Prima pagină - Psihologia trezirii
Top 50 vânzări | Noutăți pe site | Cărțile ADEVĂR DIVIN | Discount până la 50%! | În viitor | Contact 
 Top 50 vânzări 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
la newsletter-ul Editurii Adevăr Divin!
Cumpărături
Coșul este gol
3855 produse pe stoc
  Domenii
  • Alimentație și naturism
  •   - Agricultură
      - Diete
      - Fitoterapie
      - General
      - Grupele sanguine
      - Medicina naturistă
        - General
        - Homeopatie
        - Valeriu Popa
      - Hrană vie
      - Vindecarea cancerului
      - Vindecarea diabetului
  • Dezvoltare personală
  •   - Automotivare
      - General
      - Eneagrama
      - Legea atracției
        - Colecția Secretul
        - General
      - Relații
      - Sănătate
      - Suflet și spirit
  • Divinație
  •   - Chiromanție
      - General
      - Grafologie
      - I Ching
      - Interpretarea viselor
      - Morfopsihologie
      - Numerologie
      - Simbolistică
      - Tarot
  • Ezoterism
  •   - Alchimie
      - Călătorii astrale
      - Fizica cuantică
      - General
      - Magie
      - Metafizică
      - Rozicrucienii
      - Societăți secrete
      - Spiritism
  • Filozofie
  • Inițiere spirituală
  •   - Copiii cei noi
      - General
  • Inspirație divină
  • Învățături spirituale
  •   - Astrologie
      - Feng Shui
      - General
      - Mudra-e și Mantra-e
      - Tao
      - Șamanism
      - Știință
      - Zen
      - Yoga
  • Maeștri spirituali
  •   - Edgar Cayce
      - General
      - Gurdjief
      - Jakob Lorber
      - Kahlil Gibran
      - O. M. Aïvanhov
      - Osho
      - Masaru Emoto
      - Paulo Coelho
      - Ramana Maharshi
      - Rudolf Steiner
      - S. N. Lazarev
  • Mister
  •   - Anul 2012, 2013 și după ;-)
      - Civilizații dispărute
        - General
        - Atlantida
      - Conspirații
        - General
        - Jan van Helsing
      - General
      - Montauk
      - OZN-uri
      - Piramide
  • Muzică pentru suflet
  •   - Gheorghe Iovu
      - Frederic Delarue
  • Prosperitate și succes
  •   - Bani
      - General
      - Prosperitate
      - Succes
  • Psihologie
  •   - Autism
      - Constelații familiale
      - General
      - Hipnoză
      - Limbajul trupului
      - Metoda José Silva
      - NLP
      - Parenting
      - Psihogenealogie
      - Psihoterapie
      - Puterea cuvintelor
      - Puterea gândului
  • Religie
  •   - Budism
        - Dalai Lama
        - General
        - Hinduism
        - Învățături din Tibet
      - Creștinism
        - Apostoli
        - Arsenie Boca
        - Calendare
        - Evanghelii
        - General
        - Iisus Hristos
        - Învățături ale părinților români
        - Muzică religioasă
        - Nicolae Steinhardt
        - Sfinți
      - General
      - Islamism
      - Iudaism (Kabbala)
      - Shintō
  • Spiritualitate
  •   - Curs de Miracole
      - Dacii
      - General
  • Terapii complementare
  •   - Acupunctură
      - Aromaterapie
      - Atingere Cuantică
      - Ayurveda
      - Bioenergie
        - Aura umană
        - Chakre
        - Corpuri subtile
        - General
      - Cristaloterapie
      - Cromoterapie
      - EFT (Tehnici de Eliberare Emoțională)
      - Gestalt
      - General
      - Hidroterapie
      - Kinetoterapie
      - Magnetoterapie
      - Masaj
      - Meloterapie
      - Qi Gong
      - Radiestezie
      - Reflexologie
      - Reiki
      - Remediile florale Bach
      - Su Jok
      - Terapia craniosacrală (TCS)
      - Urinoterapie
  • Viața de după moarte
  •   - Entități
      - General
      - Viețile anterioare
  • Vindecare spirituală
  •   - General
      - Karma
      - Îngeri
      - Spiritele naturii
      - Theta Healing
  • Și altele...
  •   - Biografii
      - Cărți de colorat
      - Cărți pentru copii
        - General
        - Preșcolari
        - Religioase
      - Eseistică
      - General
      - Ficțiune
      - Hobby / Timp liber
      - Istorie
      - Memorii
      - Non Ficțiune
      - Poezie
      - Reviste
      - Romane
      - Suport de pahar
    - Top 50 vânzări
    - Noutăți pe site
    - Cărțile ADEVĂR DIVIN
    - În viitor
    - Lista produse
      Despre noi
    • Contact
    • Datele firmei
      Site-uri prietene
    Abraham-Hicks.com
    Reiki - Aurelian Curin
    Cursuri și Terapii cu Daniela Cumpănici
    Psiholog Elisabeta Vultur
    Artist fotograf:
    portret, studio, evenimente în Brașov

    www.FotoMars.ro

     
     
    Psihologia trezirii
    Budismul, psihoterapia și calea transformării personale și spirituale

    » Coperta
    Cum putem împleti realizările spirituale ale budismului cu descoperirile occidentale din domeniul psihologiei? Cum putem reconcilia dezvoltarea individului și căutarea spirituală a ceea ce se află dincolo de sine?
    Colecția: Transpersonal
    Afișat de 16430 ori.
    Cotație articol: excelent (5/5; 1 voturi)
    NeinspiratMediocruMediuBunExcelent



    •Preț site:58.00 RON *
    Contact
    Descriere Cuprins Fragmente Condiții de livrare

    Introducere

    Ce relație este Între lucrul psihologic și cel spiritual, între dezvoltarea personală și evoluția spirituală? Cum putem lucra cu noi înșine ca să devenim persoane mature și autentice și în același timp să recunoaștem că sîntem ceva ce depășește granițele persoanei? Aceste întrebări ne conduc la esența a ceea ce înseamnă să fii om.

    Practica spirituală presupune să explorăm cine și ce sîntem, mai presus de orice – natura reală, fundamentală, pe care o au toate ființele umane. Descoperirea directă, experiențială a adevăratei naturi a fost specialitatea caracteristică a tradițiilor contemplative orientale. Învățăturile orientale ne îndrumă să trăim în natura noastră profundă, să ne întoarcem cu mintea asupra minții înseși, ca să surprindem esența, să nu ne orientăm permanent către exterior, concentrîndu-ne inutil pe sarcini și obiecte care trebuie stăpînite și manipulate. Recunoscînd natura fundamentală a conștienței noastre drept o prezență deschisă, trează, luminoasă și plină de compasiune, ne putem raporta la viață într-un fel mai bogat și mai puternic. Această înțelegere este ceea ce ne permite să ne eliberăm de lanțurile condiționărilor din trecut, cunoscute în Orient drept karma.

    Din această perspectivă, din moment ce starea de bine, fericirea și libertatea sînt intrinseci, adică sînt prezente în natura noastră fundamentală, cea mai importantă sarcină pe care o avem în viață este să manifestăm această natură reală. Yoghinii și sfinții iluminați din Orient reprezintă unele dintre cele mai convingătoare dovezi vii ale puterii acestei dimensiuni vaste, nonpersonale a ființei, dar ea este accesibilă pe deplin oricui, din Orient sau Occident.

    În timp ce înțelepciunea orientală a iluminat natura ultimă a ființei – dincolo de lume, dincolo de persoana individuală, dincolo de relațiile umane și dincolo de istoria uman㠖 înțelepciunea occidentală a urmat o cale foarte diferită. Tradițiile occidentale de înțelepciune ne învață că ne aflăm aici nu doar pentru a realiza natura noastră divină, ci pentru a încorpora această natură în formă umană. Dacă Estul s-a concentrat asupra dimensiunii verticale, eteme, Vestul s-a concentrat asupra celei orizontale – viața individului așa cum se desfășoară ea în timp.

    Occidentul a dat, de asemenea, naștere unei idei revoluționare, cu un efect îmbătător, care a luat lumea cu asalt: sanctitatea individului. Indivizii se află aici nu doar pentru a îndeplini sarcinile tradiționale dictate de familie, societate și religia convențională, ci pentru a-și descoperi darul unic și a încorpora complet acel dar în viața lor. Acesta este principiul individuației, care nu reprezintă o prioritate în Orient. Ideea occidentală asupra individului a permis manifestarea neîngrădită a capacității de a pune întrebări și de a investiga liber esența lucrurilor, fără supunerea față de doctrinele ortodoxe rigide, ceea ce a dat naștere metodei științifice. Aceasta a condus, la rîndul ei, la dezvoltarea psihologiei occidentale.

    Psihologia occidentală se concentrează asupra minții condiționate și o clarifică tot la fel de strălucit pe cît Orientul explică conștiența necondiționată. Psihologia occidentală ne permite să înțelegem, pentru prima oară, psihicul individual – cum se dezvoltă, cum apar conflictele și cum se reiterează conflictele interioare, mecanismele de apărare și dinamicile interpersonale din copilărie pînă la vîrsta adultă. Din această perspectivă, vindecarea psihologică apare prin înțelegere, clarificare și utilizarea creatoare a acestor dinamici de dezvoltare a personalității.

    Orientul și Occidentul au creat astfel două tipuri distincte de psihologie, bazate pe metode complet diferite și orientate în direcții total diferite. Psihologia contemplativă orientală, fundamentată pe practica meditației, prezintă tehnici despre cum poți accede la o cunoaștere directă a naturii esențiale a realității, aflată dincolo de orizontul minții conceptuale convenționale. Psihologia terapeutică occidentală, întemeiată pe practica clinică și analiza conceptuală, ne permite să identificăm cauze și condiții specifice care ne influențează comportamentul, stările de spirit și structura sinelui ca întreg. Chiar dacă accentul pus de orientali – pe conștiența nonpersonală și descoperirea directă a adevărului – și accentul pus de occidentali – pe psihologia individuală și înțelegerea conceptual㠖 pot părea contradictorii, le putem considera complementare. Ambele sînt esentiale pentru o realizare deplină a potențialelor inerente existenței umane.

    Într-adevăr, dincolo de diferențele geografice, rasiale și culturale, Estul și Vestul reprezintă în fond două laturi diferite ale ființei noastre. În acest sens, ele pot fi comparate cu relația dintre expirație și inspirație. Accentul pus în Orient pe detașarea de atașamentul față de formă, caracteristici individuale și istorie este ca expirația, în timp ce accentul pus în Occident pe punerea în formă, individuație și creativitate personală este ca inspirația. Fiecare parte, fără cealaltă, reprezintă doar jumătate din ecuație.

    Orientul și Occidentul păstrează în sîmburele lor descoperiri esențiale care, doar împreună, pot ajuta lumea să creeze, din cele două căi pe care con știința umană a evoluat în părți diferite ale lumii, o înțelegere mai largă a călătoriei umane. Pentru a ne descoperi integritatea umană, care e cu siguranță esențială pentru supraviețuirea și evoluția omenirii și a planetei, avem nevoie să unificăm, în sfîrșit, cele două laturi ale naturii noastre – absolut și relativ, suprapersonal și personal, Cer și Pămînt. Acestea sînt promisiunea și potențialul unei noi psihologii integrative a trezirii. Și acesta e subiectul pe care capitolele din prima parte a cărții încep să îl abordeze.

    Capitolul 1 reprezintă textul în care am introdus pentru prima dată termenul de șuntare spirituală în 1984, ca să descriu o tendință frecventă pe care am descoperit-o la căutătorii spirituali occidentali, și anume, aceea de a folosi ideile și practicile spirituale pentru a evita să se confrunte cu problemele lor emoționale nefinalizate. Acest capitol descrie transformarea interioară în termenii a trei principii de baz㠖 Cerul (desprinderea), Pămîntul (fundamentarea) și Omul (trezirea inimii) – și prezintă în ce fel practica psihologică și spirituală lucrează cu aceste principii în felul lor propriu.

    Capitolul 2 traduce în termeni psihologiei principiul coemergenței din tradiția budismului tibetan, care consideră că libertatea și captivitatea, confuzia și echilibrul psihic se nasc împreună, ca două laturi ale aceleiași realități. Inspirîndu-se din acest principiu, capitolul arată în ce fel toate elementele aparent nevrotice ale personalității noastre au un sens, o finalitate sau o inteligență mai largă ascunsă înăuntrul lor. Descoperirea acestui adevăr ne poate ajuta să lucrăm cu personalitatea noastră condiționată privind-o ca pe o cale ce duce înainte și nu ca o patologie care ne ține blocați în trecut. Secretul este să nu considerăm structura personalității noastre ca o problemă sau un dușman, ceva ce trebuie reparat, condamnat sau eradicat, ci ca un stadiu de dezvoltare care ne oferă un punct de plecare pentru evoluția viitoare.

    Capitolul 3, despre forța eului și absența eului, analizează o diferență germinativă între psihologia orientală și cea occidentală, viziunea lor asupra naturii și rolului eului conștient de sine. Acest capitol clarifică diferențele între viziunea orientală și cea occidentală asupra eului, căutînd și zonele în care ar putea fi conciliate. Se încheie cu o viziune budistă asupra dezvoltării eului, explorînd relația dintre eu și absența eului ca o contractare și relaxare a conștienței.

    Capitolul 4 este primul dintr-o secvență de trei capitole – constituind materialul cel mai vechi din această carte – care prezintă natura și dinamica conștiinței în contextul comparației Orient-Occident. Cititorii care nu sînt interesați de teoria conștiinței pot sări peste aceste trei capitole. Ele abordează fenomenologic mintea, analizînd modul cum experimentăm realitatea la trei niveluri diferite: prin mintea conceptuală superficială; prin cunoașterea mai subtilă a minții corporale; și la nivelul cel mai profund, prin conștiența necondiționată, nonconceptuală”, Urmează apoi o scurtă prezentare generală a celor trei niveluri, pe care capitolele 4-6 le explorează în maniere diferite.

    La nivelul superficial, mintea folosește instrumentele atenției focalizate și ale conceptului pentru a cerceta cînd un obiect, cînd altul. Mintea conceptuală superficială percepe forme solide, gîndește idei dare și înregistrează emoții familiare. Acesta e nivelul minții la care operează eul – formîndu-și idei despre sine, stabilind o distincție fundamentală între sine și celălalt, urmărind controlul și stăpînirea desăvîrșită în existența concretă.

    Sub mintea conceptuală există o cunoaștere sau un simț al minții corporale care operează la un nivel mai subtil, de fundal. Această minte corporală subtilă conține și elemente personale și elemente transpersonale. Putem recunoaște acest nivel al minții corporale într-o atenție difuză care se poate conecta la sentimente subtile și intuiție, curgerea energiei și un simț al interconexiunii cu întreaga creație. Mintea corporală, ca un cîmp energetic dinamic, este în mod intrinsec sincronizată cu structuri și fluxuri mai ample din univers. Din această sincronizare apar intuiții bruște și surprinzătoare, inspirații și descoperiri creative și calități mai deosebite, transpersonale, cum ar fi: claritatea, compasiunea, bucuria și spontaneitatea.

    La cel mai profund nivel, practica meditației revelează mintea sub forma unei conștiențe deschise, nonconceptuale, care e sursa ultimă a tuturor experiențelor noastre particulare. Dacă mintea superficială este ca o pată albă de spumă, iar mintea corporală este ca valurile, atunci esența profundă, necondiționată a minții este ca oceanul însuși, care face posibilă și insuflă toată activitatea ce are loc la suprafață. Valurile și spuma reprezintă devenirea – natura noastră schimbătoare, în evoluție – în timp ce oceanul este Ființa, natura noastră neschimbătoare.

    O modalitate simplă de a surprinde calitatea acestei naturi profunde este să te întrebi în timp ce citești aceste rînduri: „Cine înțelege aceste cuvinte? Cine trăiește toate aceste lucruri acum?”. Fără să încerci să te gîndești la un răspuns, dacă privești direct la cel care trăiește experiențele – conștiința care experimenteaz㠖 descoperi o prezență tăcută care nu are formă, localizare sau structură. Această prezență fără nume și fără form㠖 aflată în, în jurul, în spatele și între toate gîndurile și experiențele noastre particulare – este ceea ce marile tradiții spirituale consideră a fi adevărata noastră natură sau fundament ultim, numit și sinele central sau Sfintul Duh. Aceasta nu e o experiență ca altele. Prin profunzimea radicală a prezenței și transparenței, este fundamentul tuturor experiențelor și este imposibil de cunoscut cu mintea conceptuală.

    Toate cele trei niveluri ale minții sînt permanent implicate în experiențele noastre de fiecare moment. Fiindcă înotăm constant în oceanul conștienței tăcute, nonconceptuale, ea e în mod obișnuit prea aproape, prea transparentă și prea evidentă ca să o remarcăm dacă nu îndreptăm asupra ei o atenție specială, specifică stării de meditație. E mult mai ușor însă să percepem simțul prezenței corporale. Dacă te concentrezi pe asta, intri în dimensiunea mai subtilă a minții corporale. Îndreptîndu-ți atenția spre felul cum te simți acum în corpul tău, poți observa calități ale trăirii ce pot fi exprimate în cuvinte – cum ar fi, de pildă, „tensiune” sau „destindere”. Stabilind aceste calități, faci saltul la mintea superficială rațională, care interacționează acum cu mintea corporală mai vastă. Poți să-ți de scrii trăirea mai detaliat, în termeni tot mai specifici, de pildă, „Îmi doresc ca autorul să se grăbească și să-și spună o dată punctul de vedere”, „Nu sînt de acord cu ce spune” sau „Sînt obosit și am nevoie de somn”.

    Aceste trei niveluri ale minții conduc apoi la trei categorii de adevăr.

    Mintea rațională, lăsată în voia ei, produce adevăruri conceptuale, logice și științifice. Cînd mintea rațională interacționează cu experiența trăită, întîlnirea lor dă naștere adevărurilor fundamentate, experiențiale. În cele din urmă, adevărul la care se ajunge prin realizarea naturii profunde a minții este un adevăr viu, contemplativ, care dezvăluie o categorie mai profundă a ființei dincolo de mintea rațională și de experiența simțită.

    Cînd am explorat inițial aceste trei niveluri ale adevărului, mi-am dat seama că ele corespundeau cu noțiunea budistă a celor trei kayas sau corpuri

    Pag. 23 – 27


    A apărut în: 2006-

    Fii primul care își spune opinia!

    e-Mail-ul dvs.
    Numele dvs.
    Mesajul:
     Articole de același autor, John Welwood: 
    Călătoria inimii
    Calea Iubirii Conștiente
    Dragoste și trezire
    Psihologia sacră a cuplului
    Iubiri perfecte. Relații imperfecte
    Cum să vindecăm rănile sufletului


     Cele mai noi 9 articole la ,,Spiritualitate“ -> ,,General“ 
    Evanghelia după Iisus
    Un nou testament pentru vremurile noastre
    Sutra de Diamant: câteva comentarii...
    Gautama Buddha - Vajracchedika Prajnaparamita Sutra
    Împreună cu Dumnezeu
    Conferințe despre retragere
    Vezi toate articolele de la domeniul ,,Spiritualitate“ -> ,,General“
     Cele mai noi 9 articole la Editura: Elena Francisc Publishing  
    Fără granițe
    Dezvoltarea personală și lărgirea conștienței
    Deplina conștiență
    dezvăluirea înțelepciunii înnăscute a ființei
    Anam Cara
    Cartea magică a înțelepciunii celtice
    Saltul de conștiință
    Eliberarea de obiceiuri învechite și frică
    Ciupercile sacre ale viziunii
    Teonanacatl – dincolo de porțile minții
    Dragoste și trezire
    Psihologia sacră a cuplului
    Cercul Revelației
    Secretele străvechi ale magiei și vindecării siberiene
    Vezi toate articolele de la Editura: ,,Elena Francisc Publishing“
     Cele mai noi 3 articole la colecția Transpersonal  
    Mandala ființei
    Drumul către percepția conștientă
    Spirala vieții
    Reîncarnarea și rețeaua existenței
    Vezi toate articolele de la colecția ,,Transpersonal“


    Cele mai noi cărți ADEVĂR DIVIN

    Noutăți pe site


    Retipăriri

     
     
    Executat în 1.2055 secunde
    Sugestie: Apăsați CTRL+D pentru a adăuga acest site la favorite.