Înțelepciunea angelică despre divina providență
Există anumite Legi ale Providenței Divine care sunt neștiute de oameni. Providența Divină ia în considerare aspectele eterne, și nu ia în considerare aspectele temporale decât în măsura în care ele concordă cu cele eterne. |
36.75 33.08 RON (Stoc 0)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Detalii:
Divina Providență este Cârmuirea Divinei Iubiri și a Divinei
înțelepciuni a Domnului. în tot ceea ce face, Divina Providență a
Domnului vizează infinitul și eternitatea. Există anumite Legi ale
Providenței Divine care sunt neștiute de oameni. Providența Divină ia în
considerare aspectele eterne, și nu ia în considerare aspectele
temporale decât în măsura în care ele concordă cu cele eterne. Universul a fost creat din Divina Iubire prin intermediul Divinei înțelepciuni. Divina Iubire și Divina înțelepciune izvorăsc ca un tot unitar din Domnul. Acest tot unitar este prezent, ca într-un fel de imagine, în orice lucru creat. Este specific Providenței Divine ca orice lucru creat să fie, atât în aspectele sale comune cu alte lucruri cât și în aspectele sale particulare, un astfel de tot unitar, iar dacă nu este încă așa, să devină. |
Cuprins:
Divina Providență este Cârmuirea Divinei Iubiri și a Divinei înțelepciuni a Domnului ... 7 Providența Divină a Domnului are ca scop un Cer provenit din Spița Omenească ... 28 In tot ceea ce face, Divina Providență a Domnului vizează infinitul și eternitatea ... 43 Există anumite Legi ale Providenței Divine care sunt neștiute de oameni ... 58 Este o Lege a Providenței Divine ca ființa umană să acționeze potrivit liberului său arbitru si în conformitate cu rațiunea ... 60 Este o Lege a Providenței Divine ca omul să îndepărteze, aparent prin propriile-i puteri, relele din ființa sa externă, considerându-le păcate; și atunci Domnul poate astfel, și nu altfel, să îndepărteze relele din ființa sa internă, si totodată din ființa sa externă ... 88 Este o Lege a Providenței Divine ca ființa umană să nu fie deloc constrânsă prin intermediul unor mijloace externe să gândească și să voiască (prin urmare, să creadă și să iubească) lucrurile care țin de religie; ci ca ființa umană să facă singură aceste lucruri, iar uneori să-și autoimpună să le facă ... 113 Este o Lege a Providenței Divine ca ființa umană să fie călăuzită și învățată de Domnul, din Cer, prin intermediul Cuvântului, al doctrinei și al predicilor bazate pe Cuvânt, și asta păstrând aparența că ființa umană acționează independent ... 138 Este o Lege a Providenței Divine ca omul să nu perceapă și să nu simtă nimic din lucrarea Providenței Divine, dar cu toate acestea el să o cunoască si să o recunoască ... 158 Propria prudență este nulă - ea doar pare a exista, deoarece așa trebuie să pară. Insă Divina Providență este atotcuprinzătoare, deoarece ea integrează chiar și cele mai mici amănunte ... 175 Providența Divină ia în considerare aspectele eterne, și nu ia în considerare aspectele temporale decât în măsura în care ele concordă cu cele eterne ... 195 Ființa umană nu primește acces, lăuntric, la adevărul credinței și la binele carității, decât în măsura în care ea poate fi menținută întru acestea până la sfârșitul vieții sale ... 213 Legile îngăduinței sunt totodată Legi ale Providenței Divine ... 235 Relele sunt îngăduite pentru un scop, care este mântuirea ... 277 Providența Divină este prezentă în ființa celor răi și în ființa celor buni deopotrivă ... 295 Providența Divină nu impune nimănui răul și nu impune nimănui binele, ci propria prudentă a flintei umane face ca ea să-și însușească răul sau binele ... 321 Orice ființă umană poate fi transformată spiritual, și nu există nici un fel de Predestinare ... 344 Domnul nu poate acționa împotriva legilor Providenței Divine, pentru că a acționa împotriva acestor legi ar însemna să acționeze împotriva Divinei Sale Iubiri și împotriva Divinei Sale înțelepciuni, deci împotriva Lui însuși ... 367 |
Fragment:
pag. 18-19 ...cutare sau cutare lucru,
care este perceput ca fiind una cu binele, el este ceva [real]; această
unire cu binele nu se realizează altundeva decât în înțelegere, iar
totalitatea înțelegerii se referă la adevăr. |