a-și conține și cuprinde energia sa fără de margini. |