Go-giverGo-giver. O scurtă poveste despre o idee remarcabilă de afaceri. (The Go-Giver. A Little About a Powerful Business Idea) este o poveste inspiratoare extraordinară despre dăruire,
exprimată prin intermediul câtorva lecții, etape, trepte de dezvoltare,
pe care personajul principal le îndeplinește cu succes în căutarea
„secretului comercial”. Inițial, Bob Burg a avut ideea de a scrie o parabolă intitulată Go-giver. I-a propus-o lui John David Mann,
alături de câteva pagini de notițe și scene schițate. Ideea centrală –
puterea de a fi o persoană care se dăruiește și adaugă valoare vieților
celorlalți – a rezonat puternic în amândoi. De acolo au lăsat povestea
să se desfășoare. Odată ce au pornit, John schița o scenă sau un
capitol, le transmitea prin e-mail lui Bob și vorbeau la telefon
improvizând împreună. Principiile prezentate în această carte au fost
inspirate din experiențele și observațiile autorilor, în afaceri și în
viață, și din înțelepciunea și experiența multor profesori. Când au
început să scrie, nu aveau lămurite Cele Cinci Legi și nici măcar nu
știau că vor fi cinci. Majoritatea
personajelor din poveste sunt inspirate de persoane cunoscute celor doi
autori. Multe din experiențele din poveste, deși ficționale, reflectă
evenimente la care au fost martori sau pe care le-au avut ei înșiși. Succesul
este un rezultat al unor obiceiuri specifice de acțiune: crearea
valorii, influențarea vieților oamenilor, punerea pe primul loc a
intereselor oamenilor, autenticitatea și smerenia de a rămâne deschis
spre a primi. A avea un „spirit
darnic” înseamnă să aveți încredere că atunci când vă focalizați asupra
celorlalți, vă sunt satisfăcute și dumneavoastră nevoile. A fi o
persoană bună (oricum s-ar defini asta) contează foarte mult. Însă nu
asta vă determină venitul. Banii nu sunt o măsură a bunătății sau
valorii voastre; sunt o măsură a impactului vostru. Un „spirit darnic”
nu este unul al sacrificiului de sine, co-dependent sau de martir. Să
plasați interesele celorlalți înaintea propriilor interese, „să vă
determinați câștigul în funcție de cealaltă persoană”, nu înseamnă să vă
negați propriile nevoi și interese. Înseamnă să aveți încredere că
atunci când vă focalizați asupra celorlalți, vă sunt satisfăcute și vouă
nevoile. Ș;i cum oamenii ajung să vă cunoască drept cineva care ține mai
întâi la interesele celorlalți, exact asta se va întâmpla. Pat Williams, autor al cărții „Leadership Excellence” (Excelența în leadership); vicepreședinte executiv la Orlando Magic: „Go-giver
a făcut o asemenea vâlvă, încât un CEO o cumpără cu teancul pentru
întreaga sa organizație. Cartea explorează un adevăr universal: dăruitul
și primitul nu sunt idealuri care se exclud reciproc.” Temple
Hayes, autorul cărții „When Did You Die?” (Când ai murit?): „Cea mai
adâncă dorință a noastră este să fim învățați și transformați de către
învățături în forma lor cea mai simplă. Burg și Mann au stăpânit arta
povestirii, întorcându-ne la sacralitatea strămoșilor noștri – să
dăruim, să trăim și să prosperăm, în timp ce ne exprimăm atașamentul
față de bunul-simț.” Michael E.
Gerber, autorul cărții „The E-Myth” (Mitul întreprinzătorului):
„Go-giver face tot ce aș vrea să facă o carte bună. Povestea m-a
captivat de la primul până la ultimul cuvânt. Lecțiile pun degetul pe
rană iar și iar. Asta fac cărțile bune! Așa face cartea asta. Citește-o
până la ultimul cuvânt.” Publisher’s Weekly: „O lectură rapidă, în spiritul cărților The Greatest Salesman in the World (Cel mai vestit vânzător din lume) și The One Minute Manager
(Antreprenor la minut). Burg și Mann scriu într-un stil informal,
simplu, care oferă interpretarea unei persoane muncitoare a vechiului
dicton «dăruiește și vei primi».” Fostă
personalitate de televiziune și reprezentant de vânzări de top, Bob
Burg vorbește pentru corporații. Organizații și la conferințe de
leadership și vânzări din toată lumea, pe subiecte de la baza cărților
Go-giver (cărțile auxiliare „Go-giver-ii vând mai mult” și „Liderul
Go-giver”). Adresându-se unor audiențe variind între șaizeci și
șaisprezece mii de oameni, Bob Burg a împărțit scena cu unii dintre
liderii de afaceri de top din zilele noastre, personalități din
broadcasting, antrenori, sportivi și lideri politici, printre care și cu
un fost președinte al Statelor Unite ale Americii. El este, totodată,
autorul cărții „Din adversari, aliați”(Adversaries into Allies) și al
clasicei „Recomandări nesfărșite”(Endless Referrals), care s-a vândut în
peste un sfert de milion de exemplare și încă este folosită azi ca
manual de trening în multe corporații. A fost plasat de Asociația
Americană de Management, în Top 30 cei mai influenți lideri de opinie în
afaceri în anul 2014. John David
Mann scrie de peste treizeci de ani despre afaceri, leadership și legile
succesului. Ca elev de liceu, a condus un grup de prieteni în crearea
propriului liceu de succes. După ce s-a consacrat ca violoncelist de
concert și compozitor laureat, a consolidat o organizație cu vânzări de
multe milioane de dolari, cu peste o mie de oameni, înainte de a se
îndrepta spre scris și publicare. Pe lângă faptul că este autorul
cărților din seria „Go-giver”, Mann este, totodată, coautor al cărții
„Previziune fulger”(Flash Foresight) și „Cercul roșu”(The Red Circle).
Cartea „Preia conducerea”(Take the Lead), scrisă alături de Betsy Myers,
a fost numită, de către Tom Peters și Washington Post, Cea mai bună carte de leadership din 2011. Site-ul oficial al cărții poate fi vizitat AICI |