Descriere - Retelele de socializare explicate. Descalcirea celei mai neintelese tendinte din lumea afacerilor - Editie tiparita
Retelele de socializare explicate
In ziua de astazi, retelele de socializare sunt platformele preferate de
conectare, comunicare, invatare si descoperire a produselor si
serviciilor. Cartea pe care ACT si Politon o propune, Retelele de
socializare explicate, de Mark W. Schaefer, este impartita in patru
sectiuni. Prima parte trateaza conceptele fundamentale ale modului in
care functioneaza retelele de socializare in orice organizatie si pe
orice platforma de socializare. A doua sectiune se ocupa de cele mai
obisnuite cinci intrebari pe care probabil ca le primiti de la seful
dumneavoastra, si va ofera suficiente resurse pentru a le raspunde. Cea
de-a treia parte reprezinta un studiu de caz ce ilustreaza cum
functioneaza efectiv aceste concepte. In partea finala a cartii, va este
oferita o perspectiva clara asupra unora dintre principalele platforme
de socializare, pentru a va familiariza cu acestea.
Cu ajutorul cartii de fata puteti descoperi tainele celor mai cunoscute
retele de socializare: platforme dedicate blogurilor, Facebook, Twitter,
LinkedIn, Pinterest, Google+, YouTube, SlideShare, etc.
Obiectivul principal al marketingului este sa ajunga la consumatori in
acele momente care le influenteaza comportamentul de achizitionare.
Retelele de socializare par sa fie perfecte pentru acest rol. De
asemenea, retelele de socializare sunt folosite din ce in ce mai mult de
diverse companii pentru a recompensa si pentru a-si pastra vechii
clienti.
Trebuie retinut ca nici un volum de munca, timp si dedicatie fata de
marketing si retelele de socializare nu va functiona, daca nu v-ati
inconjurat de oamenii care ar putea fi interesati de dumneavoastra si de
ceea ce aveti de spus.
Retelele de socializare sunt un dar incredibil pentru afacerile de
peste tot. Pentru prima oara in istorie, se pot crea relatii si se poate
cladi incredere cu oameni de pretutindeni…prin vocea, prin perspectiva,
prin experienta dumneavoastra. Singura modalitate de a face asta este
prin dezvaluirea si eliberarea continutului dumneavoastra intr-un mod
altruist si util.
Intr-o lume a comunicarilor de afaceri care este tot timpul conectata,
in timp real, la nivel global, prioritatea este interactiunea umana ce
duce la legaturi. Legaturile duc la constientizare, iar constientizarea
duce la incredere. Increderea este catalizatorul suprem al beneficiilor
de afaceri.
Pentru multi oameni, retelele de socializare inlocuiesc mass-media
traditionala ca forma de educatie, distribuire de stiri, descoperire de
produse si divertisment. Locul retelelor de socializare in aceasta noua
piata combinata este sa ofere oamenilor provocari consecvente, mici,
prin diferite forme de continut, pentru a declansa angajamentul si
pentru a crea, cu timpul, loialitate.
Oamenii petrec timp pe retelele de socializare, pentru ca acestea
reprezinta noua piata a orasului, acolo unde o opinie poate ajunge sa
fie impartita cu mii de alti utilizatori.
Cum stiti daca afacerea dumneavoastra este potrivita pentru retelele de
socializare? Ar trebui sa experimentati, sa va implicati complet sau
doar sa va afisati, pur si simplu? Raspunsul incepe cu un exercitiu
simplu, completand propozitia ”numai noi…”. Numai noi…suntem cei mai
mari, cei mai mici, cei mai rapizi, cei care au in fiecare zi cel mai
mic pret. Aveti cele mai bune servicii, cea mai bogata experienta, cea
mai mare gama de produse sau cea mai buna pozitionare?
Retelele de socializare sunt un canal de comunicare foarte rentabil.
Majoritatea cercetarilor arata ca, din punct de vedere al multor
masuratori traditionale, rezultatele sunt la fel de bune, sau chiar mai
bune, decat cele ale publicitatii platite.
Una dintre cele mai intalnite temeri pe care cei care conduc afaceri le
au in privinta retelelor de socializare, este legata de riscul de a-si
expune compania criticii publice. Dar daca aveti produse de incredere si
un serviciu cu clientii bun, probabil ca nu veti avea foarte multi
oameni care sa va urasca. Un studiu pe care Mark W. Schaefer l-a
realizat pentru o companie mare din industria ospitalitatii, arata ca
doar 0,02% dintre comentariile de pe Facebook din domeniul lor de
activitate erau negative.
Indiferent de nivelul de dezvoltare al companiei dumneavoastra, aveti
nevoie de o politica a retelelor de socializare pentru a va proteja
organizatia si angajatii. Este necesara o politica a felului in care
compania dumneavoastra comunica cu lumea exterioara.
Iata cateva elemente esentiale care ar trebui sa fie incluse in politica dumneavoastra cu privire la retelele de socializare:
Cine poate participa in numele companiei? Cand? Unde?;
Aspecte juridice;
Cine detine conturile?;
Cine detine continutul?;
Ce pot face angajatii de acasa?;
Asteptari cu privire la conduita online;
Raspunderi si responsabilitati;
Exemple cu privire la ce ar putea fi considerat abuz din punctul de vedere al timpului petrecut pe retelele de socializare;
Politici de urmat in cazul aparitiei unei urgente cum ar fi o amenintare generata de retelele de socializare.
Mark W. Schaefer este blogger, orator, educator, consultant de afaceri
si autor recunoscut la nivel mondial, care scrie pe blog la {grow} –
unul dintre cele mai bune bloguri de marketing din lume. A lucrat in
vanzari internationale, relatii publice si marketing timp de aproape 30
de ani, iar acum ofera servicii de consultanta in calitate de director
executiv la compania Schaefer Marketing Solutions, cu sediul in SUA.
Este specializat in traininguri pe tema retelelor de socializare, iar
printre clientii sai se numara atat companii start-up, cat si branduri
internationale precum IBM, Johnson&Johnson si guvernul Marii
Britanii. Schaefer are studii superioare in marketing si dezvoltare
organizationala si este un membru al consiliului profesoral pentru
programul de studii universitare de la Universitatea Rutgers. Este
autorul altor trei carti bestseller, ”Return On Influence”(Beneficiul
influentei), ”Born to Blog”(Nascut pentru blogging) si ”The Tao of
Twitter”(Principiul Tao al Twitter-ului), cea mai vanduta carte din lume
despre Twitter. Este printre cele mai recunoscute autoritati din lume
in domeniul retelelor de socializare si a fost invitat special la multe
conferinte din intreaga lume, inclusiv Saptamana Retelelor de Socializare de la Londra.
|