4028 produse pe stoc
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
Memoria Cum s-o dezvoltați, antrenați și folosiți |  » Coperta | Memoria este puterea de a reproduce în minte impresii sau percepte anterioare. Amintirea și aducerea-aminte reprezintă exercițiul acestei puteri, prima fiind involuntară sau spontană, cea de-a doua, volițională... | Afișat de 604 ori. |
| Preț raft: | 23.00 RON | |
Reducere: | 15% | Preț site: | 19.55 RON
* | |
Contact
|
Capitolul XIII
Cum să țineți minte locurile
Există o mare diferență în variatele grade de
dezvoltare a simțului localizării" la diversele persoane. Însă acestor
diferențe li se poate descoperi originea direct în gradul de memorie a acestui
aspect sau acestei facultăți particulare a minții, grad care la rândul său
depinde de gradul de atenție, interes și folosire ce a fost acordat facultății
în cauză. Autoritățile definesc facultatea localizării" după cum urmează:
cunoașterea locului; aducerea-aminte a aspectelor locurilor, străzilor,
peisajului și a poziționării obiectelor; unde pot fi găsite ideile pe o pagină
și poziția, în general; facultatea geografică; dorința de a vedea locuri și a
avea capacitatea de a le găsi". Persoanele la care această facultate este
dezvoltată în cel mai înalt grad par să aibă o idee aproape intuitivă a
direcției, locului și poziției. Niciodată nu se rătăcesc și nu sunt
încurcate" cât privește direcția sau locul. Își amintesc locurile pe care
le vizitează și relația în spațiu dintre ele. Mințile lor sunt ca niște hărți
pe care sunt întipărite diversele drumuri, străzi și obiecte ale văzului, în
toate direcțiile. Când acești oameni se gândesc la China, Labrador, Țara de
Foc, Norvegia, Capul Bunei Speranțe, Tibet sau orice alt loc, par să se
gândească la el în această direcție sau acea direcție", mai curând decât
ca la un loc vag situat într-o direcție vagă. Mintea lor gândește nord, sud,
est sau vest", după cum e cazul, atunci când iau în considerare un loc
dat. Coborând treptat în grad, găsim oameni la celălalt pol al facultății,
cărora li se pare imposibil să țină minte orice direcție, sau localizare, sau
relație în spațiu. Asemenea oameni se rătăcesc mereu în propriul lor oraș și le
este frică să se afle într-un loc străin. Nu au niciun simț al direcției sau
locului și nu reușesc să recunoască o stradă sau un peisaj pe care le-au
vizitat recent, ca să nu mai vorbim de cele pe unde au călătorit în urmă cu
ceva vreme. Între cei doi poli sau grade este o mare diferență, și este greu de
realizat că totul este o chestiune de folosință, interes și atenție. Că nu este
decât asta poate fi dovedit de oricine își va da osteneala să dezvolte
facultatea și memoria localizării în mintea sa. Mulți au făcut asta, și toți
ceilalți pot face la fel, dacă sunt folosite metodele adecvate. Secretul
dezvoltării facultății și memoriei locurilor și localizării este asemănător cu
cel menționat într-un capitol precedent, în legătură cu dezvoltarea memoriei
numelor. Primul lucru necesar este să se dezvolte un interes cu privire la
subiect. Persoana respectivă ar trebui să înceapă să ia seama" la
direcția străzilor sau drumurilor pe care călătorește; la punctele de reper; la
cotiturile drumului; la obiectele naturale aflate de-a lungul drumului. Ar
trebui să studieze hărți, până când trezește un nou interes pentru ele, exact
cum a făcut omul care a folosit cartea de telefon pentru a căpăta un interes
pentru nume. Ar trebui să-și procure o cărticică de geografie și să studieze
direcțiile, distanțele, poziționările, configurația și forma țărilor etc, nu ca
un simplu lucru mecanic, ci ca un subiect viu de interes. Dacă o sumă mare de
bani v-ar aștepta să vă duceți după ea în anumite porțiuni ale globului, ați
manifesta un interes hotărât față de direcția, localizarea și poziția acelor
locuri și față de cea mai bună modalitate de a ajunge acolo. În scurt timp ați
fi niște veritabili ghizi cu privire la acele locuri anume.
Puteți ține minte un nume, sau un cuvânt, fie după
ce l-ați văzut scris sau tipărit, fie din cauză că l-ați auzit; însă, dacă
l-ați și văzut și l-ați și auzit, aveți o impresie dublă și dețineți două căi
posibile de a reînvia impresia. Sunteți capabili să rețineți o portocală din
cauză că ați văzut-o, mirosit-o, pipăit-o și gustat-o și i-ați auzit pronunțat
numele. Străduiți-vă să cunoașteți un lucru din cât mai multe impresii
senzoriale cu putință - folosiți ochiul pentru a sprijini impresiile auditive
și urechea pentru a sprijini impresiile vizuale. Vedeți lucrul din cât mai
multe unghiuri posibile.
PUNCTUL III. Impresiile senzoriale pot fi întărite
prin exersarea facultății particulare prin care sunt primite impresiile slabe.
Veți descoperi că fie memoria voastră vizuală este
mai bună decât memoria voastră auditivă, fie viceversa. Remediul constă în a
exersa facultatea mai slabă, așa încât s-o aduceți la nivelul celei mai
puternice. Capitolele despre antrenarea ochiului și urechii vă vor ajuta în
această direcție. Aceeași regulă se aplică diferitelor aspecte ale memoriei:
dezvoltați-le pe cele slabe, iar cele puternice vor avea grijă de ele însele.
Singura modalitate de a dezvolta un simț sau o facultate este să le antrenați,
să le exersați și să le folosiți inteligent. Folosința, exercițiul și practica
vor face minuni în acest sens.
PUNCTUL IV. Faceți din prima voastră impresie una
suficient de puternică și fermă pentru a sluji ca bază celor ulterioare.
Deprindeți obiceiul de a fixa o impresie clară,
puternică a lucrurilor de luat în considerare, încă de la început. Altminteri,
încercați să ridicați o structură vastă pe o fundație slabă. De fiecare dată
când reînviați o impresie, o adânciți, însă, dacă dețineți doar o impresie vagă
cu care să începeți, impresiile adâncite nu vor include detaliile omise în cea
dintâi. Este ca și cum ați face un negativ bun, clar al unei poze pe care
intenționați să o măriți după aceea. Detaliile ce lipsesc în poza cea mică nu
vor apărea în cea mărită, însă cele ce apar în cea mică vor fi mărite odată cu
poza.
PUNCTUL V. Reînviați-vă impresiile în mod frecvent și
astfel adânciți-le.
Veți ști mai multe despre un tablou văzându-l câteva
minute în fiecare zi, vreme de o săptămână, decât petrecând câteva ore
dinaintea lui o singură dată. La fel este cu memoria. Aducându-vă aminte o
impresie de mai multe ori, o fixați permanent în memoria voastră, așa încât
poate fi găsită cu rapiditate atunci când este nevoie de ea. Asemenea impresii
sunt precum instrumentele favorite de care aveți nevoie la intervale mici de
timp - ele nu pot fi rătăcite așa cum sunt cele ce nu sunt folosite decât
arareori. Folosiți-vă imaginația atunci când recapitulați un lucru pe care
doriți să-l țineți minte. Dacă studiați un lucru, veți descoperi că această
recapitulare în imaginația voastră vă va ajuta în mod substanțial în a afla ce
lucruri nu ați reținut despre el. Recunoscând astfel punctele slabe ale
memoriei voastre, puteți fi în stare să luați detaliile lipsă atunci când
studiați obiectul însuși data următoare.
PUNCTUL VI. Folosiți-vă memoria și acordați-i
încredere.
Unul dintre lucrurile importante în cultivarea
memoriei este folosirea efectivă a acesteia.
A apărut în: 2021-10 |
Fii primul care își spune opinia! |
|
 | Conștiința interioară Zece lecții despre planurile interioare ale spiritului, intuiția, instinctul, mentalitatea automatică și alte faze ale fenomenului mintal |
|
|
|
|
|
 | Tehnica secretă Cum să vă transformați gândurile-cerință în evenimente realizate în afaceri, precum și în viața de zi cu zi |
|
|
|
|
 | Tehnica secretă Cum să vă transformați gândurile-cerință în evenimente realizate în afaceri, precum și în viața de zi cu zi |
|
|
|
|
|
|
 | Conștiința interioară Zece lecții despre planurile interioare ale spiritului, intuiția, instinctul, mentalitatea automatică și alte faze ale fenomenului mintal |
|
|
|
Cele mai noi cărți ADEVĂR DIVIN
|
Noutăți pe site
|
Retipăriri
| |
|
 |
|
 |
|