Să lăsați bacșiș întotdeauna. Dacă nu faceți asta, purtați-vă
foarte frumos. Iar dacă nu reușiți să faceți nici una, nici alta ar trebui să
va gândiți serios să schimbați periuța de dinți în fiecare dimineață. E doar
unul dintre sfaturile pe care Jacob Tomsky ni le oferă în cel mai pur stil
gonzo în urma experienței sale de recepționer la unele dintre cele mai luxoase
hoteluri din New Orleans și New York.
De la perspectiva unui simplu ușier până la cea de lucrător
nevăzut din spatele ușilor închise, Tomsky demască mașinăria și mașinațiile
care stau în spatele hotelurilor de lux și consiliază potențialii oaspeți pe
cine și cum trebuie să perie pentru a obține cele mai bune servicii.
Informativă și temperat desfrânată, Paturi de împrumut este
o amuzantă privire pe furiș aruncată industriei hoteliere și un inventar al
ponturilor pe care trebuie să le știe oricine se cazează vreodată într-un hotel.
„Din New Orleans până la New York, am jucat după regulile
hotelurilor și am învățat toate secretele industriei. Și pentru că nu îmi mai
pasă, obiectivul meu este să vă ofer câteva sfaturi simple, nepublicate până
acum. Vreți să vă cazați după ora permisă? Vreți servicii mai bune? Există
modalități ușoare (majoritatea legale!) prin care să obțineți ce vreți de la un
hotel, fără nicio bătaie de cap. Totul ține de detalii – de ce aveți nevoie, de
persoana cu care trebuie să vorbiți, de cum ar trebui să vorbiți, de bacșișul
pe care trebuie să-l oferiți pentru asta. Vreți să anulați rezervarea fără să
plătiți penalizări? Nicio problemă. Poate că vreți doar să fiți tratați cu atenție
și respect? Vă înțeleg perfect, dragi oaspeți! Haideți, calmați-vă, ființe
fragile... luați-mi mâna... bun... așa... acum puneți niște bani în ea...
foarte bine... mulțumesc. Așa arată o tranzacție corectă în industria hotelieră.
Lucrând în industria hotelieră, sunt peste tot, dar în același
timp nicăieri. Nu am nume... mă demască doar nenorocitul ăla de ecuson.” • Jacob
Tomsky
|