Mișcările Gurdjiev
O transmitere a înțelepciunii străvechi
Departe de a fi un manual de instrucțiuni, cartea de față oferă înțelegerea neprețuită a întrebărilor și răspunsurilor ridicate de această metodă dinamică misterioasă, care transcende timpul. |
Stocurile se epuizează rapid, rezervă acest produs și hai la
librăria Adevăr Divin din Brașov, Str. Zizinului, nr. 48, pentru a-l prelua personal.
(Unele produse pot avea discount suplimentar în librărie.)
Vei fi contactat(ă) telefonic de un reprezentant divin.ro pentru confirmarea disponibilității, în intervalul Luni-Vineri orele 9:00 - 17:00, deci te rugăm să introduci un număr de telefon corect și actual.
Detalii:
Mișcările Gurdjiev: O transmitere a înțelepciunii străvechi reconsideră rolul crucial al Mișcărilor Gurdjiev, această componentă vitală, deși adesea neglijată, a transmiterii moștenirii lui Gurdjiev. Discipol al lui Solange Claustres, care a primit instrucțiunile Mișcărilor de la Gurdjiev însuși, Van Dullemen se află în poziția unică de a ne oferi suportul, teoria și experiența trăită pe propria piele despre acest subiect. Muzician profesionist și vechi practician al metodei Gurdjiev, Van Dullemen s-a antrenat în cadrul Mișcărilor și a servit drept maestru de acompaniament pentru această practică timp de mai bine de 30 de ani. Departe de a fi un manual de instrucțiuni, cartea de față oferă înțelegerea neprețuită a întrebărilor și răspunsurilor ridicate de această metodă dinamică misterioasă, care transcende timpul. |
Cuprins:
PREFAȚÃ ... 7 PARTEA I - BIOGRAFIA Capitolul 1 - Georgii Ivanovici Gurdjiev ... 15
Capitolul 2 - Moștenirea lui Gurdjiev. Inventar și clasificare... 31 PARTEA a II-a - MIȘCÃRILE GURDJIEV Capitolul 13 - Ce sunt Mișcările? ... 197
Capitolul 14 - Primele mele experiențe cu Mișcările ... 204 ADDENDA DESPRE AUTOR ... 359 |
Fragment:
Acesta este un punct esențial cu privire la conținutul moștenirii lui Gurdjiev, astfel încât aș dori să-l ilustrez cu un exemplu din propria experiență. Când reflectez asupra vieții mele, văd o curgere de tablouri, în care imagini noi apar luminoase, pe măsură ce imaginea anterioară dispare în amurgul anticamerei amintirilor, poate pentru totdeauna. Câteodată, o imagine apare mai luminoasă decât alta și adastă mai mult timp în fața ochilor minții. Acestea sunt adesea evenimente în care am întâlnit anumiți oameni pentru prima dată, oameni care aveau să joace un rol important în viața mea. Realizez că aceste întâlniri, mai mult ca orice altceva, mi-au determinat cursul vieții. Deși e dificil de înțeles, aceste întâlniri par să aștepte agățate „în aer", induse și ghidate de o forță necunoscută, care a fost etichetată neadecvat drept „coincidență". Ele par a face parte dintr-un program care a fost setat de dinainte, foarte asemănător cu felul în care o imagine de film urmează inevitabil pe cea care tocmai a ieșit din proiector, ca și cum mi-aș fi amintit ceva ce de altminteri nu aș fi putut ști niciodată. În astfel de întâlniri, cuvintele jucau un rol, dar nu reprezentau un factor important sau determinant. Cuvintele erau doar confirmări a ceea ce amândouă părțile simțiseră deja. Ele pluteau pe suprafața dinamică misterioasă a comunicării, ca niște bucăți de lemn pe apă. Își aveau originea în acest schimb, dar ceea ce se întâmpla cu adevărat nu putea fi experimentat niciodată, rezumat sau regăsit de către alții doar prin cuvinte. Așa se explică și de ce scrisorile de dragoste citite de cei cărora nu le-au fost adresate, par atât de plicticoase și de predictibile. În schimb, pentru destinatarii de drept, ele sunt o formulă magică, un talisman care menține flacăra iubirii arzândă. Jurnalul lui Ouspensky, oricât de sublim scris, nu poate transmite substanța reală a învățăturilor lui Gurdjiev, iar iluzia că s-ar putea înțelege totul este atât de răspândită, încât un avertisment adus aici nu ar fi un lux superficial. Multe cuvinte-cheie din această carte, cum ar fi „amintire de sine" și „identificare" sunt mult prea încărcate cu conținut subiectiv, provenit din asocieri personale. Dorința de a descoperi un nou punct de vedere, care e, până la urmă, motivul pentru care oamenii aleg această carte, nu poate fi satisfăcută. Dimpotrivă, după ce experiențele generate de trecutul personal au pus stăpânire pe aceste cuvinte-cheie, neutre, cercul se închide și toate impresiile noi devin ermetic excluse. Pot spune că am petrecut ceva timp din viața mea activă ascultând și participând la conversații despre învățăturile lui Gurdjiev și am rămas cu impresia că aceste cuvinte-cheie menționate erau doar concepte goale, mișcate la nesfârșit înainte și înapoi pe tabla de șah a logicii superficiale. Acest tip de risipă a timpului mental nu era ceva nou pentru mine. Îl mai experimentasem și înainte, într-un decor spiritual diferit, în cadrul Protestantismului ferm din nordul Țărilor de Jos. Bătrânii Bisericii vorbeau între ei despre textele sfinte în cuvinte-cheie alcătuite din alte cuvinte-cheie! Stând în cerc, unul din ei propunea: „Nu-i așa că în cartea lui Iosia 4, linia 2 se spune..."; propoziția nu apuca să fie terminată. După o scurtă tăcere, alt participant răspundea: „...da, dar în Ecleziast 6,1 se spune clar că...."; și nici această propoziție nu avea să fie terminată. Conversația continua în această manieră. LECȚIILE TIMPURII, PRIMII CINCISPREZECE ANI Acest incident boogie-woogie a fost o întâmplare
simpatică, dar nu de asta am menționat-o aici. La orele acestei profesoare, nu
exista niciun tabu cu privire la exprimarea liberă a emoțiilor, iar ea însăși
servea drept prim exemplu. Totuși, felul în Care ea exprima diferite emoții
succesive nu semăna cu evoluția procesului emoțional, familiar nouă, în care
emoția ne cuprinde, înainte ca noi să realizăm clar ce se întâmplă, și apoi nu
mai există cale de întoarcere. Era mai mult faptul că ea experimenta conștient
începutul fiecărei emoții, oricare ar fi fost aceea. Am legat asta de felul în
care adesea se schimbă ritmurile în cadrul unei singure Mișcări, iar tranziția
trebuie să aibă loc într-o stare de prezență, astfel încât să se mențină
echilibrul. |