Adevăr Divin
divin.ro
▷ Psihologie ▷ General

Psihologia copilului și adolescentului

Autor(i):
Editura:
„Cum devenim ceea ce suntem?” Această carte pune la un loc practica și teoria contemporană – susținute de cercetare – din domeniile evoluției și dezvoltării, al neuroștiințelor și studiilor de psihologia copilului – toate susținute de studii de caz amănunțite si elegante. Pentru un practician serios cartea oferă o bază pentru o înțelegere mai detailată a teoriei și practicii terapiei relaționale. • Ruella Frank, Ph. D.
Psihologia copilului și adolescentului

47.96 47.01 RON (Stoc 0)

Indisponibil

× Anunță-mă când „Psihologia copilului și adolescentului” e disponibil(ă)

• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea

×
Recomandări:

Detalii:

Am împărțit capitolele în trei secțiuni – Teorie, Suport, și Aplicații.

Anumite capitole ar fi putut fi incluse în mai multe dintre aceste secțiuni. în prima parte, Teorie, am inclus trei capitole ce se axează, în primul rând, pe interconexiunea dintre relație-relaționare și mărimea, dezvoltarea și capacitatea creierului.

Cea de-a doua parte, Suport, cuprinde patru capitole ce prezintă, în diferite moduri, importanța conexiunii relaționale în interiorul câmpului mai larg.

Secțiunea Aplicații este alcătuită din șase capitole. Aceste capitole prezintă abordările relaționale Gestalt în lucrul cu copiii, adolescenții și familiile lor în diferite contexte.

Vom deschide secțiunea despre Teorie din Capitolul 1 așa cum a început conferința, prin abordarea de către Gordon Wheeler a subiectului structurii noastre relaționale din perspectiva poveștii pe care ne-o spunem nouă înșine în legătură cu începuturile speciei noastre.

Într-un capitol intitulat „Cine suntem noi? Noi și Poveștile Noastre: Narațiune, Evoluție și Dezvoltare” Wheeler demontează vechile mituri legate de faptul că dezvoltarea până la mari dimensiuni a creierului uman se datorează nevoii noastre de a deveni vânători sau războinici, susținând în schimb faptul că această dezvoltare a avut loc datorită nevoii noastre, cu rol de supraviețuire, de a cuprinde complexitatea procesului de relaționare.

În Capitolul 2 „Rușine și Apartenență în Copilărie: Interacțiunea dintre Relaționare și Dezvoltarea Neurobiologică în primii ani de viață” Robert Lee, cel de-al doilea invitat din cadrul conferinței, continuă explorarea legăturii dintre dezvoltarea cerebrală și relație, într-un limbaj non-tehnic, el prezintă un rezumat al cercetărilor din domeniul neurobiologiei prin care s-au identificat bazele rușinii și ale apartenenței în primii doi ani de viață.

În cadrul procesului, el prezintă abordarea Gestalt privitoare la ceea ce știința și cercetarea denumesc „procese conduse relațional”, clarificând într-o măsură mai mare două evenimente relaționale importante în cadrul dezvoltării timpurii și, ulterior, căile relaționale implicate în vindecare în cadrul terapiei.

Lectura Capitolului 3 ,Atașament și Mindfulness: Căi ale Dezvoltării Cerebrale” de Dan Siegel, este o experiență încântătoare, în această versiune editată a prezentării sale din cadrul conferinței, remarcăm amploarea și consistența experienței sale pe măsură ce ne prezintă două căi relaționale implicate în dezvoltarea cerebrală - atașamentul și atenția.

Capitolul 4 deschide secțiunea despre Suport. într-un capitol intitulat „Ceva este în aer: Elemente ce Susțin Contactul în întâlnirea cu Tinerii ce au Istorii Timpurii de Traumă și Pierdere”

Neil Harris se concentrează asupra importanței sprijinului oferit de mediu, literalmente de la pământ în sus. El ne împărtășește în moduri vii felul în care, în lucrul cu tinerii cu probleme, aspecte precum neîncrederea, suspiciunea sau potențialele rupturi din cadrul câmpului pot fi calmate și evitate prin intermediul acordării cu ceea ce altminteri ar fi considerate probleme de fond din cadrul câmpului, aspecte ce variază de la atenția acordată structurării mediului înconjurător până la sprijinul acordat de terapeuți și alte persoane semnificative.

Capitolul 5 „Fetița Tigroaică: O poveste despre sprijin devotat, coordonat și acordat pe mai multe niveluri”, exemplifică o subtilitate a unui vechi proverb.

Anna-Maria Noren ne împărtășește evaluarea emoționantă a modului în care a fost nevoie de participarea întregii comunități a unui sat devotat și bine orânduit din Suedia rurală, pentru a crește un copil aflat la vârsta grădiniței și pe familia acestuia.

În cadrul procesului, suntem privilegiați să fim nu doar martorii înțelepciunii Norenei și ai meticulozității sale în stabilirea unui câmp „îndeajuns de bun” pentru acest copil și pentru familia sa, ci, de asemenea, ai incredibilei armonizări a Norenei cu vocile fragile și slab conturate din cadrul câmpului.

Bronagh Starrs introduce o altă dimensiune în discuția asupra suportului. In Capitolul 6 „Adolescentul băiat: Rușine, Sprijin si Psihoterapia Eficientă a Dezvoltării” ea împărtășește modul în care utilizarea resurselor de suport din propriul ei trup a ajutat-o sa se acordeze cu nevoile părinților unui adolescent, în cadrul procesului de restabilire a legăturii parentale extrem de importante pentru acest tânăr. Ea descrie apoi modul în care aceste surse de suport, pe mai multe niveluri, au permis o călătoria descoperirii și vindecării tânărului său client.

în cele din urmă, în secțiunea despre Suport, Mark McConville aduce la lumină o cale obișnuită prin care suportul parental poate merge, neintenționat și în necunoștință de cauză, într-o direcție greșită.

Capitolul 7 „Modurile relaționale și câmpul în dezvoltare al contactului părinte-copil. O contribuție la teoria Gestalt a dezvoltării” exemplifică un principiu de dezvoltare la evoluția căruia McConville și-a adus contribuția, principiu potrivit căruia o dezvoltare a copilului nu este posibilă fară o dezvoltare a câmpului.

Secțiunea despre Aplicații începe cu Capitolul 8 – cu acea „Rostogolire în Zig Zag: Crearea unui câmp corporal pentru vindecare și conștientizare în lucrul cu copiii” a lui Denise Tervo.

Tervo combină cu măiestrie compasiunea, congruența și vasta sa experiență și cunoaștere în lucrul cu efectele traumei în munca pe care o realizează cu trei tineri clienți și familiile lor.

Peter Mortola, Howard Hiton și Stephen Grant ne oferă o privire diferită asupra băieților și problemelor lor în Capitolul 9 „Un tip diferit de contact pentru băieți: înțelegerea influenței naturii și a educației asupra stilului relațional al băieților”.

Având în spate un deceniu de experiență, acești autori clarifică misterele generate de apartenența la gen ale eforturilor băieților de a crea o legătură cu ei înșiși și cu ceilalți.

Capitolul 10 „Lucrul cu adolescenții catolici în Irlanda de Nord: acumularea rușinii de-a lungul unei generații” prezintă o cercetare aprofundată a ceea ce înseamnă să fii alături, să înțelegi, și să fii sensibil față de adolescenții traumatizați din Irlanda de Nord și față de familiile lor.

Bronagh Starrs, utilizând stadiile lui McConville de dezvoltare a adolescentului și conceptul lui Lee al rușinii de fond, țese o poveste a sensibilității, a agoniei și descoperirii în timp ce își face drum, din punct de vedere relațional, printre realitățile supraviețuirii a patru tineri adolescenți din Irlanda de Nord.

Apoi Marlene Blumenthal face referire la fenomenul în rapidă extindere al lucrului cu tinerele femei cu probleme și tulburări de alimentație. In Capitolul 11 „Mâncatul haotic. O tapiserie de teme relaționale și adaptări creative” observăm prin intermediul măiestriei sale modul în care relația reprezintă creuzetul necesar în care lecțiile fundamentale, deseori tăinuite, ale trecutului și ale ajustărilor la acesta pot fi descoperite, procesate și vindecate.

Cunoașterea adolescenților reprezintă, la nivel înalt, o artă. în Capitolul 12 „Crezi că-mi pasă? O abordare Gestalt în lucrul cu adolescenții” Jon Blend descrie, în mod favorabil, creativitatea drept o cale de contact în rândul adolescenților.

El își împărtășește propria inventivitate, incluzând formarea sa în domeniul muzicii și al teatrului, în dezvoltarea legăturilor relaționale cu clienții săi adolescenți, ale căror lumi caută să le înțeleagă și cărora încearcă să li se alăture. în cadrul procesului, putem observa modul în care el se comportă cu acești adolescenți și felul în care descoperă împreună anumite căi mult mai satisfăcătoare.

Interviul lui Peter Mortola cu Violet Oaldander încheie acest volum. Nici o carte de autori colectivi despre lucrul cu copiii nu ar putea fi completă fară prezența lui Oaklander…

Stoc
Stoc Stoc 0
Preț
Preț 47.96 RON
Discount
Discount 2%
Preț final
Preț final 47.01 RON
×

Trebuie să fii autentificat pentru a scrie review-uri

×

Coșul de cumpărături

Titlul
Preț RON
-%
Redus RON
 
Subtotal
Șterge
produs(e) în coș, preț total:

Sugestie: Rotiți telefonul pentru a vedea mai multe detalii

Continuă cumpărăturile Golește coșul Finalizează
×

Adăugat în coș

Titlul
Preț
Redus
Preț final

Sugestie: Rotiți telefonul pentru a vedea mai multe detalii

Continuă cumpărăturile Vezi coș