Eseurile eretice ofera o perspectiva
fenomenologica de sorginte heideggeriana asupra istoriei Europei, incepand,
intr-o masura oarecum cronologica, cu vechea Mesopotamie si ajungand pana in
perioada europeana moderna.
×
Rezervă „Eseuri eretice despre filosofia istoriei”
Stocurile se epuizează rapid, rezervă acest produs și hai la
librăria Adevăr Divin din Brașov, Str. Zizinului, nr. 48, pentru a-l prelua personal.
(Unele produse pot avea discount suplimentar în librărie.)
Vei fi contactat(ă) telefonic de un reprezentant divin.ro pentru confirmarea disponibilității,
în intervalul Luni-Vineri orele 9:00 - 17:00,
deci te rugăm să introduci un număr de telefon corect și actual.
Eseurile eretice ofera o perspectiva
fenomenologica de sorginte heideggeriana asupra istoriei Europei,
incepand, intr-o masura oarecum cronologica, cu vechea Mesopotamie si
ajungand pana in perioada europeana moderna.
Din punctul de vedere al lui Patocka,
natura este un construct strain, iar istoria, care a inceput ca o
cautare a unui sens superior, sfarseste prin a fi un element de consum
ce se autoperpetueaza. Patocka explica modul in care Europa s-a
indepartat de mostenirea sa greaca pentru a cauta mai curand puterea
decat adevarul, faramitandu-se in subdiviziuni etnice, si apoi felul in
care Iluminismul a deplasat Europa de la o orientare etica la una
materiala.
*
„Ce reprezinta istoria in cadrul
fenomenologiei? Fenomenologia este stiinta despre structura nu atat a
existentului, cat a modului in care se manifesta existentul si de ce se
manifesta asa cum ni se manifesta. Istoria nu poate fi nimic altceva
decat scheletul indispensabil al acestei manifestari, al manifestarii
existentului. Aceasta manifestare poate fi desavarsita numai prin
aparitia, prin dezvaluirea naturii sale proprii − aceasta este
filozofia, dar nu o filozofie anume, ci filozofia ca proces.”
Cuprins:
Cuprins
Jan Patocka – filozoful luptator ......................................... 5
I. Consideratii
preistorice. De la „lumea naturala” la problema istoriei
.........................................12 II. Inceputurile istoriei .........................................38 III. Are istoria sens? ......................................... 65
IV. Europa si mostenirea
europeana pana la sfarsitul secolului al
XIX-lea......................................... 92
V. Este civilizatia tehnica in declin si
de ce? ......................................... 110
VI. Razboaiele secolului al XX-lea si
secolul al XX-lea ca un razboi .........................................
136 VII. Glosele autorului la Eseurile eretice ......................................... 157