„Deoarece Știința sacră a AYURVEDA-ei este benefică
umanității, atât pentru viața ce se desfășoară în această lume fizică, cât și
pentru viața ce va urma într-una din lumile (sferele subtile sau tărâmurile) în
care ființa spirituală va continua să existe după părăsirea planului fizic, din
acest motiv ea (AYURVEDA) este considerată de către înțelepții cunoscători ai
scrierilor sacre (VEDA-elor) ca fiind cea mai sacră și mai onorată dintre
acestea (VEDA-e).” CHARAKA-SAMHITA
VASTITATEA CUNOAȘTERII ORIGINARE AYURVEDA-ICE
În conformitate cu afirmațiile cuprinse în lucrarea secretă de
AYURVEDA ”SUSHRUTA-SAMHITA”, BRAHMA a structurat pentru folosul ființelor
create cunoașterea AYURVEDA-ei sub forma unei scrieri inspirate care a fost
numită ”BRAHMA-SAMHITA”. Această sinteză de înțelepciune divină
cuprindea inițial un număr de 100.000 de versuri (SUTRA-e), fiecare dintre
acestea conținând aspecte fundamentale referitoare la tainele Vieții și ale
Universului, precum și la modul în care ființele create își pot menține starea
de echilibru, sănătate și armonie. Observând însă că era foarte dificil pentru
ființele muritoare să poată studia complet, sistematic, pentru a putea asimila
în mod corespunzător, cunoașterea extrem de vastă (din punct de vedere uman)
care era inclusă în acest tratat cuprinzător, BRAHMA a decis să împartă
cunoașterea secretă originară a AYURVEDA-ei așa cum era ea cuprinsă în acest compendiu
(”BRAHMA SAMHITA”) în opt părți majore. În acest mod au luat naștere
cele 8 ramuri așa-zis clasice ale AYURVEDA-ei și anume:
1. KAYA-CHIKITSA - ce include mai ales elemente referitoare la
cauzele (fizice și subtile), modul de apariție și manifestare precum și modul
în care pot fi vindecate bolile interne ale ființei umane.
2. SHALYA-CHIKITSA - ce include mai ales modalități de tratare a
anumitor boli ale trupului (care nu pot fi tratate prin metodele din
KAYA-CHIKTSA) cu ajutorul unor mijloace și instrumente, care, unele dintre ele,
se aseamănă într-un anumit fel celor folosite în chirurgia de astăzi.
3. SHALAKHYA-CHIKITSA - ce include elemente secrete de cunoaștere
și tratare a bolilor aparținând zonei superioare a corpului fizic al ființei umane,
cu precădere zona capului și a gâtului.
4. BHUTA-VIDYA - ce include elemente referitoare la tratarea
afecțiunilor generate de factori invizibili în mod obișnuit, cu ochii fizici,
pentru ființa umană. Aici erau descrise cauzele, modul de apariție și
manifestare, precum și modul de vindecare a bolilor ființei umane provocate de
demoni (entități malefice aflate în plan subtil, care pot afecta ființele umane
impure, care rezonează cu ele prin stările și gândurile rele pe care aceste
ființe umane le nutresc), de paraziți macro și microscopici, care erau
cunoscuți cu mult înainte ca știința modernă să îi ”descopere” cu
ajutorul microscopului sau a altor mijloace moderne (aceasta ar corespunde cu
ceea ce astăzi numim parazitologie și bacteriologice), dar și de diversele
tulburări psihice și mentale (ceea ce corespunde oarecum la ceea ce actualmente
este numit psihiatrie). |