Cum se schimbă oamenii
Unul dintre beneficiile aduse de un text cu mai mulți autori, precum cel de față, este acela că oferă, într-o manieră compactă, prezentări variate care scot la lumină un număr amplu de strategii prin care terapeuții pot sprijini evoluția pacienților pentru a dobândi reziliența și starea de sănătate. |
Stocurile se epuizează rapid, rezervă acest produs și hai la
librăria Adevăr Divin din Brașov, Str. Zizinului, nr. 48, pentru a-l prelua personal.
(Unele produse pot avea discount suplimentar în librărie.)
Vei fi contactat(ă) telefonic de un reprezentant divin.ro pentru confirmarea disponibilității, în intervalul Luni-Vineri orele 9:00 - 17:00, deci te rugăm să introduci un număr de telefon corect și actual.
Detalii:
Bun venit în lumea celor care ajută mintea să crească. Suntem un grup de psihoterapeuți, noi, editorii și cei care au contribuit la alcătuirea acestui volum, care au identificat o varietate de practici și abordări ce pot contribui la dezvoltarea indivizilor, a cuplurilor și a familiilor, în vederea dobândirii stării de bine. Ca în orice lucrare realizată de un colectiv, în paginile volumului de față veți găsi stiluri diferite de exprimare și de practică clinică, stiluri ce reflectă experiența de viață a fiecărui autor în parte, precum și modalitățile unice ale acestora de înțelegere și articulare a procesului schimbării care stă la baza efortului terapeutic. Unul dintre beneficiile aduse de un text cu mai mulți autori, precum cel de față, este acela că oferă, într-o manieră compactă, prezentări variate care scot la lumină un număr amplu de strategii prin care terapeuții pot sprijini evoluția pacienților pentru a dobândi reziliența și starea de sănătate. |
Cuprins:
Introducere ... 7 1. Psihoterapia ca dezvoltare a deplinătății - Philip M. Bromberg ... 15 2. Cum se schimbă oamenii - Louis Cozolino și Vanessa Davis ... 68 3. O abordare a psihoterapiei dinamice din perspectiva persoanei ca
întreg - Margaret Wilkinson ... 94 4. Dincolo de cuvinte - Pat Ogden ... 127 5. Emoțiile, corpul și schimbarea - Peter A. Levine ... 169 6. Natura dezintegrativă a traumelor relaționale și o cale spre
unificare - Russell Meares ... 202 7. Cum se schimbă copiii în cadrul relației terapeutice - Dan Hughes ...
225 8. Utilitatea terapeutică a stresului optim - Martha Stark ... 249 9. Cum se schimbă cuplurile - Stan Tatkin ... 297 10. Cum afectează terapia de cuplu relațiile de lungă durată și cum se
transformă fiecare partener - Marion Solomon ... 335 11. A te simți simțit - Bonnie Goldstein si Daniel J. Siegel ... 374 Lista autorilor ... 398 |
Fragment:
Nu doar „neglijare" În ciuda conotației termenului de neglijare,
conotație pe care termenul de nerecunoaștere o poate implica, neglijarea
desemnează, sub toate aspectele, o experiență traumatică, referindu-se, de
fapt, la cele mai devastatoare aspecte ale tuturor formelor de traumă relațională,
inclusiv traumele cauzate de violență.
Trauma nu înseamnă anxietate intensă. Anxietatea este ceva
ce tu ai. Trauma este ceva care te are pe tine. Trauma este un aflux copleșitor
de experiențe afective dereglante care, dacă nu pot fi procesate relațional,
destabilizează experiența perceptivă a persoanei cu privire la propria
existență și generează o teamă tot mai intensă de depersonalizare, fenomen care
trebuie oprit cu orice preț. Creierul preia atunci controlul. Pentru a opri
agravarea acestei amenințări de nedescris la adresa capacității de
supraviețuire, golurile disociative dintre stările sinelui, fluide în mod
normal, se rigidizează într-o manieră hipnoidală. Astfel, atât procesul de
auto-reflecție, cât și, prin urmare, conflictele intrapsihice devin efectiv
imposibile, nu doar dificile – este posibil ca acest fenomen să se manifeste la
nivelul întregii personalități, dar cu siguranță se manifestă în anu¬mite zone
ale minții. ILUSTRAREA DINAMICÃ: ÎNTREPÃTRUNDEREA DINTRE CURIOZITATE SI EMPATIE Copiii care vin în terapie au, adesea, o poveste de
viață fragmentată și dezorganizată căreia îi lipsește coerența din cauza
emoțiilor înspăimântătoare și rușinoase asociate cu multe dintre evenimentele
din viața lor aflată în plină dezvoltare. Povestea lor nu este coerentă
deoarece multe dintre experiențele cu care s-au confruntat sunt înfricoșătoare
și umilitoare. Aceste evenimente rămân înfricoșătoare și umilitoare pentru că
nu au nicio semnificație vindecătoare asociată lor, care să le confere
coerență. Nu este suficient să prevenim repetarea unor astfel de evenimente în
viața copilului. Este necesar să se revină asupra lor cu o atitudine plină de
curiozitate autentică, în timp ce emoțiile asociate lor sunt reglate prin
intermediul empatiei. Aceste două procese se întrepătrund. Fără empatie,
eficiența curiozității este limitată, iar în absența curiozității, empatia nu
va duce la noi descoperiri. |