Ce diferențiază persuadatorii
obișnuiți de cei care se
bucură de succes? Utilizând aceeași combinație de cercetări științifice riguroase și
accesibilitate care a făcut din cartea sa, Influence,
un bestseller emblematic, Robert Cialdini arată modul în care cei mai buni
comunicatori profită de „momentele privilegiate ale schimbării”, în care
publicul devine receptiv la un mesaj înainte să-l cunoască. Persuasiunea optimă
se obține printr-o pre-suasiune optimă. Pentru a schimba
spiritele, pre-suadatorii inteligenți schimbă,
mai întâi, „stările de spirit”.
În cea mai recentă carte a sa, Pre-suasiune,
Robert Cialdini explică metodele de acțiune ale
marilor pre-suadatori. Schimbarea atitudinilor, a credințelor sau a experiențelor celor care
ascultă nu este necesară, spune Cialdini – tot ce trebuie să faci este să
modifici centrul atenției publicului
chiar înainte de a-i solicita întreprinderea unei acțiuni relevante. Cialdini se inspiră dintr-o multitudine de studii și relatări, de la campanii online de marketing, la
eforturi eficiente de propagandă pe timp de război, ilustrând modul în care
canalizarea iscusită a atenției duce la o
pre-suasiune puternică și la rezultate
pozitive.
Nicio altă cercetare
psihologică realizată până acum nu a fost folosită mai frecvent și cu mai mult succes decât cercetările lui Robert
Cialdini care, literalmente, a scris „cartea” despre influență. Acum a comis-o din nou, arătându-ne puterea momentului
care precedă o tentativă de persuadare. Acesta este clasicul Cialdini –
autoritar, original și imediat
aplicabil.
Richard H. Thaler,
coautor al cărții Nudge și autorul cărții Comportament
inadecvat
Marele psihosociolog Robert
Cialdini a scris o altă carte nemuritoare și indispensabilă despre psihologia influenței. O voi recomanda ani și ani la rând.
Amy Cuddy,
autoarea cărții Prezență
O lectură extrem de
fascinantă despre cele mai importante stimulente ale persuasiunii, care nu sunt
cuvintele pe care le alegem într-un moment anume, ci modul în care pregătim
terenul în prealabil. Nu vei mai privi niciodată persuasiunea la fel.
Adam Grant,
autorul cărților Originalii
și A da și a lua |