4033 produse pe stoc
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
Adevărata învățătură a lui Hristos |  » Coperta | Învățătura lui Hristos este conținută în întregime în cele câteva rânduri ale rugăciunii de duminică: Tatăl nostru Care ești în ceruri... Este ceea ce Omraam Mikhaël Aivanhov arată în această carte. | Afișat de 22125 ori. |
 | Preț raft: | 18.90 RON | |
Reducere: | 11% | Preț site: | 16.82 RON
* |
Momentan indisponibil(ă)!
În prezent nu cunoaștem dacă și când acest produs va fi în stocul nostru.
Puteți însă să faceți precomandă și astfel veți fi anunțat(ă) atunci când acesta devine disponibil.
Pentru aceasta trebuie să fiți autentificat(ă).
| |
Contact
|
Iisus a dăruit discipolilor săi o rugăciune rostită de atunci de toți creștinii, și numită Tatăl nostru sau rugăciunea de duminică. El a ascuns în această rugăciune o știință străveche ce exista cu mult înainte de venirea sa, și pe care el a primit-o după datină; dar el a rezumat-o, a condensat-o într-atât, încât ne este foarte greu să îi înțelegem întreaga profunzime.
Un Inițiat se comportă asemenea naturii. Priviți: natura reușește să concentreze într-un mod desăvârșit, ideal, un întreg arbore cu rădăcinile, cu trunchiul său, cu ramurile, cu frunzele, cu florile și fructele sale, într-un mic sâmbure, într-o mică sămânță, într-un mic bob. Întreaga minune reprezentată de arbore cu posibilitățile sale de a produce fructe, de a trăi mult timp și a rezista intemperiilor, totul stă ascuns într-o sămânță sădită în pământ. Ei bine, Iisus a procedat la fel: întreaga știință ce o poseda, a dorit să o rezume în Tatăl nostru cu speranța că oamenii care ar pronunța-o și ar medita asupra ei, ar planta această sămânță în sufletul lor, ar uda-o, ar ocroti- o, ar cultiva-o, ca să descopere acest imens arbore al Științei Inițiatice pe care l-a lăsat.
Toți creștinii: catolicii, protestanții, ortodocșii pronunță această rugăciune, dar fără să îi fi înțeles întotdeauna sensul. Unii consideră chiar că ea nu este nici atât de amplă, nici convingătoare, în timp ce ei au inventat altele impresionantei poetice, complete... interminabile, de care sunt foarte satisfăcuți! Dar oare ce conțin acestea? Nu mare lucru. Să încercăm deci să înțelegem care este semnificația acestei rugăciuni, deși nu vom putea să explicăm totul, fiindcă subiectul este grandios.
Tatăl nostru Care ești În ceruri. Există, un Creator, Stăpân al cerului și al pământului și al întreg universului. Și fiindcă se spune că El se află În ceruri, înseamnă că în spațiu există mai multe regiuni. Tradiția iudaică le-a dat un nume: Kether, Hohmah, Binah, Hased, Gheburah, Tiferet, Nețah, Iesod, Hot, Malkut. Aceste regiuni sunt populate de mulțimi de creaturi: sunt toate ierarhiile îngerești de la îngeri până la Serafimi. În aceste ceruri (Cabala le numește cei 10Sefiroți) locuiește acest Dumnezeu pe care Moise și profeții din Vechiul Testament l-au descris ca un foc devorator, un despot îngrozitor care nu putea fi iubit și în fața căruia trebuia chiar să tremuri de frică, deoarece teama de Domnul este începutul înțelepciunii. Apoi a venit Iisus care ni l-a prezentat ca Tatăl nostru.
Iisus a venit pentru a înlocui teama prin iubire. În loc să se teamă de acest Dumnezeu îngrozitor, omul îl poate iubi, se poate cuibări lângă El ca pe lângă un tată. Această iubire, această tandrețe față de Dumnezeu ca față de un Tată pentru care toate ființele umane sunt fii și fiice, este ceea ce Iisus a adus nou. Tatăl Nostru Care ești În ceruri ... și dacă El se află în ceruri, aceasta înseamnă că și noi ne putem găsi acolo; fiindcă acolo unde se găsește tatăl, va fi și fiul Într-o bună zi. O întreagă speranță se ascunde în aceste cuvinte, speranța unui viitor măreț. Dumnezeu ne-a creat după chipul său, EI este Tatăl nostru și noi Îi suntem urmași; El ne va da împărății, El ne va da planete de organizat, EI ne va da totul.
Sfințească-se numele Tău. Dumnezeu are deci un nume ce trebuie să îl cunoaștem pentru a-l putea sfinți. Creștinii nu dau niciodată un nume Domnului, ei îl numesc Dumnezeu, atâta tot. Dar Iisus care era moștenitorul unei lungi tradiții, știa că Dumnezeu are un nume, misterios, necunoscut. Atunci când o dată pe an Marele Preot pronunța acest nume în sanctuarul Templului din Ierusalim, vocea sa trebuia să fie acoperită de zgomotul a tot felul de instrumente: flaute, trompete, tamburine, chimvale, astfel ca poporul adunat în fața Templului să nu îl audă. Acest nume pe care îl găsim în Vechiul Testament scris Yahve sau Iehova, știm numai că este format din patru litere, Iod He Vau He.
Tradiția cabalistică ne învață că Numele Domnului este el însuși compus din 72 de nume sau puteri. Dar ca să înțelegeți mai bine, aș mai adăuga încă câteva cuvinte despre felul in care Cabala îl prezintă. Fiecare din literele alfabetului ebraic are un număr, și fiindcă י = 10, ה = 5, , า = 6, ה := 5, suma celor patru litere face 26.
Numele scris astfel posedă 24 de noduri care îi reprezintă pe cei 24 de Bătrâni despre care vorbește Apocalipsa. Din fiecare nod pleacă 3 inflorescențe, ceea ce face 72.
Acum, ce semnificație are a sfinți numele Domnului? Să nu vă mirați dacă, pentru a clarifica această problemă, voi începe prin a face apel la cele patru elemente: pământul, apa, aerul și focul, cu ajutorul cărora a fost creată lumea. Corpul nostru, inima noastră, intelectul nostru, sufletul și spiritul nostru sunt în legătură cu forțele și calitățile celor patru elemente. Un Înger guvernează fiecare din aceste elemente. De aceea, atunci când un Inițiat dorește să se purifice, el cere Îngerului pământului să înghită impurități le din corpul său fizic, Îngerului apei să îi spele inima, Îngerului aerului să îi purifice intelectul, și Îngerului focului să îi sfințească sufletul și spiritul. Sfințirea este deci legată de lumea cea mai înaltă a sufletului și a spiritului, care este lumea focului, a luminii.
Sfințenia este însoțită mereu de ideea de lumină. Este de altfel ceea ce ne arată limba bulgară. În bulgară, la sfânt se spune svetia, iar acest cuvânt are aceeași rădăcină ca svetlina, lumina. Sfăntul (svetia) este o ființă care posedă lumina (svetlina): totul este aprins în sinea sa, el strălucește, el sclipește. De altfel, nu-i așa că un sfânt este reprezentat mereu cu capul aureolat de lumină? Sfințenia este o calitate a luminii, a luminii pure care strălucește în spirit.
Numai ce este pur poate purifica, numai ce este sfânt poate sfinți. Deci, numai lumina singură poate sfinți fiindcă ea însăși este sfințenie. Noi trebuie să sfințim numele Domnului în cea mai pură lumină a spiritului nostru. Numele reprezintă, rezumă, conține entitatea care îl poartă, iar acela care pronunță Numele Domnului impregnându-se de sfințenia luminii este capabil să Îl atragă, să Îl facă să coboare în fiecare lucru, să sfințească toate obiectele, toate existențele. A apărut în: 2010-03 |
Fii primul care își spune opinia! |
 | Cele mai noi 2 articole la colecția Izvor |  | |
Vezi toate articolele de la colecția
,,Izvor
|
|
Cele mai noi cărți ADEVĂR DIVIN
|
Noutăți pe site
|
Retipăriri
| |
|
 |
|
 |
|