Suntem la librărie! Comenzile plasate le expediem în cel mai scurt timp posibil. Vă mulțumim. Transport GRATUIT la comenzile de peste 160 lei prin curier Cargus, curier DPD sau poșta română. Transport GRATUIT la comenzile de peste 240 lei prin EasyBox Sameday.
Omul prin păcat și-a rupt CHIPUL de Om-Persoană și de aici se confundă
adesea Omul cu „părțile“ Sale, unii oprindu-se pe trup, alții pe Suflet
sau pe un amestec ocult psiho-fizic.
Chipul omului (vol. 10)
25.0023.75RON
(Stoc 0)
Indisponibil
×
Anunță-mă când „Chipul omului (vol. 10)” e disponibil(ă)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Strict Biblic Creștin, se are în Vedere „READUNAREA“ părților și refacerea integritatii Om-CHIPUL propriu-zis, ce poate face Adevărata Duhovnicie, VIAȚA INTERPERSONALÃ CU DIVINUL.
Omul este, în primul rând, CHIPUL de Om-Persoană, ce are și generează structurile sale de Trup și Suflet.
CHIPUL de Om este SUPRA-Structură și aceasta este Asemănarea Creativă a CHIPULUI Lui DUMNEZEU (Facere l, 26). DUMNEZEU înainte de Creația Omului, face „SFAT” să Creeze CHIPUL de Om și în vederea acestuia ia „Țărâna-înrudirea” cu Natura-Lumea și SUFLA CHIPUL de Om, pe care Se PECETLUIEȘTE pentru VEȘNICIE.
Și ÎNTRUPAREA SUFLÃRII-Asemănării CHIPULUI DUMNEZEIESC, în Trupul Lumii, generează și Sufletul.
Atenție la mențiunea noastră, deosebită de concepțiile antice antropologice. DUMNEZEU nu SUFLÃ Sufletul în Țărână cu PECETEA Sa HARICÃ, ci SUFLÃ un SUPRA-CHIP de Om, iar Sufletul se generează din acest ACTIV de SUFLARE DIVINÃ și LEGARE de Trup-Țărână-Lume.
Anticii confundă CHIPUL de Om cu Sufletul-Spiritul, ce ar avea și un ADÂNC de HAR-DUHUL Spiritual-Mintea de DUH.
Atenție mare. Strict Biblic, DUMNEZEU Creează Cerul-Lumea Spirituală (cu Îngerii-Duhurile) și Pământul cu Lumea Trupească- materială (Pământul ca Univers Cosmic, iar ca Planetă, Pământul-Grădină-Rai).
Dar Natura-Ființialitatea de Creație este ACEEAȘI, este Cerul și Pământul, Apa și Uscatul, Spiritul și Trupul, ce nu se pot despărți.
Strict Biblic, nu se poate vorbi de Cer fără Pământ și de Pământ fără Cer, de Spirit fără Trup.
Anticii nu pricepeau cum să fie „deodată” Spirit și Trup, de aceea metafizica lor este distincția până la „separare” între Spirit (natură Spirituală) și Trup (natură materială); iar unii considerau ca Spiritul ar produce iluziv materia (trupul) sau că materia ar produce un fel de Spiritualitate evolutivă…
Anticii Spiritualiști considerau Spiritul ca „Scânteia DIVINÔ ce se „îmbracă” în materialitatea trupului, cu „menire” de manifestare în diversitatea lucrurilor lumii, ca apoi să se „separe” o lume și să intre în „Sfera fără de trup” a Spiritelor, până la o „absorbire” în DIVIN.
Biblic, Cerul și Pământul, Spiritul și Trupul sunt „deodată”, fără despărțire sau amestecare.
Aici se încurcă anticii metafizicieni…
Cuprins:
I. Chipul Omului Chipul Omului (Căutarea Originilor) Omul, PESTE Cer și Pământ Psalm Bărbat și Femeie Antropologia Angelologia CHIPUL Omului SFÂNTA LITURGHIE DUHOVNICIA Printre LACRIMILE și Plânsul Păcatului
II. Ecce Homo Introducere Chipul Omului, Facerea Lumii Căderea din Cer (Parabola căderii îngerilor) Căderea din Rai (Parabola căderii Omului) ÎNTÂLNIREA din Absolut Configurația Naturii Configurația Omului
III. Omul, HOTARUL de Taină Introducere Dialogul Iconic Omul, HOTARUL de Taină Rugăciunea Asceză și Duhovnicie Asceza Omul, HOTARUL CRUCII Cosmice Omul și Natura Avva și Ucenicul între Nevoință și HAR Mistica Morții Duhovnicul, Chipul FIULUI în Asemănarea TATÃLUI
Fragment:
O altă problemă pe care aș vrea eu să o evidențiez este problema Vieții Duhovnicești, în sensul Relației dintre Duhovnic și cei care vin la Duhovnici, cu o excepție deosebită, a așa-zișilor Ucenici ai unor Duhovnici mai deosebiți.
Și eu am căutat și am cercetat care ar fi modalitatea și calea de accesibilitate la această Lucrare de TAINA a Vieții Duhovnicești.
Păcatul și răul sunt războire, apare un fel de dublură de sens invers. Asta m-a făcut pe mine să consider problema Duhovnicească tocmai în acest reper și, sincer să spun, tare mult m-a înfricoșat și mă înfricoșează această războire, care este dovada că este patima și este sămânța păcatului.
Cum spune și în Pateric, pentru unii este de folos această războire, dar pentru ceilalți, în majoritatea lor, nu este de folos, pentru că devine un complex tot mai amplificat și care îți dă o neliniște și generează tot felul de căderi tocmai în această neduhovnicie.
Nu toți sunt capabili să se lupte cu răul, și de aceea eu am găsit, cel puțin pentru mine, și am încercat să testez și la ceilalți, modalitatea de a evita războirea Duhovnicească, de a Opri această războire.
Eu nu mă lupt să fiu Blând, nu mă lupt să fiu Smerit, nu mă lupt să fiu cu cine știe ce Virtuți, nu sunt atent de fiecare dată cât sunt de blând, în ce măsură am căzut în iuțime, în mânie, evit toate semnele acestui dublu antagonism, de sens invers.
Și ca Duhovnic am încercat și cu mulți să-i fac să Oprească acest război contrar, care este iadul nostru permanent, care este lucrarea permanentă a păcatului în noi…