Adevăr Divin
Suntem la librărie! Comenzile plasate le expediem în cel mai scurt timp posibil. Vă mulțumim.
▷ Învățături spirituale ▷ Yoga

Manual de yoga

Hridaya - Yoga Inimii Spirituale

Editura:
Editura: Kamala
Colecția:
Colecția: Ghid spiritual
Aceasta este cartea noastră de suflet. Rodul unei experiențe de mai mult de 20 de ani de practică și predare în domeniul yogăi, ea expune atât noțiuni teoretice cât și elemente practice care pot pune fundamentul descoperirii a ceea ce înseamnă yoga. Chiar dacă această carte conține descrieri detaliate ale diferitelor tehnici, vă recomandăm să căutați ghidarea unui profesor cu experiență.
Manual de yoga: Hridaya - Yoga Inimii Spirituale
× Rezervă „Manual de yoga

  Stocurile se epuizează rapid, rezervă acest produs și hai la librăria Adevăr Divin din Brașov, Str. Zizinului, nr. 48, pentru a-l prelua personal.
  (Unele produse pot avea discount suplimentar în librărie.)

  Vei fi contactat(ă) telefonic de un reprezentant divin.ro pentru confirmarea disponibilității, în intervalul Luni-Vineri orele 9:00 - 17:00, deci te rugăm să introduci un număr de telefon corect și actual.

×

Detalii:

Extras din introducere:

„Suntem bucuroși să constatăm că și în România, în ultimii ani a apărut o creștere a interesului față de filozofia și practica Yoga. Prin această lucrare de specialitate urmărim să oferim accesul la o formă de Yoga care reunește sinergic atitudini și metode îndreptate spre revelarea naturii noastre Reale, ātman, pe care tradițiile contemplative au denumit-o Inima Spirituală. Yoga Inimii Spirituale – căci aceasta este denumirea formei de Yoga pe care o practicăm în cadrul Centrului de Yoga și Meditație Kamala – are la bază principiile și viziunea spirituală tradițională ce se regăsesc în Yoga clasică (Patañjali), în advaita vedānta, în tantra, în șaivism.

Ce este yoga

Yoga este o cale de evoluție spirituală, un ansamblu de metode, de tehnici practice care vizează recunoașterea unității care există, la nivel esențial, atât între corp, minte și spirit, cât și între individual și universal, între om și Dumnezeu. Ea se găsește în cultura orientală în toate marile tradiții autentice ca o bază teoretică și practică pentru realizările de natură spirituală, ca o pregătire a aspirantului pentru trăirile mistice specifice căii pe care o urmează, fiind însă și o linie clar definită de transformare.

Yoga nu este o religie pentru că în fapt permite oricărei religii să se folosească de ea pentru a-și atinge țelul spiritual. În egală măsură ea este accesibilă și celor care nu au niciun fel de credință religioasă pentru că pornește de la elementele palpabile ale existenței pe care urmărește să le armonizeze și să le transforme în bine.

Etimologic, cuvântul Yoga provine de la rădăcina sanscrită yuj care înseamnă “a uni, a pune împreună, a ține strâns, a înjuga”.

Prin urmare, Yoga este regăsirea, prin tehnici specifice, a unității între anumite aspecte parțiale ale unei realități, fie că este de natură fizică, psihică sau spirituală.

Există în universul care ne înconjoară o legitate care face ca ceea ce putem numi „întreg” pe un nivel să fie o „parte” a unui nivel superior. Celula, de exemplu, așa cum este ea, poate fi descrisă ca un „întreg”, ca un tot unitar, dar în aceeași măsură poate fi descrisă ca o parte a unui organ. Organul la rândul său poate să fie considerat un întreg, dar în același timp el este o parte a unui corp. La o scară mai largă, Pământul poate fi considerat un întreg, dar în același timp el este o parte a sistemului solar. Sistemul solar la rândul său este o parte a galaxiei.

În yoga, această recunoaștere a unității a tot pornește de la realitățile cele mai concrete (corp, minte) pentru a pătrunde în realități de un ordin din ce în ce mai subtil și mai elevat pe măsură ce se avansează în ceea ce ar putea fi numit un proces de „elevare a conștiinței”. Centrul în jurul căruia această unire se conștientizează este Inima Spirituală, iar ea este însăși viața universului.

Una dintre experiențele pe care se bazează yoga este conștiența conștiinței. O problemă filozofică mereu actuală este aceea de a defini ce înseamnă „a exista”. Descartes a rostit faimoasa maximă care spune „Cogito, ergo sum” („Gândesc, deci exist”) care s-a transformat în crezul gândirii moderne, științifice, dar care a limitat într-o oarecare măsură existența doar la acțiunea de a gândi.

De fapt, problema nu este de a defini existența, pentru că aceasta este o evidență ce nu are nevoie propriu-zis de o descriere, ci de a defini conștiența asupra acestei existențe, așa-numita conștiință de sine. Așadar, într-o primă etapă suntem conștienți că existăm și ne simțim individualizați față de universul înconjurător ca o unitate. Prin urmare am putea spune că această conștiință este caracteristica ființei umane de a integra într-o unitate existența proprie.

La început, această conștiință se referă la corp, minte, personalitate, însă ea are tendința spontană să cuprindă în sfera ei de existență din ce în ce mai multe lucruri și aspecte ale universului. Procesul acesta de expansiune a conștiinței este asimilat în tradiția spirituală cu „elevarea conștiinței”.

Această definire nu este exhaustivă, ci reprezintă mai degrabă un model de lucru care să ne permită să înțelegem ce anume se produce când, prin practica yoga, apare o modificare în calitatea conștiinței de sine care ne permite o integrare din ce în ce mai bună în mediul înconjurător: în cel fizic (printr-o stare de sănătate ori de armonie cu lumea în care existăm), în cel social (prin îmbunătățirea capacității de a comunica și relaționa cu cei din jur, atât oameni cât și alte ființe) și în cel spiritual.

Deși am început să definim Yoga ca o expansiune a conștiinței printr-un proces de unificare și integrare, ea reprezintă în același timp un act de cunoaștere de sine, o pătrundere în intimitatea cea mai profundă a existenței noastre, în chiar centrul sentimentului de „a fi”.

Tradiția spirituală hindusă vorbește de faptul că fiecare ființă este o parte a unei realități mai profunde, de natură divină, și această „parte-întreg” este numită „ātman” sau, așa cum o vom numi în românește, „Sine” ori ”Inimă Spirituală”.

Această „Inimă” reprezintă adevărata noastră natură în puritatea și eternitatea ei originară.

Printr-un proces de învăluire gradată, de „îmbrăcare” cu diferite realități de ordin inferior, Sinele apare ca fiind „ego”-ul sau conștiința limitată de sine. Prin urmare, evoluția spirituală mai poate fi definită și ca o eliberare de toate aceste „văluri” limitatoare care ne acoperă adevărata natură care este Inima Spirituală, ātman, printr-un proces de cunoaștere de sine.

Egoul este conștiința de sine limitată, care stabilește bariere între ceea ce este perceput ca „eu” și restul universului. De aceea, el este perceput ca o tendință de involuție, de restrângere a conștiinței. Adesea, o persoană care este întrebată „cine ești tu?” va tinde să își exprime existența printr-un număr de caracteristici care să o individualizeze, să o separe de restul universului. Își va spune numele, profesia, pregătirea școlară sau profesională, calitățile sau defectele personalității etc., cu alte cuvinte va urmări să își definească cât mai clar un contur, o limită a conștiinței de sine.

Sufletul se manifestă ca o tendință opusă acestei contracții pe care o exprimă egoul. Sufletul reprezintă la rândul său o conștiință de sine, care însă urmărește să cuprindă în ea cât mai mult din universul înconjurător, ființe, obiecte, realități, fenomene etc. Această stare, pe care unele tradiții o numesc „trezire” sufletească, este începutul procesului de cunoaștere de sine, al acelui proces de îndepărtare a limitelor și barierelor din calea manifestării adevăratei noastre naturi care ne reintegrează în unitatea a tot ceea ce există, proces pe care l-am numit „elevarea conștiinței”.

Deși aparent am descris două mișcări, una de expansiune printr-o cuprindere și integrare din ce în ce mai vastă a realității înconjurătoare, și una de interiorizare din ce în ce mai profundă pentru a pătrunde în intimitatea realității noastre divine, ele (cele două mișcări) fac parte din același proces de revelare, de dezvăluire a adevăratei noastre naturi, numită de noi Inima Spirituală.

În mișcarea de pătrundere în intimitatea realității noastre divine, există senzația ori percepția străbaterii unor învelișuri care par să acopere Inima Spirituală. Învelișurile despre care vorbim în această descriere sunt numite în tradiția yoghină „koœa”. Ele sunt în număr de cinci și încep de la cel mai subtil, așa numitul înveliș de beatitudine, de fericire (ānandamayakoœa) sau corp cauzal (kāraṇa œarīra) și se încheie cu cel mai concret care este învelișul fizic (annamayakoœa) sau corpul grosier sau fizic (sthūla œarīra). Cele trei corpuri intermediare fac parte din așa-numitul corp subtil (sūkṣma œarīra) și sunt (în ordinea descrescătoare) vijñānamayakoœa (învelișul cunoașterii superioare), manomayakoœa (învelișul mentalului inferior) și prāṇamayakoœa (învelișul energetic sau al forței vitale).

O altă mișcare care poate să definească drumul conștiinței către revelarea adevăratei noastre naturi este cea de ascensiune. Universul, așa cum îl cunoaștem, este caracterizat de vibrație ca manifestare a energiei. Conform teoriilor lui Einstein și ale mecanicii cuantice, totul în acest univers este energie și ea se diferențiază prin „frecvența de vibrație”. Cu cât această frecvență este mai joasă, cu atât acea energie este mai apropiată în manifestare de materie. Cu cât frecvența respectivă este mai înaltă, cu atât nivelul de manifestare este mai subtil. Din câte vedem de aici, există și o a treia ”mișcare” a conștiinței care este descrisă ca o înălțare din plan în plan până la un nivel considerat cel mai înalt.

Orice cale spirituală autentică este clădită pe același fundament universal și de neclintit și anume experiența directă. Din această perspectivă nu este suficient doar să fie cunoscute anumite învățături spirituale. Mai presus de această cunoaștere este gradul realizării directe a unor experiențe revelatoare. Din acest motiv urmărim să abordăm în lucrarea noastră aspectele practice fundamentale care să îi ajute pe cei care ar dori să practice și să cunoască. Știința yoghină propune umanității o metodă practică eficientă și, am putea spune, perfect elaborată pentru a lua contact cu profunzimea ființei, cu realitatea a ceea ce noi suntem.”

Stoc
Stoc În stoc
Preț
Preț 63.00 RON
Discount
Discount 10%
Preț final
Preț final 56.70 RON
I.S.B.N.
I.S.B.N. 978-973-1837-26-0
×

Trebuie să fii autentificat pentru a scrie review-uri

Recomandări:

Nu sunt produse la această categorie

0725.931.146 | adevardivin@gmail.com

×

Coșul de cumpărături

Titlul
Preț RON
-%
Redus RON
 
Subtotal
Șterge
produs(e) în coș, preț total:

Sugestie: Rotiți telefonul pentru a vedea mai multe detalii

Golește coșul Continuă cumpărăturile Finalizează
×

Adăugat în coș

Titlul
Preț
Redus
Preț final

Sugestie: Rotiți telefonul pentru a vedea mai multe detalii

Continuă cumpărăturile Vezi coș