Suntem la librărie! Comenzile plasate le expediem în cel mai scurt timp posibil. Vă mulțumim. Transport GRATUIT la comenzile de peste 160 lei prin curier Cargus, curier DPD sau poșta română. Transport GRATUIT la comenzile de peste 240 lei prin EasyBox Sameday.
Orice creștin se închipuie pe sine evlavios în fața lui Dumnezeu și, prin
urmare, vrednic de Împărăția lui Dumnezeu. Dar nu este mereu așa cum crede el și
cum i se pare lui.
Creștinul după închipuire văzut prin prisma omului patristic: O problemă de autocritică a creștinului închipuit
7.00RON
(Stoc 0)
Indisponibil
×
Anunță-mă când „Creștinul după închipuire văzut prin prisma omului patristic” e disponibil(ă)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Orice crestin se inchipuie pe sine evlavios in fata lui Dumnezeu si, prin
urmare, vrednic de Imparatia lui Dumnezeu. Dar nu este mereu asa cum crede el si
cum i se pare lui.
Exista insa inca un criteriu, de asemenea esential,
pentru a dovedi dificultatea obtinerii unei „rasplati a chemarii de sus“.
Este faptul ca lumea crestina, lumea Bisericii, in cea mai mare parte a
ei, a adeverit cuvantul ipotetic al Domnului: „Daca sarea se va strica, cu ce se
va sara” pamantul?
Criza care afecteaza de-a lungul timpului lumea dupa
doua mii de ani de la aparitia Bisericii dovedeste ca sarea s-a stricat cu mult
inainte si in proportie mare.
Cei mai multi crestini suntem, in aceasta
lunga perioada, crestini dupa inchipuire.
Lumea crestina a parcurs viata
ei ecleziastica si duhovniceasca cu inchipuirea asa-zisei autoconstiinte
crestine a ei. A cazut in amagirea autodeterminarii si a autonomiei modului de
traire crestina!
De-a lungul secolelor, s-a auzit deseori plangerea
omului patristic: „De aceea fiii zilei si ai luminii au devenit fiii noptii si
ai intunericului”.
„Cat de tare s-au intarit inimile noastre, ale celor
care nu ne mai temem de Tine… ne-ai lepadat pe noi amagirii.”
Cuprins:
Prolog
1. Introducere 1 1. începuturile autodivinizării
închipuite a omului 1.1.1. Sămânța adamică a autodivinizării închipuite
1.1.2. Abel este victima imaginii închipuite a lui Cain 1.1.3. Turnul
Babel ca încercare de înălțare închipuită a persoanei vechi-testamentare
1.1.4. Nabucodonosor și chipul său de aur
1.2. Imaginea închipuită a
omului creștin ca imagine ideală
2. Partea I: Referiri evanghelice și
patristice la viața duhovnicească închipuită
2.1. Capitolul I:
Referiri evanghelice la viața duhovnicească închipuită 2.1.1. Misionarii -
lucrători ai fărădelegii 2.1.2. Iubitorul după închipuire al vieții veșnice
2.1.3. Creștinul după închipuire, cel rătăcit la minte 2.1.4. Imaginea
închipuită fariseică
2.2. Capitolul II: Referiri patristice la viața
duhovnicească închipuită 2.2.1. Mândria și cinstirea — refugieri ușoare în
închipuire 2.2.2. Virtutea închipuită
3. Partea a II-a: Factorii
de formare a credinței închipuite
3.1. Capitolul I: Diferențierea
prin trăire a înțelesului de credință 3.1.1. Versiunea subiectivă a vieții
duhovnicești 3.1.2. Formarea conștiinței religioase
3.2. Capitolul
II: Orientarea extravertită a existenței 3.2.1. Creștinul după închipuire
între Biserică și lume 3.2.2. Principiul de trăire a vieții duhovnicești
lipsite de eforturi
4. Partea a III-a: Omul patristic ca chip al
modelului evanghelic
4.1. Capitolul I: Nașterea evanghelică a
autoconștiinței omului patristic 4.1.1. Dimensiunile hristocentrice ale
chipului omului patristic 4.1.2. Sărăcia duhului, ca mitră a chipului omului
patristic.
4.2. Capitolul II: Dimensiunile îndumnezeitoare după har ale
virtuții patristice
4.2.1. Atemporalitatea virtuții patristice 4 2.2.
De la slava deșartă la virtutea cea lipsită de slavă deșartă
Partea a
IV-a: Omul patristic - de la omorârea păcatului la zidirea nouă
5.1.
Capitolul I: Omorârea păcatului în chipul omului patristic 5.1.1. Omorârea
păcatului prin botez 5.1.2. Omorârea păcatului in chipul omului
patristic
5.2. Capitolul II: Omul patristic în chipul lui nou întru
Hristos 5.2.1. Omorârea păcatului prin botez - putere învietoare 5.2.2.
Prezența atemporală vie a omului patristic în viața Bisericii