Prima pagină - Doctrina vieții de apoi în Israel, în iudaism și în creștinism
Top 50 vânzări | Noutăți pe site | Cărțile ADEVĂR DIVIN | Discount până la 50%! | În viitor | Contact 
 Top 50 vânzări 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Cumpărături
Coșul este gol
4027 produse pe stoc
  Domenii
  • Alimentație și naturism
  •   - Agricultură
      - Diete
      - Fitoterapie
      - General
      - Grupele sanguine
      - Medicina naturistă
        - General
        - Homeopatie
        - Valeriu Popa
      - Hrană vie
      - Vindecarea cancerului
      - Vindecarea diabetului
  • Dezvoltare personală
  •   - Automotivare
      - General
      - Eneagrama
      - Legea atracției
        - Colecția Secretul
        - General
      - Meditație, mindfulness
      - Relații
      - Sănătate
      - Suflet și spirit
  • Divinație
  •   - Chiromanție
      - General
      - Grafologie
      - I Ching
      - Interpretarea viselor
      - Morfopsihologie
      - Numerologie
      - Simbolistică
      - Tarot
  • Ezoterism
  •   - Alchimie
      - Călătorii astrale
      - Fizica cuantică
      - General
      - Magie
      - Metafizică
      - Rozicrucienii
      - Societăți secrete
      - Spiritism
  • Filozofie
  • Inițiere spirituală
  •   - Copiii cei noi
      - General
  • Inspirație divină
  • Învățături spirituale
  •   - Astrologie
      - Feng Shui
      - General
      - Mudra-e și Mantra-e
      - Tao
      - Șamanism
      - Știință
      - Zen
      - Yoga
  • Maeștri spirituali
  •   - Edgar Cayce
      - General
      - Gurdjief
      - Jakob Lorber
      - Kahlil Gibran
      - O. M. Aïvanhov
      - Osho
      - Masaru Emoto
      - Paulo Coelho
      - Peter Deunov
      - Ramana Maharshi
      - Ramtha
      - Rudolf Steiner
      - S. N. Lazarev
  • Mister
  •   - Anul 2012, 2013 și după ;-)
      - Civilizații dispărute
        - General
        - Atlantida
      - Conspirații
        - General
        - Jan van Helsing
      - General
      - Montauk
      - OZN-uri
      - Piramide
  • Muzică pentru suflet
  •   - Gheorghe Iovu
      - Frederic Delarue
  • Prosperitate și succes
  •   - Bani
      - General
      - Prosperitate
      - Succes
  • Psihologie
  •   - Autism
      - Constelații familiale
      - General
      - Hipnoză
      - Limbajul trupului
      - Metoda José Silva
      - NLP
      - Parenting
      - Psihogenealogie
      - Psihoterapie
      - Puterea cuvintelor
      - Puterea gândului
  • Religie
  •   - Budism
        - Dalai Lama
        - General
        - Hinduism
        - Învățături din Tibet
      - Creștinism
        - Apostoli
        - Arsenie Boca
        - Cărți bisericești
        - Evanghelii
        - General
        - Iisus Hristos
        - Învățături ale părinților români
        - Muzică religioasă
        - Nicolae Steinhardt
        - Sfinți
      - General
      - Islamism
      - Iudaism (Kabbala)
      - Shintō
  • Spiritualitate
  •   - Curs de Miracole
      - Dacii
      - General
  • Terapii complementare
  •   - Acupunctură
      - Aromaterapie
      - Atingere Cuantică
      - Ayurveda
      - Bioenergie
        - Aura umană
        - Chakre
        - Corpuri subtile
        - General
      - Cristaloterapie
      - Cromoterapie
      - EFT (Tehnici de Eliberare Emoțională)
      - Gestalt
      - General
      - Hidroterapie
      - Kinetoterapie
      - Magnetoterapie
      - Masaj
      - Meloterapie
      - Qi Gong
      - Radiestezie
      - Reflexologie
      - Reiki
      - Remediile florale Bach
      - Su Jok
      - Terapia craniosacrală (TCS)
      - Urinoterapie
  • Viața de după moarte
  •   - Entități
      - General
      - Viețile anterioare
  • Vindecare spirituală
  •   - General
      - Karma
      - Îngeri
      - Spiritele naturii
      - Theta Healing
  • Și altele...
  •   - Biografii
      - Cărți de colorat
      - Cărți pentru copii
        - General
        - Preșcolari
        - Religioase
      - Eseistică
      - General
      - Ficțiune
      - Hobby / Timp liber
      - Istorie
      - Memorii
      - Non Ficțiune
      - Poezie
      - Reviste
      - Romane
      - Suport de pahar
    - Top 50 vânzări
    - Noutăți pe site
    - Cărțile ADEVĂR DIVIN
    - În viitor
    - Lista produse
      Despre noi
    • Contact
    • Datele firmei
      Site-uri prietene
    Abraham-Hicks.com
    Reiki - Aurelian Curin
    Cursuri și Terapii cu Daniela Cumpănici
    Psiholog Elisabeta Vultur
    Artist fotograf:
    portret, studio, evenimente în Brașov

    www.FotoMars.ro

     
     
    Doctrina vieții de apoi în Israel, în iudaism și în creștinism

    » Coperta
    Erudiția cu care autorul își tratează materialul face din acest volum un ghid indispensabil pentru oricine este interesat de problema morții, a judecății de apoi, a învierii și a mântuirii așa cum apar în scrierile sale aflate la temelia creștinismului.
    Afișat de 21851 ori.
    Cotație articol: Nespecificat (0/5; 0 voturi)
    NeinspiratMediocruMediuBunExcelent



    •Preț raft:36.00 RON
    •Reducere:10%
    •Preț site:32.40 RON *
    Momentan indisponibil(ă)!

    În prezent nu cunoaștem dacă și când acest produs va fi în stocul nostru.
    Puteți însă să faceți precomandă și astfel veți fi anunțat(ă) atunci când acesta devine disponibil.
    Pentru aceasta trebuie să fiți autentificat(ă).
    Contact
    Descriere Cuprins Fragmente Condiții de livrare

    ESHATOLOGIA INDIVIDULUI ÎN VECHIUL TESTAMENT ÎNAINTE DE APARIȚIA CREDINȚEI ÎN NEMURIRE

    Scopul acestei lucrări este acela de a trata eshatologia ebraică, cea evreiască și cea creștină sau învățătura Vechiului Testament, a iudaismului și a Noului Testament referitoare la condiția finală a omului și a lumii. Credem de prea multe ori că suntem deplin familiarizați cu acest subiect, însă o astfel de presupunere nu este deloc justificată. Avem încă multe de învățat, iar munca cercetării stăruitoare din acest domeniu este încă departe de a se încheia.
    În măsura în care lucrarea aceasta se bazează pe eshatologia Vechiului Testament, le rămân nespus de îndatorat savanților Vechiului Testament; dar în pofida strădaniilor acestora, am fost nevoit nu de puține ori să accept alte perspective și să merg în direcții proprii. Necesitatea unor astfel de noi abordări, atât față de Vechiul, cât și față de Noul Testament, a apărut în conexiune cu încercarea mea de a înțelege întregul parcurs al dezvoltării eshatologice din vremea lui Moise până la ultimele cărți ale Noului Testament. Caracterul acestor abordări noi se va evidenția în cele ce urmează.

    Din perioada lui Moise, fondatorul religios și politic al Israelului, până în vremea lui Hristos, putem determina cu o anumită certitudine perspectivele religioase ale acestui popor despre lumea de dincolo. Însă faptele sunt atât de izolate, iar sursele de atâtea ori imperfecte și revalorificate în mediile ulterioare, încât, dacă ne limităm atenția doar la concepțiile despre viața de apoi nu am oferi decât o prezentare nearticulată a credințelor și așteptărilor, cu mari lacune și schimbări de neînțeles și fără acea coerență și dezvoltare ordonată în lipsa căreia mintea nu ar fi satisfăcută.

    Acum știm că putem aduce o anumită coerență și inteligibilitate acestui subiect prin considerarea dezvoltării concepției despre Dumnezeu în Israel. De această concepție depind până la urmă toate celelalte concepții religioase ale acestui popor. Totuși, este evident că nu ne putem ocupa decât de punctele importante ale acestei dezvoltări; însă acestea vor fi suficiente pentru ceea ce ne-am propus aici.

    Să dau un exemplu al necesității de a trata concepția despre Dumnezeu în raport cu cea despre lumea de dincolo. Cum se face că în secolul al doilea î.Hr. concepția despre lumea de apoi este în principal morală și retributivă, în timp ce mergând din secolul al patrulea înapoi până în vremea lui Moise aceasta este non-morală, fiind de fapt un exemplu de păgânism semit pur? Această schimbare de concepție se datorează în principal monoteismului, care fiind perceput în parte de către profeții de secol opt și pe deplin de către cei de secol șase, a dus până la rezultatul său logic. Nici o parte a universului creată de Dumnezeu – simțit și a gândit omul religios – nu poate fi separată de influența Lui. De aici și respingerea la vremea cuvenită a perspectivei semite păgâne despre Șeol în favoarea uneia morale și retributive. Totuși, dacă monoteismul nu ar fi ajuns credința acceptată a poporului, această transformare a Șeolului nu a fi fost posibilă.

    Înainte de a intra în acest subiect aș putea să afirm încă de la început că, deși trebuie să mă ocup, ca să spun așa, de anatomia gâdirii religioase veterotestamentare, nu am pretenția și nici nu cred că este posibil să o explic doar ca pe o dezvoltare naturală. Adevărata dezvoltare în religie, din trecut sau din prezent, izvorăște din comuniunea omului cu Dumnezeul cel viu, prin care omul află voia lui Dumnezeu, și devine astfel un instrument al lui Dumnezeu o conștiință personalizată, un revelator al adevărului divin pentru oamenii mai puțin inspirați decât el însuși. Adevărul astfel revelat printr-un om posedă o autoritate divină pentru oameni.
    În Vechiul Testament avem un lanț de astfel de revelații. În Exod, Dumnezeu i-a luat pe israeliți, care erau în cea mai mare parte păgâni semiți, și le-a arătat măsura capacității lor; li s-a revelat încă de la început ca fiind Dumnezeul lor, Dumnezeul poporului lor, și a sustinut că Israel este poporul Său. El atunci nu s-a arătat în clitate de Creator și Conducător moral al lumii, căci aceste idei ar fi fost imposibil de înțeles în perioada incipientă a istoriei religioase a Israelului. Iahve era Dumnezeul lui Israel, iar Israel era poporul lui Iahve. Iahve era un Dumnezeu drept și cerea poporului Său să fie și el drept. De aici, educația divină a poporului lui Israel este continuată până când, în Ieremia și Al Doilea Isaia, Dumnezeu este cunoscut de Israel ca fiind singurul Creator atotiubitor suprem și Dumnezeul întregii omeniri.

    Investigațiile noastre din capitolele următoare vor fi căIăuzite de rezultatele criticii Vechiului Testament. Totuși, din moment ce unele din aceste rezultate sunt încă provizorii, același caracter provizoriu îl vor avea și unele dintre concluziile noastre.

    Pe parcursul acestor studii ne vom întoarce la pronunția originară a numelui divin Iahve. Datorită temerii de a folosi greșit acest nume (Ex. 20:7; Lev. 24:11) evreii au evitat să-i pronunțe cu vocalele sale legitime, folosind în schimb focalizarea de la Adonai; iar când acest cuvânt apărea în imediata apropiere, foloseau vocalizarea lui Elohim.

    Datorită necunoașterii acestor lucruri pronunția falsă Iehova a fost introdusă de un savant de secol șaisprezece, Petrus Galatinus, în opera sa, De Arcanis Catholicce Veritatas, 1518. Adevărata pronunție este atestată de Clement din Alexandria și Theodoret, ca să nu mai vorbim de autoritățile mai vechi.

    1. Iahvismul preprofetic. Nu vom încerca să identificăm diferitele etape prin care iahvismul a trecut înainte de a deveni monoteist, ci le vom diferenția în două perioade generale: (1) iahvismul proprofetic, de la Moise până în secolul al optulea; și (2) iahvlsmul profetic. Atenția noastră se va limita în principal la prima perioadă, căci posibilitatea de a înțelege eshatologia ebraică timpurie este condiționată de înțelegerea prealabilă a orizontului limitat al iahvismului preprofetic.

    Oricare ar fi fost sursa din care a provenit până la urmă credința în Iahve, Moise a fost probabil cel prin care Iahve a ajuns Dumnezeul lui Israel, adică Dumnezeul național. Un popor nu se naște doar prin creșterea și extinderea tribului, dar și prin federația de triburi provenite din același strămoș sau din strămoși diferiți și care se închină la zei tribali separați. O astfel de federație ar putea să se ivească cu prilejul unui pericol comun sau cu ocazia unor interese împărtășite. Dacă o comunitate de interes și de acțiune instituită în felul acesta va avea durată, rezultatul este poporul. Încorporarea unor triburi diferite într-un popor este un semn că conștiința tribală s-a aplecat în fața conștiinței comunității extinse și că în acest proces zeii tribali au fost nevoiți să se transfere într-o relație subordonată față de noul zeu al poporului.

    Acest zeu a fost neîndoielnic de multe ori zeul tribului conducător al confederației. Wellhausen crede că Iahve a fost inițial Dumnezeul tribului lui Iosif, pe baza faptului că chivotul a fost așezat în teritoriul lui Iosif; și că Iosua – cel mai vechi nume istoric concordant cu Iahve – a aparținut tribului lui Iosif. Această teorie întâmpină o serie de dificultăți copleșitoare, însă aceste dificultăți nu ne preocupă aici. Originea iahvismului este încă învăluită în mister.
    Încă se mai discută dacă Dumnezeu a fost cunoscut cu numele de Iahve înainte de vremea lui Moise. Pe de o parte, Smend și alții au susținut că Moise ar fi făcut apel în zadar la triburile din Egipt dacă ar fi venit la ele în numele unui zeu necunoscut până atunci. În plus, aceasta era perspectiva iahvistului (Gen. 4:26: „Atunci au început oamenii a chema numele lui Iahve”). Pe de altă parte, perspectiva elohistă din Ex. 3:11-14 și cea a codului preoțesc din Ex. 6:2, 3, afirmă că numele Iahve a fost revelat pentru prima dată lui Moise. Ultimul pasaj sună astfel: „Apoi a grăit Domnul cu Moise și a zis către el: «Eu sunt Iahve și M-am arătat lui Avraam, lui Isaac și lui Iacov ca Dumnezeu Atotputernic (El Shaddai), iar cu numele Meu de Iahve nu M-am făcut cunoscut Ion>”.

    Ultima perspectivă este susținută puternic de mărturia numelor proprii. Astfel, primul nume propriu care se află într-o concordanță certă cu Iahve este cel al lui Iosua. Dar, având în vedere că această chestiune nu influențează în mod direct subiectul nostru, putem trece la probleme mai importante, adăugând doar faptul că învățătura lui Moise trebuie să fi avut puncte în comun cu credințele preexistente ale poporului sau tribului său.


    A apărut în: 2009-12

    Fii primul care își spune opinia!

    e-Mail-ul dvs.
    Numele dvs.
    Mesajul:


     Cele mai noi 9 articole la ,,Viața de după moarte“ -> ,,General“ 
    Viață după viață
    Investigarea unui fenomen: supraviețuirea dincolo de moartea corpului fizic
    Pilotarea morții, vol. 1
    Fenomenologia morții
    Imaginează-ți raiul
    Experiențele de moarte iminentă, promisiunile lui Dumnezeu și uimitorul viitor care te așteaptă
    Vezi toate articolele de la domeniul ,,Viața de după moarte“ -> ,,General“
     Cele mai noi 9 articole la Editura: Herald  
    Neuroștiința fericirii
    Dezvoltarea conștientă a creierului către armonie și integrare
    Misteriile egiptene
    Zei, regi, simboluri și ritualuri
    Trauma
    8 strategii de vindecare
    Darurile deșertului
    Calea uitată a spiritualității creștine
    Corpul își amintește vol. I
    Psihofiziologia și terapia traumei
    Vezi toate articolele de la Editura: ,,Herald“
     Cele mai noi 4 articole la colecția Cultură și civilizație  
    Povestea filosofiei
    Viețile și ideile celor mai importanți filosofi occidentali
    Vezi toate articolele de la colecția ,,Cultură și civilizație“


    Cele mai noi cărți ADEVĂR DIVIN

    Noutăți pe site


    Retipăriri

     
     
    Executat în 2.2483 secunde
    Sugestie: Apăsați CTRL+D pentru a adăuga acest site la favorite.