4021 produse pe stoc
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
Omul și absolutul după doctrina Kabbalei |  » Coperta | Pentru a înțelege premisele intelectuale ale Kabbalei sau ezoterismul ebraic, care sunt premise ale ezoterismului sau ale metafizicii în general, trebuie să ne lăsăm pătrunși de ideea că doctrinele sale au ca punct de plecare contemplația spirituală, inspirația pură sau intuiția intelectuală și nu activitatea autocrată a rațiunii. | Afișat de 21860 ori. |
 | Preț raft: | 22.00 RON | |
Reducere: | 10% | Preț site: | 19.80 RON
* |
Momentan indisponibil(ă)!
În prezent nu cunoaștem dacă și când acest produs va fi în stocul nostru.
Puteți însă să faceți precomandă și astfel veți fi anunțat(ă) atunci când acesta devine disponibil.
Pentru aceasta trebuie să fiți autentificat(ă).
| |
Contact
|
DescriereCând gândirea pur logică tinde, prin mijlocirea abstractului, să depășească planul fenomenelor pentru a sesiza Principiul transcendent al acestora, ea este pusă în situația de a-și recunoaște limitele - trasate de condiționările cunoașterii distinctive - și neputința sa de a le depăși; nu pentru că le-ar recunoaște întotdeauna, căci altfel nu ar exista sisteme filosofice, dar propriile piedici arată că nu este suficient să construiești teorii pentru a sesiza Realul în sine. Doar doctrinele tradiționale și, prin urmare, inspirat merg dincolo de cercurile vicioase ale mentalului și arată calea de ieșire spre Intelectul pur, universal și necreat.
Așa cum ne învață Kabbala - și, de asemeni, în maniera cea mai directă cu putință, neoplatonismul și vedantismul - Spiritul rezidă în străfundurile sufletului, deși îl transcende. Sufletul și toate manifestările formale sau distincte, fie ele interne sau externe, izvorăsc din el, dar el este fără formă și fără distincție ; în el, subiectul și obiectul cunoașterii nu sunt decât unul: Spiritul se cunoaște în întregime, este Cunoașterea totală și tot ce este cognoscibil în sine și în lucruri. Gândirea nu este decât un plan de reflexie individuală și formală a ceea ce poate fi cunoscut de Cunoaștere sau de Spirit; ea se mișcă întotdeauna între un subiect mental, sau cel care gândește, și un obiect mental, sau ceea ce se reflectă în gândire. Dar ceea ce se reflectă în gândire, nu este asimilat de ea decât în forma sa mentală, nu în forma sa concretă - fie corporală, fie subtilă -și nici în realitatea sa supra-formală, spirituală și universală. Astfel, gândirea este o oglindă psihică și rațională a tuturor lucrurilor inteligibile, oglindă ce nu devine niciodată ceea ce reflectă. Gândirea nu îi permite celui care gândește să asimileze, doar prin ea, realitatea obiectului mental: ea rămâne cunoașterea simbolică a lucrurilor, cunoaștere ce îl apropie pe gânditor de ele, dar nu îl identifică efectiv cu ele. Gândirea face să dăinuie încă dualismul între subiect și obiect într-o asemenea măsură încât omul, care nu se cunoaște pe sine însuși decât prin ea, nu se cunoaște cu adevărat și nu reprezintă pentru el însuși decât propria sa formă mentală, gândul sau imaginea pe care și-o face despre sine. Acest dualism, inerent gândirii, este cauza îndoielii și a erorii; Spiritul, dimpotrivă, este unitatea reală a subiectului și a obiectului de cunoscut, iar această unitate este certitudinea, adevărul cunoșterii.
Adevărul nu ar putea fi găsit doar prin gândire, adică prin intermediul unei facultăți care, datorită naturii sale dualiste, nu poate depăși cu totul abisul propriilor îndoieli. În schimb, omul nu poate găsi Adevărul fără ajutorul gândirii, pentru că el este o ființă gânditoare și dacă gândirea nu ar avea nici un raport cu Adevărul, omul nu ar avea nici o legătură conștientă cu el. Un lucru este sigur : noțiunea mentală de Adevăr există; gândirea îl opune erorii și îl identifică cu conceptul de Real. Aceasta indică, ad extra, un raport între gândire și Adevăr, raport care, ad intra, nu este altceva decât Spiritul. Spiritul este acela care conduce la Adevăr. Gândirea este linia de unire între om și Spirit, dar se interpune între ei, în același timp ca un obstacol din cauza dualismului său organi, ale cărui expresii sunt îndoială și eroarea; de asemenea, gândirea nu ar putea să depășească eroarea și să se integreze în Adevăr fără a se conforma Spiritului și, în final, să dispară în el.
CaracteristiciNumărul de pagini: 222Formatul în cm. (l x L): 13 x 22I.S.B.N.: 978-973-111-148-3Traducerea din limba franceză: Costin PopTitlul original: L`Homme et L`Absolut selon la KabbaleEdiția: a 2-a A apărut în: 2010-02 |
Fii primul care își spune opinia! |
|
|
|
|
|
|
 | Trauma 8 strategii de vindecare |
|
|
|
|
|
Cele mai noi cărți ADEVĂR DIVIN
|
Noutăți pe site
|
Retipăriri
| |
|
 |
|
 |
|