Prima pagină - Principiul 80/20 pentru dezvoltarea personală
Top 50 vânzări | Noutăți pe site | Cărțile ADEVĂR DIVIN | Discount până la 50%! | În viitor | Contact 
 Top 50 vânzări 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
la newsletter-ul Editurii Adevăr Divin!
Cumpărături
Coșul este gol
3702 produse pe stoc
  Domenii
  • Alimentație și naturism
  •   - Agricultură
      - Diete
      - Fitoterapie
      - General
      - Grupele sanguine
      - Medicina naturistă
        - General
        - Homeopatie
        - Valeriu Popa
      - Hrană vie
      - Vindecarea cancerului
      - Vindecarea diabetului
  • Dezvoltare personală
  •   - Automotivare
      - General
      - Eneagrama
      - Legea atracției
        - Colecția Secretul
        - General
      - Relații
      - Sănătate
      - Suflet și spirit
  • Divinație
  •   - Chiromanție
      - General
      - Grafologie
      - I Ching
      - Interpretarea viselor
      - Morfopsihologie
      - Numerologie
      - Simbolistică
      - Tarot
  • Ezoterism
  •   - Alchimie
      - Călătorii astrale
      - Fizica cuantică
      - General
      - Magie
      - Metafizică
      - Rozicrucienii
      - Societăți secrete
      - Spiritism
  • Filozofie
  • Inițiere spirituală
  •   - Copiii cei noi
      - General
  • Inspirație divină
  • Învățături spirituale
  •   - Astrologie
      - Feng Shui
      - General
      - Mudra-e și Mantra-e
      - Tao
      - Șamanism
      - Știință
      - Zen
      - Yoga
  • Maeștri spirituali
  •   - Edgar Cayce
      - General
      - Gurdjief
      - Jakob Lorber
      - Kahlil Gibran
      - O. M. Aïvanhov
      - Osho
      - Masaru Emoto
      - Paulo Coelho
      - Ramana Maharshi
      - Rudolf Steiner
      - S. N. Lazarev
  • Mister
  •   - Anul 2012, 2013 și după ;-)
      - Civilizații dispărute
        - General
        - Atlantida
      - Conspirații
        - General
        - Jan van Helsing
      - General
      - Montauk
      - OZN-uri
      - Piramide
  • Muzică pentru suflet
  •   - Gheorghe Iovu
      - Frederic Delarue
  • Prosperitate și succes
  •   - Bani
      - General
      - Prosperitate
      - Succes
  • Psihologie
  •   - Autism
      - Constelații familiale
      - General
      - Hipnoză
      - Limbajul trupului
      - Metoda José Silva
      - NLP
      - Parenting
      - Psihogenealogie
      - Psihoterapie
      - Puterea cuvintelor
      - Puterea gândului
  • Religie
  •   - Budism
        - Dalai Lama
        - General
        - Hinduism
        - Învățături din Tibet
      - Creștinism
        - Apostoli
        - Arsenie Boca
        - Calendare
        - Evanghelii
        - General
        - Iisus Hristos
        - Învățături ale părinților români
        - Muzică religioasă
        - Nicolae Steinhardt
        - Sfinți
      - General
      - Islamism
      - Iudaism (Kabbala)
      - Shintō
  • Spiritualitate
  •   - Curs de Miracole
      - Dacii
      - General
  • Terapii complementare
  •   - Acupunctură
      - Aromaterapie
      - Atingere Cuantică
      - Ayurveda
      - Bioenergie
        - Aura umană
        - Chakre
        - Corpuri subtile
        - General
      - Cristaloterapie
      - Cromoterapie
      - EFT (Tehnici de Eliberare Emoțională)
      - Gestalt
      - General
      - Hidroterapie
      - Kinetoterapie
      - Magnetoterapie
      - Masaj
      - Meloterapie
      - Qi Gong
      - Radiestezie
      - Reflexologie
      - Reiki
      - Remediile florale Bach
      - Su Jok
      - Terapia craniosacrală (TCS)
      - Urinoterapie
  • Viața de după moarte
  •   - Entități
      - General
      - Viețile anterioare
  • Vindecare spirituală
  •   - General
      - Karma
      - Îngeri
      - Spiritele naturii
      - Theta Healing
  • Și altele...
  •   - Biografii
      - Cărți de colorat
      - Cărți pentru copii
        - General
        - Preșcolari
        - Religioase
      - Eseistică
      - General
      - Ficțiune
      - Hobby / Timp liber
      - Istorie
      - Memorii
      - Non Ficțiune
      - Poezie
      - Reviste
      - Romane
      - Suport de pahar
    - Top 50 vânzări
    - Noutăți pe site
    - Cărțile ADEVĂR DIVIN
    - În viitor
    - Lista produse
      Despre noi
    • Contact
    • Datele firmei
      Site-uri prietene
    Abraham-Hicks.com
    Despre îngeri cu Doreen Virtue
    Reiki - Aurelian Curin
    Cursuri și Terapii cu Daniela Cumpănici
    Psiholog Elisabeta Vultur
    Artist fotograf:
    portret, studio, evenimente în Brașov

    www.FotoMars.ro

     
     
    Principiul 80/20 pentru dezvoltarea personală
    Cele nouă idei esențiale ale aplicării principiului 80/20 în muncă

    » Coperta
    „Luați-i de aici pe cei mai importanți douăzeci de oameni ai noștri, și vă spun că am deveni o companie lipsită de importanță.”
    • Bill Gates, președinte Microsoft
    Afișat de 11906 ori.
    Cotație articol: Nespecificat (0/5; 0 voturi)
    NeinspiratMediocruMediuBunExcelent



    •Preț raft:27.94 RON
    •Reducere:10%
    •Preț site:25.14 RON *
    Contact
    Descriere Cuprins Fragmente Condiții de livrare

    Ascensiunea individului creativ

    „Dați-mi un singur loc pe care să mă sprijin și o pârghie, și eu voi mișca Pământul.”

    • Arhimede

    Lumea n-a oferit niciodată până acum atâtea posibilități creatorului individual. Indiferent că rămâi la firma la care lucrezi în prezent, că înființezi una nouă sau că pornești de unul singur într-o aventură, poți crea lucruri pe care alți oameni le vor. Iar dacă faci asta, poți deveni stăpân pe propria soartă.

    Vă provoc să creați mai mult – mult mai mult decât ați creat vreodată și decât credeți dumneavoastră că este cu putință. Există un mod incredibil de eficient de a face acest lucru, dacă știți cum. Pentru a crea ceva nou și valoros, trebuie să vă exprimați individualitatea și să exploatați una dintre cele mai puternice forțe de pe pământ, principiul 80/20. Trebuie să deveniți un individ 80/20.

    Ascensiunea indivizilor 80/20

    Economia și societatea suferă în prezent un proces de transformare ca urmare a declinului colectivului și a ascensiunii individului ca sursă atât de avuție, cât și de bunăstare și ca principiu de organizare a vieții. Aceasta este ascensiunea indivizilor 80/20, a oamenilor călăuziți după principiul 80/20. Este revoluția 80/20, care vizează înlocuirea capitalismului cu o nouă formă de individualism bazat pe echipă, specific secolului al XXI-lea.

    Oamenii 80/20 sunt indivizi care-și exprimă individualitate a pentru a crea ceva nou și folositor altor oameni. Nu sunt oameni care acționează mecanic, care administrează situația existentă, sau oameni care construiesc mașinării acolo unde instituția colectivă este mai importantă decât individul.

    Echipele și indivizii 80/20 sunt flexibili. Ei sunt fideli în primul rând propriei persoane și micii lor echipe, formate din alți indivizi, nu unei instituții.

    Pot înființa organizații valoroase, de mari dimensiuni, însă știu că organizația este acolo pentru individul creativ, nu invers. Instituția este mijlocul, nu stăpânul lor. Înainte de orice, oamenii 80/20 sunt niște individualiști aparte. Deși sunt indivizi solitari, influența lor este profundă.

    Cine face parte din categoria indivizilor 80/20?

    Indivizii 80/20 provin din toate categoriile cunoscute. Ei se găsesc în toate sferele vieții sociale: în politică, afaceri, sfera asistenței sociale și a organizațiilor non-profit, sport, divertisment, mass-media.

    Oprah Winfrey este un individ 80/20. La fel sunt Jeff Bezos, David Bowie, Richard Branson, Warren Buffett, Iim Clark, Bill Clinton, Larry Ellison, Bill Gates, John Grisham, Andy Grove, Tom Hanks, Robert Johnson, Michael Iordan, Nelson Mandela, Ronald Reagan, Steven Spielberg. La vremea ei, și Florence Nightingale a fost un individ 80/20. La fel Cristofor Columb, Henry Ford, Isaac Newton, George Orwell, Maica Tereza, Sam Walton.

    În schimb, toți cei care conduc mecanismele organizaționale ale lumii – armate, state, organizații de afaceri – și au moștenit acele mecanisme, nu le-au creat ori transformat, nu sunt indivizi 80/20. Cei care au moștenit avuții și nu le-au înmulțit nu sunt indivizi 80/20. De pildă, regina Elisabeta a Marii Britanii nu este un individ 80/20. Nici Gerald Ford, Al Gore și, în ciuda popularității sale, nici George W. Bush. Majoritatea oamenilor puternici, dar anonimi, ai planetei nu sunt indivizi 80/20. Puterea lor este de natură organizațională, nu personală. Ei sunt interschimbabili, fac parte dintr-o elită, nu sunt creatori individuali.

    Indivizii 80/20 creează și de aceea contează. Nu datorită titlului sau funcției lor oficiale – ci în virtute a a ceea ce fac, datorită faptului că sunt indivizi, nu parte a unui mecanism.

    Toți întreprinzătorii de succes sunt indivizi 80/20. Întreprinzătorii își folosesc individualitatea pentru a crea ceva nou, diferit și valoros. Mulți oameni care nu sunt implicați în afaceri fac exact același lucru: artiștii, oamenii de știință, scriitorii, crainicii, vedetele din lumea sportului și de pe ecrane, inițiatorii mișcărilor populare de tot felul. I-am putea numi întreprinzători intelectuali, întreprinzători sociali, întreprinzători în show business, întreprinzători în domeniul sportiv. Dar cuvântul „întreprinzător” aparține domeniului afacerilor, iar folosirea lui în alte domenii nu este potrivită.

    Chiar și în afaceri, cuvântul „întreprinzător” produce confuzie, deoarece creația în afaceri nu se limitează la întreprinzători. Mulți directori din marile organizații creează o valoare uriașă ca indivizi. Șefii creativi pot produce ca indivizi o valoare mai mare decât cea produsă de mulți întreprinzători. Unul dintre mesajele implicite ale acestei cărți este acela că șefii creativi sunt aproape întotdeauna înșelați grosolan de organizațiile lor. Misiunea mea este să-i încurajez pe acești indivizi să-și însușească o mare parte din valoarea pe care o creează. Dacă mulți șefi creativi ar proceda așa, întreaga structură a economiei s-ar putea transforma deodată.

    Indivizii creativi schimbă lumea

    John Maynard Keynes, probabil cel mai mare economist al secolului al XX-lea, re cunoștea rolul crucial jucat de indivizii creativi și de optimismul personal în asigurarea dezvoltării și în declanșarea revoluțiilor economice. După părerea lui Keynes, dușmanul dezvoltării este insuficiența pe termen lung a investiții lor. în economie, salturile înainte se produc atunci când, din anumite motive – cum ar fi afluența de aur din Lumea Nouă sau invenții precum motorul cu abur – , unii oameni de afaceri sunt neobișnuit de încrezători și expansivi.

    Putem aplica observația lui Keynes la o scară mai largă. Indivizii creativi schimbă literalmente lumea. Cristofor Columb a descoperit Americile, creând, în mod direct și indirect, o avuție imensă și asigurând Europei supremația în lume timp de aproape patru veacuri. Marii oameni de știință, de la Isaac Newton până la Charles Darwin și Albert Einstein, lărgesc și schimbă orizontul nostru intelectual, modificându-ne concepția despre univers și posibilitățile acestuia. Unii întreprinzători – să ne gândim la Andrew Carnegie, Henry Ford, Bill Gates, Konosuke Matsushita, Akio Morita ori Sam Walton – transformă întregi sectoare de activitate. Acest proces este plin de sincope și obstacole, deoarece avansăm în salturi mulțumită oamenilor creativi.

    Indivizii și micile lor echipe determină progresul. Cu toate acestea, în spatele înfloririi și proliferării geniului individual se află două condiții neglijate, dar vitale. Una este ceea ce Keynes a numit „spiritul animal”, sentimentul că universul este un teritoriu fără restricții, care abia a început să fie explorat. Cealaltă este aplicația generală a unei observații științifice, Principiul 80/20.

    Indivizii creativi și principiul 80/20

    Să ne gândim la miliardele de oameni din lume, de astăzi și din toate timpurile. Să ne gândim apoi la numărul celor care au avut o influență semnificativă asupra lumii, mari gânditori, conducători religioși, exploratori, militari, oameni de știință, politicieni, artiști. indiferent de lista pe care am face-o, există foarte puțini oameni care au avut o influență deosebit de însemnată asupra existenței noastre cotidiene.

    Probabil că mai puțin de 1% dintre oameni au exercitat asupra lumii peste 99% din influență. Acești indivizi creativi au schimbat ceea ce mersese înainte și ceea ce s-ar fi întâmplat dacă n-ar fi fost ei. Au făcut asta nu ca parte a unei colectivități, ci ca indivizi, ca oameni cu o concepție diferită, care au gândit ori au făcut ceva ce n-ar fi gândit sau n-ar fi făcut în colectiv.

    Oare un consiliu al liderilor religioși ar fi dat naștere creștinismului sau islamismului? Oare toți conducătorii Europei ar fi hotărât să susțină financiar o călătorie dincolo de Atlantic menită să descopere noi teritorii? Oare niște comitete ale oamenilor de știință ar fi stabilit că pământul este rotund și nu plat, sau ar fi ajuns la legile mișcării la care a ajuns Newton, la teoria evoluției formulată de Darwin sau la legile relativității elaborate de Einstein?

    Nu cred că noi am înțeles vreodată foarte bine procesul în virtutea căruia indivizii creează. în această carte, prezint o nouă teorie bazată pe principiul 80/20. Este evident că oamenii creatori generează o valoare de multe ori mai mare decât cea pe care o generează o persoană obișnuită. Aritmetica din spatele principiului 80/20 lasă să se înțeleagă faptul că minoritatea oamenilor creatori produce de cel puțin 16 ori mai mult decât majoritatea oamenilor. Acest lucru este confirmat de practică, dar oare cum este posibil? De 16 ori mai mult? Dar este o diferență halucinantă. Nici chiar cel mai strălucit geniu nu este de 16 ori mai inteligent ca alți oameni.

    Cred că răspunsul la acest paradox rezidă în falsa noastră presupunere că inteligența creează în mod direct intuiție și valoare. După opinia mea, avuția și bunăstarea sunt create de indivizi care interacționează cu un „multiplu de creare a avuției” ce multiplică influența inteligenței și a efortului individual. Veriga lipsă o reprezintă ideile, ele fiind multiplul de creare a avuției.

    Creatorul individual de avuție nu este sursa absolută a valorii; se-ntâmplă altceva, mult mai important. Noi suntem precum peștii din ocean, parte a unui lanț care absoarbe și creează viață, folosind cel mai valoros lucru din univers, ideile. Ideile trebuie încorporate în produse și servicii. Numai indivizii și echipele mici pot crea, destina, dezvolta și interpreta ideile în realitatea economică. Puterea pe care o au acești indivizi este în mare măsură rezultatul ideilor și al felului în care ei le folosesc. Aceasta este o observație importantă pentru că abia începem să înțelegem cât de importante sunt ideile, cum să deosebim ideile magistrale de cele banale, cum să combinăm și să influențăm în sens pozitiv ideile și cum poate fi descătușat la maximum și reînnoit potențialul lor.

    Așa cum am văzut în Capitolul 1, potrivit principiului 80/20, câteva idei sunt mult mai importante decât altele. Albert Einstein a putut să elaboreze teoriile relativității nu doar pentru că a fost un geniu, ci și pentru că jongla cu idei magistrale, derivate din fizica cuantică. El a știut ce idei să aleagă și să folosească, dar și cum să le dea acelor idei o interpretare unică.

    Rezultă că procesul de creație al omului, deși se bazează mai departe pe individualism și inspirație, respectă întotdeauna același tipar. Acesta poate fi descris cu ajutorul principiului 80/20. Secretul este să privești dedesubtul sau în spatele naturii „obișnuite” a realității și să izolezi acele câteva idei și forțe realmente importante care stau la baza succesului – să te concentrezi pe „puținele lucruri vitale”, nu pe „multele lucruri banale”.

    Creativitatea în sine nu se poate reduce la o rețetă din cartea de bucate.

    Intuiția și cunoașterea individuală vor fi mereu esențiale. Cu toate acestea, oricine are cunoștințe profunde sau o intuiție deosebită într-un anumit domeniu de activitate poate grăbi procesul creației și poate fi mai încrezător într-un rezultat foarte favorabil dacă aplică principiul 80/20. înțelegerea acestui principiu le permite indivizilor să creeze mai mult, mai repede și cu mai mare succes. Speranța mea este că, odată înțeleasă capacitatea principiului 80/20 de a-i ajuta pe indivizi să creeze, mult mai mulți oameni vor îndrăzni să încerce să creeze ceva nou și valoros. Niciodată nu vor fi destui indivizi 80/20 pe lume.

    Eu, personal, pot vorbi din proprie experiență despre creația în afaceri. Majoritatea celor studiați de mine sunt creatori de afaceri. Puteți folosi desigur această carte pentru a crea mai ușor o întreprindere nouă, însă principiul 80/20 se aplică oricărei inițiative. Ideile și abordările de aici sunt edificatoare pentru toți indivizii 80/20 din toate domeniile vieții sociale.

    Indivizi contra mecanisme

    O ultimă și foarte importantă legătură între principiul 80/20 și indivizii creativi o constituie tendința recentă și, probabil, de nestăvilit, de favorizare a indivizilor în dauna mecanismelor, a oamenilor creativi în dauna organizațiilor care aparțin altor oameni. Deși, la prima vedere, poate părea o aserțiune ciudată, cu care nu va fi de acord toată lumea, eu cred că trăim într-o lume care-i preferă din ce în ce mai mult pe indivizi în dauna entităților colective.

    Indivizii, afirm eu, sunt de ceva vreme creatorii avuției și bunăstării.

    Oamenii nu consideră însă că lucrurile stau astfel. Dacă aș întreba „ce anume stă la baza economiei și a creșterii ei?” sau „ce anume creează bunăstarea?”, cei mai mulți ar răspunde „marile companii”, „bursa”, „capitalul”, „guvernul” sau, poate, „organizațiile voluntare”. Foarte puțini ar răspunde pur și simplu „indivizii creativi”.

    Dacă am pune invers întrebarea, „unde se acumulează avuția?”, cei mai mulți ar indica năucitoarele valori de piață atribuite celor mai mari corporații ale noastre. în timp ce scriu aceste rânduri, Microsoft are o valoare de 286 de miliarde de dolari, în ciuda prăbușirii acțiunilor câtorva companii producătoare de tehnologie și ale majorității companiilor de pe internet. Cele mai importante corporații ale noastre n-au fost nicicând mai valoroase și, în pofida recentelor scăderi, bursele lumii sunt la un nivel mai înalt decât erau acum cinci ani și de multe ori mai înalt decât erau în urmă cu 30 de ani sau în orice moment în trecut. Iar pe fiecare piață bursieră, valoarea este concentrată în tot mai puține titluri. Marele capital este cel care acaparează valoarea. în fiecare sector de activitate, există două, trei megacorporații care controlează cea mai mare parte a pieței.

    În această economie globalizată, în care cei mari devin și mai mari, iar avuția ajunge în mâinile lor, care este locul individului? Capitalul și corporațiile domină. Indivizii trebuie să se acomodeze cât mai bine cu organizațiile puternice, atât în viața profesională, cât și ca simpli cetățeni.

    Așa să fie oare? Nu cumva există o altă manieră de interpretare a ceea ce se-ntâmplă în prezent?

    Indivizii – forța magică, invizibilă aflată la baza creșterii

    Să ne gândim cum crește economia. Crește ea datorită faptului că marile companii mărșăluiesc; mereu înainte, sau pentru că apar din nimic mici companii care devin mari? Răspunsul este: și una, și alta. Cercetări efectuate de Hewlett-Packard și The Corporate Strategy Board arată că, atunci când companiile intră în topul „Fortune 50” – cele mai mari 50 de corporații din SUA – creșterea lor încetinește de la 9-29% la 3-4% pe an. Analizând situația pe o perioadă mai lungă, s-a observat că 91 % dintre companiile care au devenit suficient de mari ca să intre în topul „Fortune 50” și-au încetinit ulterior creșterea și nu s-au mai dezvoltat niciodată într-un ritm susținut prin eforturi proprii. Achizițiile sunt dovada incapacității marelui capital de a se dezvolta, nu invers: companiile gigantice trebuie să-și mărească profiturile prin achiziții din cauză că nu se pot dezvolta ele însele.

    Economia crește datorită faptului că micile companii cresc. În spatele poveștii de succes a fiecărei companii mici se află un individ sau un mic grup de indivizi. Indivizii joacă un rol central în creșterea companiilor mici. Mai mult chiar: în prezent, indivizii joacă de multe ori un rol central și în creșterea companiilor mari.

    Să luăm de pildă cazul Microsoft, o companie care nu exista cu 30 de ani în urmă. Acum douăzeci de ani, nu valora aproape nimic; astăzi, valorează 286 de miliarde de dolari. Este Microsoft dovada hegemoniei marilor corporații, sau a inițiativei individuale? dovada importanței capitalului și corporațiilor, sau a importanței indivizilor?

    Microsoft arată ca o megacorporație. Este cotată la bursă și a fost, o perioadă, cea mai valoroasă companie din lume. Nu este însă o mare corporație tipică secolului al XX-lea. La Microsoft, nu există o separație între dreptul de proprietate și control, care reprezintă semnul distinctiv al capitalismului managerial. Președintele, Bill Gates, deține 12,3%, alți directori, încă 5%, iar angajații împreună, mai mult de o treime. Compania Microsoft a fost creată de câțiva indivizi foarte creativi și servește în mare măsură intereselor acestora. Este cotată la bursă nu pentru că ar avea nevoie de capital, ci pentru că, astfel, domnul Gates și ceilalți fondatori se îmbogățesc și mai mult.

    În clasamentul global al avuției nete, Warren Buffett este depășit numai de Bill Gates. Buffett conduce cel mai mare și mai performant conglomerat al Americii, cu sediul în Omaha. Buffett are un birou minuscul, are angajați doar câțiva oameni și pretinde că nu face mare lucru: „Filozofia după care investim noi”, spune el, „este vecină cu letargia”. Cum poate un individ, susținut de o echipă de dimensiuni nesemnificative, să producă o asemenea avere? Care este secretul?

    Fără să ne dăm seama, modul în care se fac averile s-a schimbat semnificativ în ultimii 50 de ani și într-un ritm din ce în ce mai alert în ultimele două decenii. în trecut, capitalul și corporațiile erau instrumente colective, sistemul creând avuție, iar executanții individuali fiind interschimbabili și deci dispensabili. Acum, capitalul și corporațiile sunt instrumente individuale, afla te la dispoziția indivizilor și folosite de aceștia în interes propriu.

    Pag. 21 – 27


    A apărut în: 2013-01

    Fii primul care își spune opinia!

    e-Mail-ul dvs.
    Numele dvs.
    Mesajul:
     Articole de același autor, Richard Koch: 
    Manager 80/20 - Audiobook
    Zece metode pentru a deveni un lider grozav
    Principiile unei afaceri-star (carte)
    Cum pot acestea sa te imbogateasca
    Principiile unei afaceri-star - audiobook (CD MP3)
    Cum pot acestea să te îmbogătească


     Cele mai noi 9 articole la ,,Dezvoltare personal㓠-> ,,General“ 
    Arta subtilă a disperării
    O carte despre speranță
    Gata cu scuzele!
    Cum să nu-ți mai fie rușine să-ți urmezi visurile
    Simte-te ca lupul în pădure
    Descătușează-ți intuiția, încrederea și puterea
    În atelierul de magie
    Călătoria unui neurochirurg pentru a descoperi enigmele creierului și secretele inimii
    Unfu*k Yourself
    Eliberează-ți mintea și trăiește-ți viața
    Mâncare, sănătate și fericire
    115 rețete alese pentru mese delicioase și o viață mai bună
    Arta magică a durutului în cot
    Ce poți face pentru a nu-ți mai pierde timpul pe care nu îl ai cu oameni pe care nu îi suporți, făcând lucruri pe care nu dorești să le faci
    Vezi toate articolele de la domeniul ,,Dezvoltare personal㓠-> ,,General“
     Cele mai noi 9 articole la Editura: Meteor Press  
    Dincolo de Marte și Venus
    Aptitudini relaționale pentru lumea complexă de azi
    De la depresie la gustul fericirii
    Eliberarea de prejudecăți și regăsirea de sine
    Ghid de supraviețuire cu adolescentul rebel
    Crize, revolte, rupturi - cum le putem face față
    Detectarea minciunii
    Demascarea mincinoșilor
    Limbajul corpului
    Interpretare rapidă și ușoară. Cum să lăsați o impresie bună
    Controlează-ți furia
    Transformă-ți energia în înțelepciune
    Vezi toate articolele de la Editura: ,,Meteor Press“


    Cele mai noi cărți ADEVĂR DIVIN

    Noutăți pe site


    Retipăriri

     
     
    Executat în 0.9097 secunde
    Sugestie: Apăsați CTRL+D pentru a adăuga acest site la favorite.