Nitya Yoga - permanenta comuniune cu Absolutul
Comentarii inedite și inspirate asupra textului fundamental Bhagavad-Gita
Neștiute sunt căile Domnului. Scopul cosmic al creației dumnezeiești este simplu și direct. El este orientat înspre anihilarea deplină a ego-ului individual, pentru ca ființa să poată atinge unitatea cu Supremul Absolut. De-a lungul complexei și adesea stranii țesături a existenței individuale, acest scop este urmat în mod constant și cu fermitate, chiar și atunci când nu suntem pe deplin conștienți de aceasta. |
35.00 26.25 RON (Stoc 0)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Detalii:
Neștiute sunt căile Domnului. Scopul cosmic al creației
dumnezeiești este simplu și direct. El este orientat înspre anihilarea deplină
a ego-ului individual, pentru ca ființa să poată atinge unitatea cu Supremul
Absolut. De-a lungul complexei și adesea stranii țesături a existenței
individuale, acest scop este urmat în mod constant și cu fermitate, chiar și
atunci când nu suntem pe deplin conștienți de aceasta. De multe ori, înainte să
ne eliberăm de sclavia ego-ului și să devenim instrumentul perfect al voinței
dumnezeiești, trebuie să traversăm o perioadă de purificare, care face parte
din evoluția noastră spirituală interioară și care trebuie pusă în mișcare de o
revoluție exterioară, ce adesea poate fi de natură fizică. Observăm că, cu cât
este mai rapidă evoluția interioară, cu atât mai violentă pare să fie revoluția
exterioară ce o generează. |
Cuprins:
INTRODUCERE 1
Locul Bhagavad Gita-ei în cadrul literaturii sacre 2 I. ARJUNA VISHADA YOGA - YOGA DESCUMPÃNIRII LUI ARJUNA 25 II. SANKHYAYOGA - YOGA DISCRIMINÃRII 41 III. KARMA YOGA - YOGA FAPTEI 73 IV. JNANA KARMA SANNYASA YOGA - YOGA CUNOAȘTERII, A FAPTEI SI A RENUNȚÃRII
LA FAPTÃ 95 V. KARMA SANNYASA YOGA - YOGA RENUNȚÃRII LA FAPTÃ 111 VI. ATMA SAMYAMA YOGA - YOGA CONCENTRÃRII 123 VII. JNANA
VIJNANA YOGA - YOGA CUNOAȘTERII ȘI A ÎNȚELEGERII 137 VIII. AKSHARA BRAHMA YOGA - YOGA SALVÃRII ÎN BRAHMAN 153 IX. RAJA VIDYA RAJA GUHYA YOGA - YOGA SUPREMEI CUNOAȘTERI ȘI A SUPREMEI
TAINE 171 X. VIBHUTI YOGA - YOGA ÎNTRUCHIPÃRILOR DIVINE 185 XI. VISHVARUPA DARSHANA YOGA - VIZIUNEA CELUI CU MULTE FORME 199 XII. BHAKTI YOGA - YOGA DÃRUIRII DE SINE 213 XIII. KSHETRA KSHETRAJNA VIBHAGA YOGA - YOGA DISCRIMINÃRII ÎNTRE NATURÃ ȘI
SPIRIT 233 XIV. GUNATRAYA VIBHAGA YOGA - YOGA DEOSEBIRII CELOR TREI TENDINȚE 253 XV. PURUSHOTTAMA YOGA - YOGA SPIRITULUI SUPREM 269 XVI. DEVASURASAMPATH VIBHAGA YOGA - YOGA DEOSEBIRII ÎNTRE STAREA DIVINÃ ȘI
STAREA DEMONICÃ 283 XVII. SRADDHATRAYA VIBHAGA YOGA - YOGA DEOSEBIRII CELOR TREI CREDINȚE 295 XVIII. MOKSHASANNYASA YOGA - YOGA RENUNȚÃRII ȘI A ELIBERÃRII 309 REZUMATUL ÎNVÃȚÃTURILOR BHAGAVAD GITA-EI GLOSAR
367 |
Fragment:
Dar viața este o monedă cu două fețe. A accepta o parte
și a o nega pe cealaltă este destul de lipsit de spirit practic. Din acest
punct de vedere, hinduismul este unic în istoria religiilor, deoarece nu caută
să propovăduiască un sentimentalism etic care acceptă să privească asupra
naturii ca fiind doar bună si frumoasă — care se revarsă din forma binevoitoare
a lui Lakshmi -, dar care refuză să îi accepte masca teribilă și fioroasă -
ceea ce ne înspăimântă pe chipul lui Kali. În fapt, această filosofie nu este
destinată spre studiu copiilor de grădiniță, ci acelora care au absolvit
universitatea vieții spirituale și care au avut curajul să accepte că, deși
binele a fost creat de Dumnezeu, atât binele, cât și răul se află în puterea
lui Dumnezeu. Filosofia Bhagavad Gita-ei nu este pentru cei slabi ori lași,
cărora le este teamă să privească viata în fată, așa cum este ea.
Până când nu avem curajul să acceptăm existența așa cum este ea, nu vom fi
niciodată capabili să găsim soluții la cererile ei, adesea conflictuale. Armonia
trebuie să fie urmărită si obținută chiar si atunci când trebuie să trecem prin
vremuri de discordie. Războiul și distrugerea nu sunt, bineînțeles, de dorit,
însă atunci când sunt inevitabile, ele par să fie principiul nu doar al vieții
noastre materiale, ci și al vieții noastre spirituale. Viața este adeseori un
câmp de luptă între forțele binelui și răului, iar ființa umană este așezată în
centrul acestui câmp, care este când străbătut de bine, când înecat de rău. Forțele
răului, așa cum sunt ele prezentate în Mahabharata, par să fie cu mult mai
puternice decât forțele binelui, și este evident doar o aparență. Aidoma lui
Arjuna, și noi suntem așezați în acest ținut pustiu, situat între cele două
forțe opuse, întrebându-ne cum am putea să ne conducem mai bine carul de luptă
printre ele, astfel încât |