Dacă îți închipui că banii nu aduc fericirea, înseamnă că nu
știi să îi cheltui. Happy Money face o trecere în revistă a
cercetărilor recente din domeniul științei cheltuirii banilor. Majoritatea
oamenilor recunosc că simt nevoia de îndrumare profesionistă în privința obținerii,
economisirii și investirii banilor. În materie de cheltuire, majoritatea acționează
în baza intuiției. Cercetările științifice demonstrează însă că aceste intuiții
sunt de multe ori greșite.
Happy Money explică motivele pentru care banii pot aduce mai multă
fericire, atunci când se respectă cinci principii, de la alegerea experiențelor
în defavoarea bunurilor materiale, la cheltuirea banilor spre binele celorlalți.
Aceste principii pot fi aplicate nu doar de persoane, ci și de companiile
interesate să își facă mai fericiți angajații și clienții. Elizabeth Dunn și
Michael Norton arată cum diverse companii, ca Google, Pepsi și Crate &
Barrel au transpus aceste idei în fapte.
Dacă îți închipui că banii nu aduc fericirea, înseamnă că nu știi să îi
cheltui. Dunn și Norton fac apel la cele mai recente cercetări științifice
pentru a demonstra cum se poate obține maximum de fericire din banii câștigați
atât de greu. Happy Money nu este o achiziție, ci o investiție — și
încă una deșteaptă.
• Dan Gilbert, autor Stumbling on Happiness
Nimeni nu înțelege mai bine ca Elizabeth Dunn și Michael Norton cum se poate obține
cât mai multă fericire din banii pe care îi cheltuim. Dunn și Norton utilizează
observații cât se poate de obișnuite, la îndemâna oricui, pe care le rafinează
cu o limpezime ce mai întâi ne amuză, iar apoi ne pun pe gânduri. Împărtășindu-ne
cunoștințele lor sub forma unor principii ușor de aplicat, aceștia ne fac un
mare serviciu.
• Dan Ariely, autor Irațional în mod previzibil
Se spune că „banii nu aduc fericirea“ și că „banii nu pot cumpăra dragostea“.
Dar oare așa este? Nu cumva modul în care îi cheltuim are un impact direct
asupra fericirii și asupra experiențelor ce pot conduce către dragoste? Și dacă
da, contează suma cheltuită? 5 lei sunt suficienți să-ți aducă fericire? Dar 1
leu? La aceste întrebări, dar și la multe altele, vei primi un răspuns detaliat
și convingător în această carte de care mulți dintre noi aveam mare nevoie să
fie scrisă.
• Andrei Dinulescu Senior Marketing Manager, South Eastern Europe MoneyGram International
|