3806 produse pe stoc
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
Raja Yoga |  » Coperta | Yoga nu este o religie, ci o posibilitate, bazată pe fapte psihologice demonstrate, de a dezvolta Sinele uman și de unire a acestuia cu Dumnezeu. Dacă este adevărat că yoga ne conduce către Dumnezeu, atunci este adevărat și faptul că ea nu poate fi ostilă niciunei religii, întrucât există un singur Dumnezeu și un singur Sine, indiferent ce denumiri le-am atribui. | Afișat de 22112 ori. |
| Preț raft: | 29.00 RON | |
Reducere: | 12% | Preț site: | 25.52 RON
* | |
Contact
|
Esența reală a omului nu este
personalitatea sa. Aceasta nu e altceva decât o reflexie a adevăratului său
Sine. Însă din moment ce persoana este imperfectă, reflexia este slabă și
distorsionată. Din această cauză, adevărata noastră perfecțiune și puritatea
strălucitoare a originii noastre divine aproape că nici nu pot fi recunoscute.
O fereastră opacă, întunecată, poate ține la distanță splendoarea minunată a
razelor soarelui. Însă curățând fereastra personalității mele, strălucirea care
pătrunde mă va ghida înapoi la adevăratul soare dătător de viață. Așa cum
există numeroase raze care provin dintr-un singur soare, tot așa există
nenumărați indivizi care își au originea într-un singur Sine divin.
Când pășim pe un coridor lung,
cu multe ferestre, putem vedea cum soarele strălucește prin fiecare fereastră,
trimițând diverse culori pe podeaua de piatră. Oare fiecare fereastră are
soarele ei special care pătrunde prin geam și trimite diverse culori pe podea?
Nu. Știm că există un singur soare care strălucește prin aceste ferestre, iar
culorile de pe podea sunt rezultatul diferențelor din structura pietrei. În mod
asemănător, un Sine divin unic strălucește prin fiecare conștiință. Mintea
noastră este luminată de strălucirea unui singur Sine, iar existența atâtor
tipuri de personalități se datorează diferențelor din suprafața care reflectă
strălucirea acelui Sine unic. Cei care au reușit să își ridice nivelul personal
de conștiință până la Sinele divin știu că acesta este o realitate interioară,
și nu o legendă. Astfel de persoane cunosc înțelesul simbolic al Cinei celei de
Taină. Domnul Iisus, în noaptea în care a fost vândut, a luat o pâine. Și,
după ce a mulțumit lui Dumnezeu, a frânt-o și a zis: «Luați, mâncați; acesta
este trupul Meu care se frânge pentru voi.»" (Corinteni 11: 23, 24)
Întrucât pâinea este trupul Sinelui, fiecare individ conține o mică parte din
Sine. De asemenea, așa cum aceste bucăți fac parte dintr-o singură pâine,
spiritul aparent diferit care ne animă face parte dintr-un singur Sine. În terminologie
Biblică, acest Sine divin universal este Cuvântul, Logosul, Alpha și Omega -
Hristos!
Iisus a spus: Eu sunt vița,
iar voi sunteți ramurile." (Ioan 15:5) Cât de clar devine acest limbaj
pentru cei care cunosc secretul Sinelui! Sinele universal este tulpina, vița,
iar oamenii sunt ramurile. Să iubești pe aproapele tău ca pe tine
însuți." (Matei 12:31) Bineînțeles! Căci noi toți suntem ramuri ale
aceleiași vițe, parte din același Sine divin. Dacă greșești față de cineva,
greșești față de tine însuți. Conștiința ta vinovată este vocea Sinelui
lăuntric pe care l-ai ofensat prin greșeala înfăptuită față de aproapele tău.
Căci, după cum trupul este
unul și are multe mădulare și după cum toate mădularele trupului, măcar că sunt
mai multe, sunt un singur trup, tot așa este și Hristos." (I Corinteni
12:12)
Fiecare cuvânt din Scriptură
este clar pentru cei care știu, din proprie experiență, că Scriptura vorbește
despre Hristos cel adevărat și viu, cel care a fost, este și va fi alături de
noi până la sfârșitul veacurilor. Căci Hristos este Sinele, Viața, Adevărul -
și oricine crede în El, chiar dacă moare, va trăi.
Oricine înțelege Biblia știe că
promisiunile lui Dumnezeu cel întrupat sunt bazate pe fapte psihologice. El
știe că Hristos care a spus Eu sunt Viața" (Ioan 14:6), nu este o
închipuire distantă, idealizată, a imaginației, ci un fapt, adevărul veșnic și
viu, tot așa cum viața însăși este adevărată și palpabilă. Sunt cu voi în
toate zilele până la sfârșitul veacului!" (Matei 28:20), a promis El.
Să ne închipuim acum
situația în care se află unul dintre noii discipoli care și-a lăsat în urmă
familia și lumea civilizată, cu agitația și haosul ei. Când se așază pentru a
se concentra asupra păcii interioare, în mintea lui năvălesc mii de amintiri
care nu îi dau pace. Odată cu expansionarea conștiinței sale, situația nu doar
că nu se îmbunătățește, ci este din ce în ce mai rea. Cu cât conștiința se
expansionează mai mult, cu atât mai multe imagini subconștiente îi invadează
mintea conștientă. De fapt, toate amintirile sale, de când s-a născut - lucruri
demult uitate și îngropate - prind viață și îl iau cu asalt cu atâta forță,
încât se simte de parcă le trăiește din nou.
Aceasta este o etapă dificilă.
Noul discipol trebuie să facă pace cu toate amintirile sale, să-și proceseze și
să asimileze toate imaginile, pentru a nu percepe viața sa anterioară ca pe un
șir de experiențe personale. Toate întâmplările din viața sa, fie bune sau
rele, trebuie clarificate ca experiență. Ori de câte ori privește în urmă,
punctele de inflexiune din viața sa trebuie să i se înfățișeze ca oportunități
de a învăța o lecție spirituală. El trebuie să recunoască forțele și cauzele
din spatele experiențelor individuale, care l-au condus tot mai aproape de
țelul său. Aceste cauze și forțe i-au dezvoltat puterea de discernământ și au
trezit în el aspirația de a atinge eliberarea întru eternitate, întru Dumnezeu.
Atunci când, în timpul acestei
etape de asimilare mentală și spirituală, discipolul a ajuns în punctul în care
privește fiecare amintire ca pe o oportunitate de a dobândi experiență - ca și
cum i s-ar fi întâmplat altcuiva - nu mai este legat de aceste amintiri,
întrucât legătura lor cu această persoană a încetat să mai existe. Aceste
amintiri au fost detașate de conștiința sa. El le-a asimilat și transformat,
astfel încât nu îl mai afectează în niciun fel. Referitor la acest aspect,
discipolul yoghin trebuie să învețe un lucru foarte important: să facă
distincția între reprimarea și transformarea sentimentelor, dorințelor,
pasiunilor și a altor amintiri ale sale. Atâta timp cât vrem să uităm ceva,
acel lucru va continua să ne macine. Fie că ne dăm sau nu seama, astfel de
sentimente reprimate au o influență puternică asupra noastră. Ele ne vor influența
pașii și acțiunile, putând să ne cauzeze boli sau să ne chinuie în nenumărate
alte moduri.
Pe de altă parte, dacă încetăm
să le mai suprimăm - dacă le dezgropăm din subconștient, dacă le privim în față
și le asimilăm, adică le transformăm - puterea pe care o au asupra noastră va
dispărea. Vom dobândi controlul asupra lor, vom îmblânzi aceste forțe sălbatice
care ne-au torturat în trecut, direcționându-le către canalele potrivite și
folosin-du-le în beneficiul nostru. Astfel, vom învăța marele adevăr spiritual:
nu există forțe negative, doar forțe utilizate în mod negativ.
Astfel, noul discipol yoghin
învață să dobândească pacea interioară. Prin intermediul păcii absolute și
sacre a naturii din jur, el atinge echilibrul perfect și începe să înțeleagă
limbajul munților, al izvoarelor, copacilor, florilor și animalelor. Nu doar că
înțelege acest limbaj, ci învață să îl și vorbească. încetul cu încetul, se
aseamănă tot mai mult cu companionii săi - cei care trăiesc deja starea de pace
profundă. Spiritul său agitat, măcinat de furtuni interioare, își găsește
pacea; el se simte reîmprospătat, revitalizat, energizat.
Acum el poate începe să se
concentreze asupra centrilor energetici, numiți chakre în limba sanscrită.
A apărut în: 2021-11 |
Fii primul care își spune opinia! |
|
|
|
|
|
|
 | Yoga pentru față Exerciții pentru fermitatea feței & sfaturi inspirate pentru a străluci atât pe interior, cât și pe exterior |
|
|
|
|
|
|
|
|
 | Nopți sălbatice Conversații cu Mykonos despre iubire pasională, sex extraordinar și cum să te deschizi față de Dumnezeu |
|
|
|
|
|
 | Nopți sălbatice Conversații cu Mykonos despre iubire pasională, sex extraordinar și cum să te deschizi față de Dumnezeu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cele mai noi cărți ADEVĂR DIVIN
|
Noutăți pe site
|
Retipăriri
| |
|
 |
|
 |
|