Cei
șapte îngeri și cele șapte urgii reprezintă cele șapte etape de conștientizare
sau stări de conștiință despre care am vorbit deja. Marea de sticlă este mintea
voastră aflată în stare de pace, iar focul reprezintă înțelepciunea lui
Dumnezeu, care se ridică la suprafața minții atunci când aceasta este liniștită
și tăcută. Cântarea lui Moise înseamnă capacitatea voastră de a extrage din
adâncurile subiective înțelepciunea și inteligența lui Dumnezeu, care vă permit
să vă manifestați și fructificați toate aspirațiile și idealurile sublime. Atunci
când susțineți starea de credință și încredere, veți cânta cântecul triumfului
sau al victoriei puterii spirituale — care este cântecul Mielului. Aceasta este
melodia lui Dumnezeu, pe care o cântați în inima voastră (lăuta lui Dumnezeu)
în toate zilele vieții voastre.
CAPITOLUL 16
(1) Și am auzit un
glas mare care venea din templu și care zicea celor șapte îngeri: Duceți-vă și
vărsați pe pământ cele șapte potire ale mâniei lui Dumnezeu! (2) Și s-a dus cel
dintâi și a vărsat potirul lui pe pământ. Și o bubă rea și ucigătoare s-a ivit
pe oamenii care aveau semnul fiarei și care se închinau chipului ei. (3) Și al
doilea înger a vărsat potirul lui în mare. Și marea s-a făcut sânge, ca sângele
unui om mort. Și a murit orice făptură vie, chiar și tot ce era în mare. (4) Al
treilea a vărsat potirul lui în râuri și în izvoarele apelor. Și apele s-au
prefăcut în sânge.
Aici avem o poveste similară cu urgiile
aruncate asupra Egiptului și menționate în Exod, capitolul șapte. Acest capitol
se referă la o recondiționare, restructurare a conștiinței. Potirele înseamnă
emanația conștiinței, energiile conștiinței. Când începem să ne recondiționăm
și să ne purificăm conștiința, afirmăm Prezența lui Dumnezeu și faptul că tot
ce este adevărat pentru Dumnezeu este adevărat și pentru ființa umană. Însă
înainte ca aceasta să se petreacă, toate credințele minții omenești, limitate
și învechite, tind să ne împiedice și să ne țină pe loc.
Versetul al treilea spune că marea s-a
făcut sânge. Sângele este simbolul vieții, iar atunci când permitem ignoranței,
fricii, urii și superstiției să ne conducă, nu mai putem bea din apele vieții -
nu mai suntem guvernați de inspirație, înțelepciune și de bucuria pură. In
asemenea stări negative de conștiință, noi rezistăm curgerii Vieții superioare
și suntem morți față de iubire, pace, fericire și față de toate minunile
vieții. Însă, pe măsură ce continuăm să nerugăm, vom modifica aceste tipare
negative din subconștient și va avea loc o purificare adevărată.
(13) Apoi am văzut
ieșind din gura balaurului și din gura fiarei, și din gura prorocului mincinos
trei duhuri necurate, care semănau cu niște broaște.
Versetele acestui capitol se referă la
depășirea diverselor credințe false, a conceptelor rasei umane, a complexelor
umane și a altor otrăvuri depuse în subconștient. Broaștele menționate în acest
verset reprezintă săritorii din mlaștină, adică cei care sar peste, care se
eschivează de ceva. Ele semnifică starea dezechilibrată a minții. Atunci când
Adevărul divin pătrunde în mintea noastră, el creează o luptă în noi, care ne
îndeamnă să o rezolvăm. Eroarea este acum pe cale să iasă la lumină, iar
Adevărul va cuceri. Adevărul vine la noi toți precum o sabie. O sabie retează
complet ceea ce este vechi și adeseori există ciocniri violente, deoarece
oamenii doresc să se agațe de vechile idei și de punctele de vedere
tradiționale (limitate) referitoare la Dumnezeu și univers.
(15) „Iată, Eu vin
ca un hoț. Fericit este cel ce veghează și își păzește hainele, ca să nu umble
gol și să i se vadă rușinea!” (16) Duhurile cele rele i-au strâns în locul
care pe evreiește se cheamă Ahnaghedon.
Răspunsul la rugăciunea voastră vine
întotdeauna ca hoțul care lucrează pe ascuns, în timpul nopții. Un hoț vine
atunci când nu vă așteptați sau atunci când dormiți. Este simbolic modului în
care apare răspunsul divin. El vine în moduri la care nu vă gândiți și în clipe
în care nu vă așteptați. Vegheați și vă păziți hainele atunci când umblați în
lumină, în cunoașterea adevărată; în acest fel faceți ca rugăciunea voastră să nu
eșueze. Hainele voastre sunt stările, sentimentele și atitudinile mentale.
Vegheați și urmăriți cu atenție toate gândurile și ideile, pentru a vedea dacă
ele se conformează standardelor spirituale, îmbrăcati-vă toate ideile si
dorințele adevărate cu imaginație, credință si încredere si nu veți mai umbla
vreodată goi, în sensul că nu veți mai exprima lipsuri, tristețe și suferință. Bătălia
de la Armaghedon este o luptă în continuă desfășurare. Bătălia se duce între
ceea ce sunteți acum și ceea ce vă doriți cu adevărat să fiți, între sinele
vostru inferior și Sinele superior, divin, între aspirațiile voastre spirituale
și mintea rasei umane, plină de teroare și credințe false; este dorința și
opusul ei. Mânia, frica, reaua-voință, antagonismul, combativitatea si războiul
— aceste otrăvuri mentale pot fi alungate prin identificarea plenară cu
adevărurile divine eterne și prin ocuparea frecventă a minții cu conceptele de
armonie, de sănătate, de pace și de bunăvoință. Va exista o luptă intensă între
aceste două forțe în mintea voastră. Insă iubirea, onestitatea, dreptatea și
înțelepciunea vor triumfa în această bătălie interioară. Singurul loc în care
are loc bătălia de la Armaghedon este mintea voastră. Atunci când practicați
Prezența lui Dumnezeu și îl vedeți în toți bărbații și în toate femeile, și
simțiți că toți oamenii radiază Iubirea Sa și merg în lumina divină, tot ceea
ce nu este asemenea lui Dumnezeu în subconștientul vostru va fi eliminat,
distrus și va apărea omul dumnezeiesc. El va fi omul fericit, omul bucuros,
omul sănătos, omul plin de lumină și iubire.
(17) Al șaptelea
înger a vărsat potirul lui în văzduh. Și din Templu, din scaunul de domnie, a
ieșit un glas tare, care zicea: „S-a isprăvit!”
Glasul din templu este sunetul interior
al rugăciunii ascultate, este cunoașterea tăcută a sufletului, Sabatul sau
odihna în Dumnezeu. Al șaptelea potir este momentul acceptării mentale complete
sau certitudinea interioară care ne arată că nu mai este nevoie să ne rugăm,
deoarece actul creator, mental și spiritual, s-a încheiat.
(21) O grindină
mare, ale cărei boabe cântăreau aproape un talant, a căzut din cer peste
oameni. Și oamenii au hulit pe Dumnezeu, din pricina urgiei grindinei, pentru
că această urgie era foarte mare.
Ploaia de primăvară face ca lucrurile să
crească. Grindina este ploaia înghețată care distruge vegetația. Toate stările
noastre negative sunt acum înghețate, uscate și distruse de Adevărul divin care
ne pătrunde mintea.
CAPITOLUL 17
(1) Apoi, unul din
cei șapte îngeri care țineau cele șapte potire a venit și a vorbit cu mine și
mi-a zis: „ Vino să-ți arăt judecata curvei celei mari, care sade pe ape mari. (2)
Cu ea au curvit împărații pământului; și locuitorii pământului s-au îmbătat de
vinul curviei ei!” (3) Și m-a dus, în duh, în pustie. Și am văzut o femeie
șezând pe o fiară de culoare stacojie, plină de nume de hulă, având șapte
capete și zece coarne. (4) Femeia aceasta era îmbrăcată cu purpură și stacojiu;
era împodobită cu aur, cu pietre scumpe și cu mărgăritare. Ținea în mână un
potir de aur plin de spurcăciuni și de necurățiile curviei ei. (5) Pe frunte
purta scris un nume, o taină: „Babifonul cel mare, mama curvelor și
spurcăciunilor pământului”.
Cunoaștem care sunt cele cinci simțuri:
vederea, auzul, atingerea, mirosul și gustul. Simțurile șase și șapte sunt
subiective. Atunci când ne îndreptăm atenția către interior, ne trezim cel
de-al șaselea simț, care ne permite să auzim binele divin, bunătatea și
puritatea lăuntrică, să ascultăm veștile cele bune, care profețesc ceea ce
urmează să vină. Al șaptelea simț este evidențiat de către convingerea sau
cunoașterea noastră interioară referitoare la faptul că rugăciunea ne este
ascultată. Această interpretare reprezintă un alt mod de a explica cei șapte
îngeri despre care se vorbește aici.
|