Cartea de
fată demonstrează în ce fel angrenarea educatorilor (dar si a
părintilor) în experiente ludice creative si nedirijate conduce la o
reevaluare a semnificatiei jocului pentru educatia timpurie.
De la joc la învățare: Cum folosim jocul didactic în educația timpurie
Stocurile se epuizează rapid, rezervă acest produs și hai la
librăria Adevăr Divin din Brașov, Str. Zizinului, nr. 48, pentru a-l prelua personal.
(Unele produse pot avea discount suplimentar în librărie.)
Vei fi contactat(ă) telefonic de un reprezentant divin.ro pentru confirmarea disponibilității,
în intervalul Luni-Vineri orele 9:00 - 17:00,
deci te rugăm să introduci un număr de telefon corect și actual.
Cum pot fi mai bine înțelese finalitățile pedagogice ale jocului? Ș;i cum
pot educatorii să-și dezvolte aptitudinile necesare pentru a utiliza
jocul în moduri cât mai eficiente în procesul de instruire? Cartea de
față demonstrează în ce fel angrenarea educatorilor (dar și a
părinților) în experiențe ludice creative și nedirijate conduce la o
reevaluare a semnificației jocului pentru educația timpurie. Prin
descrierea unor experiențe de formare didactică în jocul ”autoactiv”,
dar și prin stabilirea câtorva principii pedagogice specifice, autorii
americani demonstrează că jocul practic și nestructurat, bazat adesea pe
materiale reciclate, reprezintă nu doar un prilej de recreere, ci mai
ales o ocazie de dezvoltare psiho-educațională, de autocunoaștere și de
sporire a încrederii în sine a copiilor din grădinițe și școli primare.
„Plăcerea de a învăța, atât de evidentă la copiii mici, chiar și atunci
când învață lucruri sofisticate sau dificile, se diluează treptat și
apoi dispare, iar unul dintre motive este îndepărtarea acestui proces de
joc și transformarea lui într-o activitate mai degrabă asemănătoare cu
munca dificilă. Jocul reprezintă o dimensiune fundamentală a naturii
umane, iar cartea pe care v-o propunem va fi un sprijin solid pentru cei
implicați în educația și dezvoltarea copiilor mici (profesori, părinți,
formatori etc.), pentru a redescoperi jocul pentru ei și pentru cei pe
care îi însoțesc în diverse experiențe de învățare.”
– Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București
Marcia L. Nell este conferențiar la Universitatea Millersville din Pennsylvania, Walter F. Drews este
cofondator al Institutului pentru Educație Autoactivă (ISAE) din
Melbourne, Florida, iar Deborah E. Bush este scriitoare profesionistă.
Cuprins:
Cuprins Cuvânt-înainte
Capitolul 1. Introducere
Capitolul 2. Copiii și adulții, învățarea și jocul Importanța jocului pentru copii și adulți Ce este jocul autoactiv? Ș;apte principii ale jocului autoactiv pentru adulți Principiul 1 Principiul 2 Principiul 3 Principiul 4 Principiul 5 Principiul 6 Principiul 7 Scurtă prezentare a teoriilor despre joc Friedrich Fröbel (1782–1852) Lev Vîgoțki (1896–1934) Jean Piaget (1896–1980) Brian Sutton-Smith Stuart Brown Beneficiile jocului pentru copii Dezvoltarea fizică Dezvoltarea cognitivă Dezvoltarea lingvistică și alfabetizarea Dezvoltarea socială și emoțională Concluzie
Capitolul 3. Cum stimulează jocul creativitatea la nivel de educație Cercetătorii creativității J.P. Guilford (1897–1987) Joan Erikson (1902–1997) Mihaly Csikszentmihalyi Erik Erikson (1902–1994) Creativitatea, artele și învățarea Descătușarea intuiției Calea spre o viziune coerentă asupra lumii Resuscitarea energiei creative prin joc Creativitatea în practica profesională Transformarea educației prin practica profesională
Capitolul 4. Elemente esențiale ale procesului jocului deliberat Pregătirea cadrului Mediul și atmosfera Materiale cu variate posibilități de folosire Experiența atelierului de joc Jocul solitar (individual) Jocul interactiv Asocierea jocului deliberat cu științele, matematica și comunicarea Concluzie
Capitolul 5. Rolul instructorului Instructorul intuitiv Calitățile unui instructor Rolul instructorului în timpul atelierului de joc Jocul solitar (individual) Jocul în grup Așteptați-vă la răspunsuri intuitive
Capitolul 6. Legătura dintre practica didactică și experiența jocului Imersarea activă în joc și învățarea Învățarea experiențială Puterea jocului: transformare, integrare și sentimentul de putere Jocul și forța interioară O aventură didactică: experiența ludică a unei educatoare
Capitolul 7. Jocul deliberat în învățământul superior: studii de caz Experiențele de joc în programele de licență Seminarul urban: Philadelphia — vara lui 2010 și 2011 Cursul de experiențe creative pentru vârsta mică Avantajele experienței de joc pentru viitorii educatori Jocul deliberat în programele postuniversitare Arta în educație: Cursul de vară de educație timpurie de la Universitatea Muskingum (ECSTI) Ș;coala de vară de la Universitatea Millersville dedicată educației timpurii Beneficiile jocului nestructurat pentru licențiații în pedagogie Concluzie
Capitolul 8. Depășirea barierelor în utilizarea jocului ca instrument de învățare Bariere culturale în calea jocului Percepția educatorilor cu privire la barierele în calea jocului Susținerea necesară Educarea părinților cu privire la importanța jocului Promovarea jocului
Capitolul 9. Construirea de parteneriate comunitare pentru a întări educația din copilăria timpurie: exemple de caz Centrele de resurse refolosibile Utilizarea materialelor cu variate posibilități de folosire Păreri despre materiale Importanța jocului în dezvoltarea umană — modelul de formare „Head Start“ Ș;coala Hawken, Lyndhurst, Ohio Muzeul de marmură al copiilor din Raleigh, Carolina de Nord Programul de mentorat realizat de adolescenți de la clubul Key Kiwanis Concluzie
Capitolul 10. Apel la acțiune Motive pentru a promova jocul Promovarea jocului Povestea din Pittsburgh Povestea Ș;colii Hawken Povestea din California Povestea din Phoenix, Arizona Recomandări din raportul executiv De ce să promovăm jocul? Motivarea pentru autoactualizare
Bibliografie Anexe Anexa A. Articole utile Anexa B. Filme pe YouTube/media despre materiale cu variate posibilități de folosire și ateliere de lucru de joc Anexa C. Perspectiva noastră asupra spațiului de joc
Caracteristici:
Numărul de pagini
Numărul de pagini
248
Formatul în cm. (l x L)
Formatul în cm. (l x L)
14.5 x 20.5
I.S.B.N.
I.S.B.N.
978-606-719-826-3
Traducerea din limba engleză
Traducerea din limba engleză
Rodica Abrudan
Titlul original
Titlul original
From Play to Practice. Connecting Teachers