4035 produse pe stoc
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
Toate aspectele care țin de cele trei trepte ale Mentalului natural au fost
închise în fapte, care se realizează prin intermediul acțiunilor
trupului 277. Grație științei treptelor, care a fost expusă în
această Parte, este revelată această Taină, și anume faptul că toate aspectele
mentalului, sau ale voinței și ale înțelegerii omului, sunt, în acțiunile sau în
faptele lui, închise aproape ca în sămânța, în fructul sau în oul lucrurilor
care apar în fața ochilor, precum și a celor care nu sunt vizibile.
Acțiunile însele, sau faptele, nu apar decât ca atare în exterior; însă în
interior există nenumărate aspecte - căci acolo sunt prezente forțele fibrelor
motrice ale întregului trup care acționează la unison, precum și toate aspectele
mentalului care excită și determină aceste forțe (care țin de cele trei trepte,
după cum am arătat mai sus). Așadar, întrucât acolo sunt prezente toate
aspectele componente ale mentalului, sunt prezente și toate aspectele componente
ale voinței sau toate stările afective specifice iubirii omului, care constituie
prima treaptă; de asemenea, sunt prezente și toate aspectele componente ale
înțelegerii, sau toate gândurile corespunzătoare percepției sale, care
constituie cea de-a doua treaptă, precum și toate aspectele componente ale
memoriei, sau toate ideile gândirii (care este cea mai apropiată de limbaj), din
care ele au fost culese, constituind astfel cea de-a treia treaptă. Grație
tuturor acestor aspecte, determinate în acțiuni, există faptele, în care,
privite în forma lor externă, nu apar deloc toate aspectele, menționate
anterior, deși acestea sunt în stare activă. Faptul că aspectul final este
complexul, conținătorul și baza aspectelor anterioare este prezentat mai sus, în
articolele nr. 209-216; iar faptul că treptele de înălțime, în aspectul lor
final, se află în plenitudinea [manifestării lor] se vede în articolele nr.
217-221. 278. Dacă acțiunile trupului, văzute de ochiul fizic, par a fi
astfel, simple și uniforme precum forma externă a semințelor, a fructelor,
ouălor, și precum nucile și migdalele în coaja lor, însă cu toate acestea conțin
în ele toate aspectele anterioare din care provin, aceasta se datorează faptului
că orice aspect final este înfășurat și prin aceasta este distinct de cele
anterioare. La rândul ei, fiecare treaptă este acoperită de un înveliș,
fiind prin aceasta distinctă de o altă treaptă. De aceea, aspectele care țin de
prima treaptă nu sunt deloc cunoscute pe cea de-a doua treaptă, iar cele care
țin de această treaptă nu sunt deloc cunoscute pe cea de-a treia treaptă.
Să luăm următorul exemplu: Iubirea voinței, care reprezintă prima treaptă a
mentalului, nu este cunoscută la nivelul înțelepciunii înțelegerii (care
reprezintă cea de-a doua treaptă a mentalului) decât printr-un fel de plăcere de
a te gândi la un anumit lucru. Prima treaptă (care, după cum am spus, este
iubirea voinței) nu este cunoscută la nivelul cunoștințelor din memorie (care
reprezintă cea de-a treia treaptă) decât printr-un fel de farmec al cunoașterii
și al vorbirii. Rezultă de aici că fapta, care este acțiunea trupului,
cuprinde toate aceste aspecte, deși în forma sa externă ea se înfățișează ca
fiind simplă, unitară. 279. Toate acestea sunt confirmate prin faptul că
îngerii care sunt cel mai apropiați de nivelul ființei umane percep unul câte
unul aspectele care, conform Mentalului, sunt prezente în fapte; îngerii
spirituali percep aspectele care sunt prezente în fapte conform înțelegerii, iar
îngerii celești le percep pe acelea care sunt prezente în fapte conform voinței.
Pare paradoxal, dar cu toate acestea este adevărat. Totodată, trebuie
știut faptul că aspectele mentalului care țin de obiectul propus sau prezent se
află în mijloc, iar celelalte - de jur împrejurul lui, potrivit afinităților.
îngerii spun că în funcție de fiecare faptă, omul este perceput așa cum este,
dar în mod asemănător iubirii sale (care variază în funcție de determinările
acestei iubiri în cadrul stărilor afective și, prin urmare, al gândurilor).
într-un cuvânt, orice faptă sau orice lucrare a omului spiritual în fața
îngerilor este ca un fruct savuros, util și frumos, care atunci când este
deschis și mâncat conferă savoare, o stare de rost împlinit și felurite delicii.
Faptul că așa este pentru îngeri percepția faptelor și a lucrărilor omului poate
fi văzut mai sus, în articolul nr. 220. 280. La fel stau lucrurile și în
privința graiului omenesc; îngerii cunosc iubirea omului după sunetul rostirii
sale; după articularea sunetului ei îi cunosc înțelepciunea, iar după sensul
cuvintelor ei îi află cunoașterea. în plus, ei spun că aceste trei aspecte se
găsesc în fiecare cuvânt, deoarece cuvântul este precum concZusum-ul, căci în el
se află atât sunetul, cât și articularea și sensul.
pag. 152 - 153 A apărut în: 2014-05 |
Fii primul care își spune opinia! |
|
 | Zâne 101 Introducere în conectarea, lucrul și vindecarea cu zâne și alte spirite elementare |
|
 | Arhangheli 101 Cum poți lua legătura cu arhanghelii Mihail, Rafael, Gabriel, Uriel și alții, pentru a te bucura de vindecare, protecție și călăuzire divină |
|
|
 | Îngerii abundenței 11 mesaje primite de la îngeri care te vor ajuta să atragi ajutor, susținere și abundență în viața ta |
|
|
|
|
|
|
|
Cele mai noi cărți ADEVĂR DIVIN
|
Noutăți pe site
|
Retipăriri
| |
|
 |
|
 |
|