Alfabetul ebraic și arborele vieții
Din înțelepciunea Cabalei
Se spune că pentru a urca pe stânci până în vârful muntelui, trebuie să-ți zdrelești genunchii. Este exact ceea ce face în această carte Ovidiu Mihăilescu. Își zdrelește genunchii pas cu pas, urcând stâncile în căutarea răspunsurilor, căci întâlnind simbol după simbol, având intuiție după intuiție, singura cale posibilă este doar vârful, Cerul dacă vreți. |
31.50 28.35 RON (Stoc 0)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Detalii:
Vreme de 20 de ani, omul Ovidiu Mihăilescu a meditat la înțelesuri, descifrându-le pe parcurs, având la dispoziție instrumente lăuntrice poetice, o cunoaștere intuitivă mai mult decât o logică dobândită din studii aprofundate. Cred că de aici reiese valoarea reală a acestei cărți la care a muncit atâția ani. Simbolurile sunt oglinzi vii ale înțelesurilor celor mai profunde, pentru care nu găsim cuvinte uneori. Cerem celui mai neînsemnat lucru din viața noastră de zi cu zi să poarte semnificații grele, iar cele mai interesante și dragi pentru noi seamănă cu lampa lui Aladin: tot ce avem de făcut este să le frecăm ușor, iar sentimentele și vremurile de demult revin, prind viață și devin adevăruri fundamentale. Uneori, cutia cu bomboane pe care bunica o ținea pe măsuța de la intrare este un simbol viu care ne poate aminti generozitatea ei, nu mereu accesibilă. Acesta este adevăratul rost al simbolurilor, nu reprezentarea rece a unor idei, ci însuflețirea tuturor ființelor și lucrurilor care trăiesc în noi și în jurul nostru. Ele ne ajută să auzim mărturia misterului dureros al vieții și, fie că e vorba de un crucifix, o statuetă, o bucată de lemn sau o scoică spartă, simbolurile ne ajută să ducem povara. |
Cuprins:
Cuvânt înainte ... 17 Prefață ... 9 Capitolul 1. Premise teoretice ... 17 Capitolul 2. Studiul alfabetului ebraic ... 33 Capitolul 3. Studiul alfabetului ebraic (II) ... 123 Capitolul 4. Omul, sinteză a Arborelui sefirotic ... 177 Capitolul 5. Un ultim cuvânt despre Numele Sfânt ... 199 Postfață ... 215 |
Fragment:
Omul trebuie să caute cerul, să fie parte
din ierarhia cerească, să se armonizeze cu lumea de sus, să se verticalizeze!
Să caute Împărăția Cerurilor! În trecut, oamenii mai simțeau această
apartenență, mai aveau această nostalgie nobilă. Ei învățau multe prin
observarea naturii și a logicii interne a acesteia, simțeau, cumva, că lumea e
simbolică. În trecut, totul era interpretat după o asemenea logică. Trimiteri biblice Cel mai relevant moment din Vechiul Testament legat
de munte este, fără îndoială, primirea Tablelor Legii de către Moise, pe
Muntele Sinai. În acest episod avem o întreagă întruchipare a lui Dumnezeu ce
merită recitită, la care se adaugă momentul în care Ilie primește prezența
divină pe același munte, într-o cheie mai interiorizată, mai ezoterică. Munte Avraam a numit locul acela Iahve-ire, adică Dumnezeu
poartă de grijă și de aceea se zice astăzi: „În munte Domnul Se arată."
(Facerea 22, 14) Nu doar să auzi o poveste, ci și să meditezi la ea,
s-o înțelegi, s-o asimilezi în conduită!
Urechile și nasul țin tot de acest etaj. Dumnezeule și Domn ăl părinților mei, ți-am oferit ca jertfă grăsimea propriului meu trup prin post și sângele meu, încălzindu-l prin fierbințeala trupului. Primește mirosul jertfei ce iese din gura mea în acest moment, în amintirea mirosului jertfei din focul aprins pe altar, iartă-mi mie greșelile mele. (Zohar) Limba dă știință, lumina – conștiință, iar organul
procreativ – ființă! Toate aceste trei verticale sunt definitorii pentru
umanitate. |